Olen ilmeisesti tulossa vanhaksi, kun minua on alkanut viime aikoina ärsyttää kaikenlainen viitseliäisyyden puute kanssaihmisissä. Ja tähän sisältyy paljon kaikenlaista, alkaen siitä että kakarat eivät siivoa jälkiään... Jottei kukaan ihmettelisi miksi täällä purnaan, avaudun muutamista täällä esiintyvistä viitseliäisyyden puutemuodoista.
1. Haun käyttö tuntuu olevan vaikeaa.
Jos on kysyttävää jostain, ei oikeasti ole mielestäni iso vaiva vilkaista haulla onko kyseistä asiaa puitu kuinka äskettäin. Haussa on selkeät ohjeet ja niitä seuraamalla, sekä jokerimerkkiä käyttämällä löytyy useimmista asioista jo aika paljon tietoa.
2. Toisten viestien selaaminen ostaessa ja myydessä olisi järkevää. Jos olet myymässä, kannattaa vilkaista ostetaan- palsta läpi, jos siellä joku olisi vailla juuri sellaista tuotetta kuin sinä olet myymässä. Samaten jos olet ostamassa jotain, lue ensin myynti-ilmoitukset läpi.
3. Seuraa omia ilmoituksiasi. Myynti ja ostopalstoille ilmaantuu toisinaan myös sellaisia ilmoituksia, joihin ilmoituksen laittaja ei enää koskaan viestin postauksen jälkeen reagoi kyselyistä huolimatta. Epäkohteliasta ja ärsyttävää, vaikkakin näitä näkyy onneksi aika vähän.
Samaan kategoriaan kuuluu sitten oman myynti-/ostoilmoituksen lukitus kunhan tuote on vaihtanut omistajaa (tähän olen syyllistynyt itsekin
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
4. Näitä muita on puitu justiinsa muutaman threadin verran, joten en paasaa esim. kirjakielellä kirjoittamisviitsimisestä...