Mulle ahvenia?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
iisa
Member
Member

Mulle ahvenia?

Viesti Kirjoittaja iisa »

Mulla on 98-litran akvaario jossa uiskentelee vasta 6 monnista ja partamonni, suunnitelmissa ois kaloja myös keski- ja pintaveteen. Oon ajatellu rihmakaloja tai ahvenia, ja kysyisinpä nyt niistä ahvenista. :)

Mulla on vaan vähän perustietoa ahvenista, ja kaipailen siis suosituksia mikä ahvenlaji mulle ois sopiva (jos mikään).

Akvaario on siis 98-litraa (70*35*40 josta 40 korkeus), pohjalla on hiekka. Kasveina altaassa on keihäslehteä, vedensuosikkia ja jaavansammalta. Veden pH 7.2 ja ja dH<5. Lämpötila n.25c. Ja tekniikan puolelta akvassa on Project Brio 2 suodatin sekä lamppu ja lämmitin.

Unohtukohan jotain... :? No, miltä kuulostaa? Oonko mahdollinen tuleva ahvenien omistaja? :D
Touho
Starting Member
Starting Member

ahvenia 98litraseen

Viesti Kirjoittaja Touho »

Suosittelisin perhoskirjo- tahi rusokääpiö- ahventa..
Molemmat kilttejä ja pariskunta mahtuu hyvin 98l altaaseen.
Ruso on näistä kestävämpi, perhonen on ehkä herkempi sairastumaan. Myös jotkut Apistogrammat mahtuu tosin mielummin pariskunta eikä haaremia, esim keltakääpiö (Apistogramma borelli) on aika hieno ja rauhallinen.terv.-jani-
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Ruso on ehkä vähän turhan kookas 100 litraiseen, mutta muuten allekirjoitan Touhon ehdotukset. Kenties pandakääpiöahventa kannattaa välttää, pariskunta tarvitsee kokoonsa nähden yllättävän paljon tilaa.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Holstedt
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Holstedt »

Ruoste- tai lippukirjoahvenpariskunta saattaisi olla myöskin ihan toimiva vaihtoehto.
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Omaksi suosikikseni on humpsahtanut ehdottomasti töyhtökääpiöahven mikä sopisi myös tähän altaaseen. Äänestän näissä avoimissa vaaleissa siis ehdokasta numero 5 eli herra töyhtöä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”