Väitetään että, kun valot sammuu ja kasvien fotosynteesi loppuu, kasvit alkavat kuluttamaan happea. Sitten on näitä biologian opettajia joilla on aivan omat mielipiteensä tästäkin asiasta.
Eli...?
Happea/ei happea... äh
Valvoja: Moderaattorit
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Eli mitä?
Kasvit kuluttavat happea koko ajan, siis myös päivällä, mutta ne tuottavat päivällä enemmän happea kuin kuluttavat sitä.
Tämä koko ajan johtuu siitä että kasvit hengittävät. Vaikea uskoa että biologian opettaja olisi jotain muuta mieltä.
Kasvit kuluttavat happea koko ajan, siis myös päivällä, mutta ne tuottavat päivällä enemmän happea kuin kuluttavat sitä.
Tämä koko ajan johtuu siitä että kasvit hengittävät. Vaikea uskoa että biologian opettaja olisi jotain muuta mieltä.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Re: Happea/ei happea... äh
Olisi kiva kuulla näitä muita mielipiteitä.What Ever! kirjoitti:Sitten on näitä biologian opettajia joilla on aivan omat mielipiteensä tästäkin asiasta.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
-
- Junior Member
Muummuassa sellasen olen kuullut, että assimilaatio voi jatkua useita päiviä senkin jälkeen kun kasvit on pistetty pimeeseen kappiin... hmm... Eli toisin sanoen akvaariokasvit tuottaisivat kokoajan happea yhtä paljon?
Ja sitten vielä voisin lisätä, että olen elänyt sellaisessa harhaluulossa, että kasvit käyttävät hapea vain pimeän aikana. Olen niin mahdottoman paljon perehtynyt siihenkin asiaan...![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Ja sitten vielä voisin lisätä, että olen elänyt sellaisessa harhaluulossa, että kasvit käyttävät hapea vain pimeän aikana. Olen niin mahdottoman paljon perehtynyt siihenkin asiaan...
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)