Ostin nimittäin juuri saman kokoisen uutena kaupasta 49 eurolla ja valaisinkaan ei siihen paljoa maksanut päälle. En arvostele ollenkaan myyjää, sillä saahan myydä sillä hinnalla kuin haluaa, mutta kannattaisi katsoa ennen millä hinnalla lähikaupastaan saa uuden. Tietenkin kierrättäminen on hyvä asia, mutta siinä on omat riskinsäAkvaario 63l (60x30x35) ja loisteputkivalaisin loisteputkella, ihan uusi, naarmuton, käyttämätön ja takuu on voimassa.
Akvaarioon ei ole kertaakaan laitettu vettä joten käyttämätön se on ainakin.
hp. 100 euroa
Kalliilla myydään
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Kalliilla myydään
Ihmettelin vain tuossa, että millaisilla hinnoilla täällä myydään asioita:
Kuten sanonta meilläpäin ainakin sanoo: "Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa." Monen hintaista tavaraa täällä on ollut ja myös myyjät ovat liikkeellä eri perustein. Ei ihan yhden myynti-ilmoituksen perusteella kannata johtopäätöksiä vetää.
-K-

-K-
"Paikallisia sadekuuroja... ja v***t!!" - Nooa, 4341 eKr
Niin kyllä kait minäkin varmaan jonkun mielestä ehkä pyydän liikaa hintaa, mutta miksi myisin halvemmalla kun itse olen siihen pistänyt enemmän hintaa? Ja ihan niinkuin joku akvaario kuluisi käytössä... (riippuen tietenkin käyttäjästä)
Ihmetyttää kyllä tuokin asenne, että jos jotain ostaa "käytettynä" niin suunnilleen ilmaiseksi pitäisi saada.
Itse olen sillä periaatteella, että jos hyvän löydän niin olen valmis maksamaankin. Tosin en sitä uuden hintaa.
Ihmetyttää kyllä tuokin asenne, että jos jotain ostaa "käytettynä" niin suunnilleen ilmaiseksi pitäisi saada.

Itse olen sillä periaatteella, että jos hyvän löydän niin olen valmis maksamaankin. Tosin en sitä uuden hintaa.
~Katja~
Kannattaa ottaa myös huomioon se, että akvaarioita on eri merkkisiä. Esimerkiksi Aquastabil on tunnetusti kallis merkki ja silti niitä menee kaupaksi, uusina ja käytettyinä. Vettähän ne eivät pidä sen paremmin kuin paljon edullisempi suomalaisen valmistajan palju (kuten ei Rolexistakaan näe aikaa yhtään Casiota paremmin), mutta oikeutus olemassaoloon on myös niillä kalliimmilla esineillä. Myös täyslasiakvaariot ovat järjestään selvästi kalliimpia kuin edullisimmat perusmallit.
Tässä tapauksessa myyjä ei ilmoittanut mitään selkeää perustetta hinnalle. Ehkä pyynti on sitten liian suuri - tai sitten ei. Jokainen järkevä kuluttaja ottaa sen verran selvää harrastustamineistaan, ettei osta ensimmäistä vastaantulevaa kohdetta tietämättä yhtään yleistä hintatasoa. Siis jokainen järkevä kuluttaja. Tutkia ja kysellä voi aina, jos vain viitsii.
Eli eiköhän taas jätetä nämä myyjän mollaukset. Antaa ihmisten pyytää, mitä pyytävät. Kyllä myös myyjät oppivat, että kun muutamaan viikkoon kukaan ei ole kiinnostunut, jotain pitää hinnalle tehdä.
Yksi paikka hintatason tarkistukselle on muuten www.palsta.fi eli Palsta-lehden sivut. Päinvastoin kuin Keltainen Pörssi, siellä on vanhemmissa ilmoituksissa edelleen hinnat ja yhteystiedot. Tämän takia minä en ole jaksanut Keltaista Pörssiä juurikaan plarata enää ollenkaan.
Tässä tapauksessa myyjä ei ilmoittanut mitään selkeää perustetta hinnalle. Ehkä pyynti on sitten liian suuri - tai sitten ei. Jokainen järkevä kuluttaja ottaa sen verran selvää harrastustamineistaan, ettei osta ensimmäistä vastaantulevaa kohdetta tietämättä yhtään yleistä hintatasoa. Siis jokainen järkevä kuluttaja. Tutkia ja kysellä voi aina, jos vain viitsii.
Eli eiköhän taas jätetä nämä myyjän mollaukset. Antaa ihmisten pyytää, mitä pyytävät. Kyllä myös myyjät oppivat, että kun muutamaan viikkoon kukaan ei ole kiinnostunut, jotain pitää hinnalle tehdä.
Yksi paikka hintatason tarkistukselle on muuten www.palsta.fi eli Palsta-lehden sivut. Päinvastoin kuin Keltainen Pörssi, siellä on vanhemmissa ilmoituksissa edelleen hinnat ja yhteystiedot. Tämän takia minä en ole jaksanut Keltaista Pörssiä juurikaan plarata enää ollenkaan.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Allashan oli myyjän mukaan täysin käyttämätön
Eli eihän tuota myynti-ilmoituksen mukaista settiä voi sanoa käytetyksi mikäli myyjän sanaan voi luottaa. Ilmossahan lukee selvästi että naarmuton ja käyttämätön ja Einars vaan purnaa että käytetystä tavarasta ei viittis maksaa noin paljoa 

kysyntä ja tarjonta
Toinen asiaan vaikuttava seikka, ainakin joidenkin esineiden kohdalla, on paikkakunta. Monessa "kylässä" ei välttämättä ole kuin yksi akvaariotarvikeita myyvä liike, jonka hinnatkin ovat sitten sen mukaiset. Kun joku sitten myy sieltä ostamiaan tuotteita edelleen, heijastuu näiden käytettyjen tuotteiden hintoihin se, mitä akvaristi on niistä itse uutena maksanut. "Betoniviidakoissa" on kilpailua ja valinnanvaraa enemmän ja siellä asuvista voivat nuo "kylähinnat" vaikuttaa kiskonnalta. Kaupankäynnin perusperiaatteestahan tässä on kyse; kysynnän ja tarjonnan laista, joka usein säätelee myös hintoja.saurama kirjoitti:Kannattaa ottaa myös huomioon se, että akvaarioita on eri merkkisiä.
Minä olen kyllä sitä mieltä että myyjä voi pyytää mitä tahansa myytävästä tuotteesta, ei hän siinä mitään häviä pikemminkin lyö rahoiksi. Eli ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Mutta ihan yleisenä neuvona kuitenkin pyytäisin ottamaan selvää mikä tuotteen oikea markkina arvo on, ihan vaikka yhteishengen kannalta. Tosin monet ovat ottaneetkin selvää ja siitäkin on purnailtu.

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)

Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Re: Allashan oli myyjän mukaan täysin käyttämätön
Vaikka kauppatavaraa ei olekaan käytetty, sen myyntiarvo laskee välittömästi kun se on kaupasta ulos kannettu. Näin minä näen asian, niin ikävää kuin se onkin. Mutta minäkin sillä kannalla, että ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa (esim vähän koulutettu poni maksoi 14 000 mk, ja joku vielä osti sen!).Jani kirjoitti:Eli eihän tuota myynti-ilmoituksen mukaista settiä voi sanoa käytetyksi mikäli myyjän sanaan voi luottaa. Ilmossahan lukee selvästi että naarmuton ja käyttämätön ja Einars vaan purnaa että käytetystä tavarasta ei viittis maksaa noin paljoa
-Chyental-
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Uusi ja vanha
Sehän on ikivanha totuus että uusi on vanha kun se kannetaan kaupan ovesta pihalle. Muuta kohtuus kaikessa kuitenkin että "uuden" tuotteen heti pitäisi maksaa vain puolet siitä mitä se maksoi kaupassa 10 min sitten.
Ainakin itse kun myyn tavaraa, en koskaan polje hyvän tuoteen hintaa liikaa. Ostaja on aina löytynyt sillä se joka tavaran tosiaan haluaa, on valmis siitä maksamaan kun kyseessä on hyväkuntoinen tuote. Tietysti hintaa lasketaan jonnin verran mutta ei koskaan liikaa
Aihe on kohdaltani loppuunkäsitelty sillä sanoin vaan oman mielipiteeni käytetyn tavaran kaupasta. En tykkää siitä että palstoilla ruoditaan muiden myymien tuotteiden hintoja. Niistä asioista on kiistelty ennekin ja noidankehä on aina loppumaton
Ainakin itse kun myyn tavaraa, en koskaan polje hyvän tuoteen hintaa liikaa. Ostaja on aina löytynyt sillä se joka tavaran tosiaan haluaa, on valmis siitä maksamaan kun kyseessä on hyväkuntoinen tuote. Tietysti hintaa lasketaan jonnin verran mutta ei koskaan liikaa

Aihe on kohdaltani loppuunkäsitelty sillä sanoin vaan oman mielipiteeni käytetyn tavaran kaupasta. En tykkää siitä että palstoilla ruoditaan muiden myymien tuotteiden hintoja. Niistä asioista on kiistelty ennekin ja noidankehä on aina loppumaton

Stockmannilla myytiin pakettia: 54l, valo ja pumppu: 99 egeä. Ja lieneehän niitä akvaarioita eri laatuisia, kuten autoja ym tuotteita. Vähän ärsyttää että joku joka ei ole edes tuotetta ostamassa valittaa. Jos hinta on kova niin sitten se on liikaa. Yleensä hinnoista voi neuvotella joten noin jyrkkää kantaa tuskin joka asiassa kannattaa ottaa. Maailmassa lienee muutakin mietittävää 

Ötökkä ötimys, trilobiitti monsteri.
-
- Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Pakko on päästä puhumaan hinnoista.
(En missään nimessä halua ottaa suoranaisesti kantaa tuohon jutun alkuun.)
Löytyyhän noita purkkeja käytettynä joka lähtöön. Hintoja ei minusta pitäisi verrata suoraan litramääriin eikä kaupan uutena hintoihin. Jos samaan hintaan joku kaupittelisi pientä mutta parempaa (esim.kuntonsa puolesta) kuin joku toinen isompaa (ehkä ei niin hehkeää akvaa) niin luultavasti ottaisin sen pienemmän. Ja käytetty akvaario + jalusta voi olla tyyliltään silmää mielyttävämpi kuin kaupasta löytyvä. Tässäkin tapuksessa jos hinnat olisivat samat ottaisin käytetyn.
Oma 120l akvastabil kappeineen, lämmittimineen, valaisimineen + sorineen, ph ja nitraatti testeineen ja mitä kaikkea muuta tossa nyt kylkiäisinä tulikaan maksoi minulle käytettynä 100€ ja olin erittäin tyytyväinen. Tähän joku toinen voisi sanoa: "mutta minäpä ostinkin 200-litrasen tohon samaan hintaan ja siinä oli vielä suodatinkin". Niin että ihmisillä on erilainen käsitys hyvistä kaupoista.

Löytyyhän noita purkkeja käytettynä joka lähtöön. Hintoja ei minusta pitäisi verrata suoraan litramääriin eikä kaupan uutena hintoihin. Jos samaan hintaan joku kaupittelisi pientä mutta parempaa (esim.kuntonsa puolesta) kuin joku toinen isompaa (ehkä ei niin hehkeää akvaa) niin luultavasti ottaisin sen pienemmän. Ja käytetty akvaario + jalusta voi olla tyyliltään silmää mielyttävämpi kuin kaupasta löytyvä. Tässäkin tapuksessa jos hinnat olisivat samat ottaisin käytetyn.
Oma 120l akvastabil kappeineen, lämmittimineen, valaisimineen + sorineen, ph ja nitraatti testeineen ja mitä kaikkea muuta tossa nyt kylkiäisinä tulikaan maksoi minulle käytettynä 100€ ja olin erittäin tyytyväinen. Tähän joku toinen voisi sanoa: "mutta minäpä ostinkin 200-litrasen tohon samaan hintaan ja siinä oli vielä suodatinkin". Niin että ihmisillä on erilainen käsitys hyvistä kaupoista.
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
Niinpä, mutta. Itse kyllästyin juuri hetki sitten myymään 160-litraista allastani. Kiinnostuneita oli alkuun joka sormelle, ja katsantoja järkkäiltiin useammankin kanssa. Kun saldo oli kahden viikon jälkeen se, että...Rääkky kirjoitti:Tinkiminenhän on käytetyn tavaran kaupassa se sana.
* iso liuta "kiinnostuneita" oli tiedustellut ilmossa selkeästi sanottuja asioita uudestaan, ts. "eikö tule tarvikkeita/suodatinta/lämmitintä/valaisinta/hiekkaa jne", "eikö ole edes jalustaa", "missä allas on" jne, ja kiinnostus lakkasi heti kun toistin mitä ilmossa luki
* toinen liuta "kiinnostuneita", joka oikeasti etsi karanteeni-/kutuallasta oli ihmettellyt, kun en suostunut laskemaan "kovaa hintaa" (puolet siitä, minkä itse maksoin 2-vuotiaasta, täysin olohuonekelpoisesta, uuden veroisesta altaasta?!)
* kaikki jo lukkoon lyödyistä esittely-/ostotapaamisista oli peruutettu ostajaehdokkaiden toimesta
* kourallinen muita kiinnostuneita oli jättänyt palaamatta asiaan lupauksista huolimatta
... niin mulla lopulta kärähti
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)

Älkää käsittäkö väärin, olin todellakin varautunut siihen, että myymiseen kuluu sekä aikaa että vaivaa. Niihin muutamiin kiinnostuneisiin, jotka olivat todella lukeneet ilmoituksen ja tiesivät, mitä olin myymässä ja mihin hintaan, tuhlasin aikaani vallan mielelläni

En tiedä mikä teki juuri tästä altaasta näin hirmuisen hankalan myytävän. Olen tosiaan myynyt altaita ja vermeitä ennenkin, tänä syksynäkin läjän (mm. kaksi allasta, suodattimia), eikä mihinkään niistä operaatioista ole kulunut näin kohtuuttomasti aikaa, ei edes niissä tapauksissa, kun olen kaupan päälle autoillut tavaroita ostajalle, auttanut kantamisessa, kokoamisessa, "debuggaamisessa" jne.
t. Kati
Tinkaamisesta:
Mulla itsellä tavara on aina mennyt suoraan sille ekalle kyselijälle, tosin hintapyyntö on aina ollut suunnilleen sitä mitä itse suostuisin maksamaan tavarasta (ja kun rahamiehiä en ole niin...
). Tinkaajia ei pahemmin ole ollut, tosin kerran piti laskea "pakettihinta"
Ainahan tossa myymisessä on se että mitä enemmän pyytää sitä vähemmän on kyselijöitä ja nekin vähät haluaa halvemmalla. Myyntiprosessi vaan pitkittyy. Jos tavara roikkuu viikkokausia myytävänä loputkin ostajaehdokkaat helposti kaikkoaa koska tulee ajatus että tavarassa on jotain vikaa. Itse olen todennut että on parempi pistää kerralla se sopiva hinta, kun niitä hulluja jotka ostaa kaiken millä hinnalla vaan ei joka päivä kävele vastaan.
Silloin kun olen tavaraa ostanut, olen suoraan tavaran myyjälle sanonut minkä suostun maksamaan jo ekassa viestissä. Jos hinta on ollut kohdallaan niin olen ostanut sillä mitä pyydetään koska yleensä siinä tapauksessa tavaralle on myös muita halukkaita.
Jokainen myykööt tavallaan, mutta muiden myyntilmoituksiin naljailut tyyliin miksi hinta on tämä ja tämä on parempi hoitaa sähköpostitse kuin itse ilmoitukseen. Äärimmäisen ärsyttävää tämä on varsinkin siinä vaiheessa kun ko. henkilö ei ole edes kiinnostunut myytävästä tavarasta, vaan haluaa muuten vain sanoa jotain asiaan liittyvää. Muistaakseni tästä on keskusteltu aikaisemminkin
Mulla itsellä tavara on aina mennyt suoraan sille ekalle kyselijälle, tosin hintapyyntö on aina ollut suunnilleen sitä mitä itse suostuisin maksamaan tavarasta (ja kun rahamiehiä en ole niin...

![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ainahan tossa myymisessä on se että mitä enemmän pyytää sitä vähemmän on kyselijöitä ja nekin vähät haluaa halvemmalla. Myyntiprosessi vaan pitkittyy. Jos tavara roikkuu viikkokausia myytävänä loputkin ostajaehdokkaat helposti kaikkoaa koska tulee ajatus että tavarassa on jotain vikaa. Itse olen todennut että on parempi pistää kerralla se sopiva hinta, kun niitä hulluja jotka ostaa kaiken millä hinnalla vaan ei joka päivä kävele vastaan.
Silloin kun olen tavaraa ostanut, olen suoraan tavaran myyjälle sanonut minkä suostun maksamaan jo ekassa viestissä. Jos hinta on ollut kohdallaan niin olen ostanut sillä mitä pyydetään koska yleensä siinä tapauksessa tavaralle on myös muita halukkaita.
Jokainen myykööt tavallaan, mutta muiden myyntilmoituksiin naljailut tyyliin miksi hinta on tämä ja tämä on parempi hoitaa sähköpostitse kuin itse ilmoitukseen. Äärimmäisen ärsyttävää tämä on varsinkin siinä vaiheessa kun ko. henkilö ei ole edes kiinnostunut myytävästä tavarasta, vaan haluaa muuten vain sanoa jotain asiaan liittyvää. Muistaakseni tästä on keskusteltu aikaisemminkin