Akvaariokirjat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tanja
Starting Member
Starting Member

Akvaariokirjat

Viesti Kirjoittaja Tanja »

Mikä on mielestänne paras akvaario kirja minkä olette lukeneet? Minun mielestäni paras on kai... Värikäs akvaario!

_~*Tanja*~_
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja pehis »

Tanja kirjoitti: värikäs akvaario
Onhan siinä muutama hyvä kuva, mutta tekstissä vilisee asiavirheitä oikein roppakaupalla... Eli en suosittele hankkimaan.

Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

No mulla on kolme kirjaa: Markku Varjon Akvaariomaailma, Akvaario-opas
sekä Akvaarion perusopas. Hyvät kirja ovatkin.
kaki8
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja kaki8 »

Mielestäni se riippuu paljon siitä mistä olet kiinnostunut. Omasta mielestäni paras kirja on Pertin Panssarimonnit, koska olen monnisista kiinnostunut.

-Osoittaaksesi, ettet säikähtänyt, hypi pari kertaa ylös alas ikäänkuin voimistelisit!-
Nasu
Chyental
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Chyental »

Mites, ku mulla on lainassa toi panssarimonnit-kirja, mutta siinä on mustavalkoset kuvat...onko tuoreemmissa painoksissa värilliset, vai onko niitä muita painoksia? Tää kirja tais olla vuodelta 97 jos en kovin väärin muista..

-Chyental-
Hukkailun ja unohtelemisen mestari
arr
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja arr »

T. Weidnerin South American Eartheaters on kerrassaan loistava tonkijaopus. Vastaavia kirjoja lisää muistakin ahvanoista!
Liisa S
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Rassin Panssarimonnit-kirjaa on olemassa VAIN värillisin kuvin, tosin taittajan mokan takia osa kuvista on aivan liian haaleita. Mutta silti ne ovat värikuvia, eikä kirjassa ole yhtään mustavalkokuvaa.

Minulla kuluu eniten käytössä Baensch FotoIndex, ja kaikenkaikkiaan akvaariokirjallisuutta on noin hyllymetrin verran. Lehtiä sitten lisäksi parin metrin edestä.
jale
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jale »

Minun mielestäni paras kirja on Hans J. Maylandin ja Dieter Borkin kirjoittama South American Dwarf Cichlids.
Suomeksi kirjoitettuna on P. Rassin kirjat olleet ainoat joista hieman kokeneempi harrastaja saa jotain irti.
Tosin 20 vuotta sitten olivat kaikki Suomenkieliset loistavia omasta mielestäni.

Jarmo
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”