Akvaariosilikonista
Valvoja: Moderaattorit
Akvaariosilikonista
Heippa!
Olisin vaan kysynyt, että osaako joku neuvoa miten akvaariosilikonia käytetään. Siis olen ajatellut rakentaa luonnosta keräämistäni kivistä luolan akvaarioon. Ostin tänään akvaariokaupasta silikonia, ja kotiin päästyäni minun piti tutustua ohjeisiin...Mutta niitä ei juurikaan ollut. Eli kuinka kauan annetaan kuivua ennen akvaarioon laittamista? Olisi kiva jos joku osaisi neuvoa tietämätöntä!
Olisin vaan kysynyt, että osaako joku neuvoa miten akvaariosilikonia käytetään. Siis olen ajatellut rakentaa luonnosta keräämistäni kivistä luolan akvaarioon. Ostin tänään akvaariokaupasta silikonia, ja kotiin päästyäni minun piti tutustua ohjeisiin...Mutta niitä ei juurikaan ollut. Eli kuinka kauan annetaan kuivua ennen akvaarioon laittamista? Olisi kiva jos joku osaisi neuvoa tietämätöntä!
Vuorokauden verran kannattaa antaa vähintään kuivua. Sen jälkeen silikoonin pitäisi olla kosketuskuiva. Voisihan sitä antaa toki pidempäänkin kuivua- eipä se ainakaan pahitteeksi olisi, mutta minimissään tuo yksi kokonainen vuorokausi.SaRa kirjoitti:Eli kuinka kauan annetaan kuivua ennen akvaarioon laittamista?
Hihii. Minä en ole ikinä jaksanut kivikasoja alkaa rakentamaan, koska luultavammin kivet päätyisivät ikkunasta ulos kuin akvaarioon
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Hei!SaRa kirjoitti:Heippa!
Vuorokauden - pari saa rauhassa kuivua. Kun etikan haju on haihtunut, voit panna pariksi vuorokaudeksi johonkin paljuun likoamaan, ja sitten menoksi.
Tuolla silikonilla kivien liimaamiseen liittyy yksi paha ongelma:
Kiviä on vaikea puhdistaa riittävän hyvin, koska pinta on epätasainen. Tästä seuraa että vesi "ryömii" kiven ja silikonin väliin ja rakennelma leviää enemmän tai vähemmän alkutekijöihinsä parissa kuukaudessa (kokemusta on). Valitse siis mahdollisimman tiiviitä ja sileitä kiviä, jotka voi puhdistaa viinalla, asetonilla yms. rasvaliuottimella. Vuotamisongelmaa ei ole, mutta kiusallinen hajoaminen on huonon työskentelyn vähemmän hauska lopputulos.
Musta silikoni häiritsee vähemmän kuin samean valkea eli väritön.
Onnea rakenteluun.
www.akvaariotieto.info/suomi/oscari.htm
Akvaarion Oscari No:29
-
cancermann
- Junior Member

-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Voipi, ei ne känniin mene.cancermann kirjoitti:jarvij: Ei kait sitä viinaa sovi kiville juottaa...
Tosimies ei allekirjoituksia tarvi...
Viina haihtuu nopeasti ja ainakin silikonin kuivumisen aikana varnasti.
Sitäpaitsi kiville juotettu viina ei johda "viinan turmelukseen"; vanhaa raittiusoppia .
www.akvaariotieto.info/suomi/oscari.htm
Akvaarion Oscari No:29
-
Kirjoplatynen
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti: