Olen näitten suodattimien kanssa aika noviisi ja olisinkin kiitollinen kokneitten käyttäjien kommenteista.
200 l pönttöön olisin tuota Eheimin 2026 II Pro:ta hankkimassa. Eheim on ilmeisesti suodattimien mersu, ainakin kommenteista päätellen?
Jos näin on niin miksi? Luulisi, että suodatin on kuitenkin aika yksinkertainen ja vaikutus riippuu lähinnä niistä mömmöistä. Yleensähän kodinkoneita ostaessa ei välttämättä tule ostaneeksi sitä kalleinta , mutta ei sitä halvintakaan. Suodatin kuitenkaan ei ole normaali kodinkone vaan elävien olentojen elinehto.
Eli mikä tekee käyttäjjien ja kalojen kannalta Eheimin vehkeet paremmiksi kuin esim samoilla arvoilla myytävien kilpailijoiden tuotteet?
Kommeteista kiittäen,
Ilpo
Vielä suodattimista
Valvoja: Moderaattorit
Siitä syystä, että ovat laadukkaita. Hiljaisia, varmatoimisia, varaosat löytyvät helposti ja ennen kaikkea se propelli on kiinni molemmista päistään, jolloin ei ala rämisemään helposti. Pumppausteho on lähempänä sitä, mitä luvataan, joissakin muissa merkeissä saat tipauttaa tehoa puolella, niin vastaa sitten vasta todellisuutta...Ilpo kirjoitti:Eheim on ilmeisesti suodattimien mersu, ainakin kommenteista päätellen?
Jos näin on niin miksi? Luulisi, että suodatin on kuitenkin aika yksinkertainen ja vaikutus riippuu lähinnä niistä mömmöistä
Pro II:ssa on oiva lukkomekanismi, joka sulkee letkut, löytyy pöntön täyttöpainike, jolla suodatin saadaan toimintakuntoon ilman eri kikkailuja...
Käyttäjien kannalta helppo- ja nopeakäyttöisyys.
Muut, joilla on enemmän kokemusta enemmän eri merkeistä, saavat jatkaa

Mikä oli omituista viimeisessä kokeilussani, Sacemin 1000 ulkosuodatin oli todella paljon hiljaisempi kuin Eheimin ulkosuodattimet.Aqua2002 kirjoitti:Hiljaisia
En ole Sacemin tästä suodattimesta keksinyt mitään muuta huonoa kuin muovisen ulkonäön- se toimii moitteettomasti. Tosin suodatin on minulla ollut vasta puolisen vuotta, mutta sinä aikana se ei ole vielä hajonnut

Mulla on kaksi Project 1001 ulkosuodattia. (n 1000l/h) Niitä ostaessani ajattelin että pönttö kuin pönttö kunhan vesi kiertää läpi. Noita kun saa 2-3 samaan hintaan kuin yhden vastaavan laatusuodattimen. Nyt minkä olen huomannut ainoaksi ongelmaksi on tuo irrottamisen / puhdistamisen vaivalloisuus. Mutta ehkä se on sitten lompakon paksuudesta kiinni paljonko on valmis maksamaan siitä että kaikki sujuu näppärästi.
Ainakin minun kokemuksieni mukaan Eheimin hyviä puolia:Jos näin on niin miksi? Luulisi, että suodatin on kuitenkin aika yksinkertainen ja vaikutus riippuu lähinnä niistä mömmöistä
-Siivouksen helppous
-Starttaa varmasti sähkökatkon jälkeen vaikka olisikin likainen (toisin kuin esim. vanhat fluvalit)
-Hyvät / laadukkaat muovilaadut
-varaosien saatavuus
-ei tarvi jännittää tiivisteen pitävyyttä jokaisen siivoiksen jälkeen (vanha fluval vuoti suunnilleen joka toisella kerralla...)
-suht hiljainen
-virtaus suunnilleen se mikä luvataan
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Minulla on itseasiassa ihan päinvastaisia kokemuksia. Tiedän monia tapauksia joilla juuri Eheimin ulkosuodattimissa, lähinnä proffissa on ollut vuoto-ongelmia. Vanhat fluvalitkin on toki mahdollista saada vuotamaan, varmin tapa siihen lienee laittaa tiiviste vinoon, mutta lahjakkuutta se silti vaatii.JJVi kirjoitti:Ainakin minun kokemuksieni mukaan Eheimin hyviä puolia:
-ei tarvi jännittää tiivisteen pitävyyttä jokaisen siivoiksen jälkeen (vanha fluval vuoti suunnilleen joka toisella kerralla...)
Aloitin jo silloin kun sinä vielä leikit poneilla