Monnin kakka on kirkasta ja venyvää...
Valvoja: Moderaattorit
Monnin kakka on kirkasta ja venyvää...
Niin eli tossa otsikossa on oireet. Partamonnien uloste on kirkasta ja venyvää, ja toooooosi pitkää. Sitten kun ne ui ympäri akvaarioo niin niitä kakka rihmoja on siellä yhteensä varmaan 3 metriä. Mä annan niille aina illalla ennen valojen sammumista muutaman tetran vihertabletin ja monnit syö hyvällä halulla. Mutta siltikin uloste on sellasta! Pitäskö mun syöttää niille tuore ruokaa vai miten on?
http://www.akvaariotieto.info/suomi/taudit/uloste.php
Miksi et anna tuoreruokaa? Herneet, salaatti, kesäkurpitsa, papu, kurkku menevät meillä ainakin. Kuppiin vettä, vihannekset kuppiin ja kuppi mikroon muutamaksi kymmeneksi sekunniksi. Pehmenevät ja uppoavatkin vieläpä. Tai sitten johonkin lusikkaan herkut kiinni ja lusikka altaaseen.
Kyllähän partikset päivälläkin syö. Itse annan vain keskimäärin yhden tabun päivässä per partis, mutta syövät kyllä sitten muutakin..
Milloin viimeksi olet laponnut pohjan??anu kirjoitti:Sitten kun ne ui ympäri akvaarioo niin niitä kakka rihmoja on siellä yhteensä varmaan 3 metriä.
Kai sitä nälkäänsä jokainen syö. Onko akvaariossa levää ravinnoksi? Entäpä kantoja, joista voi raastaa puuainesta? Partikset todennäköisesti tarvitsevat sitä ruoansulatukseen..anu kirjoitti:Mä annan niille aina illalla ennen valojen sammumista muutaman tetran vihertabletin ja monnit syö hyvällä halulla. Mutta siltikin uloste on sellasta! Pitäskö mun syöttää niille tuore ruokaa vai miten on?
Miksi et anna tuoreruokaa? Herneet, salaatti, kesäkurpitsa, papu, kurkku menevät meillä ainakin. Kuppiin vettä, vihannekset kuppiin ja kuppi mikroon muutamaksi kymmeneksi sekunniksi. Pehmenevät ja uppoavatkin vieläpä. Tai sitten johonkin lusikkaan herkut kiinni ja lusikka altaaseen.
Kyllähän partikset päivälläkin syö. Itse annan vain keskimäärin yhden tabun päivässä per partis, mutta syövät kyllä sitten muutakin..
niinpä...
Kantoa ei akvaariossa oo sen takia kun monnit menee aina kuteen heti kun sen laittaa... Mitäköhän asialle vois tehä? Akvaarion oon siivonnu 4 päivää sitten. -kerran viikossa- ! Ja akvaariossa on levää ravinnoksi. Se siis ehkä johtuus iitä kannosta.
Re: niinpä...
No, alkaisiksi hommata sen kannonanu kirjoitti:Kantoa ei akvaariossa oo... Mitäköhän asialle vois tehä?