Akvaarioiden vakiokoot.

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Akvaarioiden vakiokoot.

Viesti Kirjoittaja Didi »

En muista, mutta voisiko joku luetella akvaarioiden vakiokoot parista sadasta litrasta eteenpäin. Olen muistaakseni jos kysynyt mutta en löytänyt enää samaa viestiä...
Ville V
Senior Member
Senior Member
Viestit: 802
Liittynyt: 08:24, 15.11.2001
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Akvaarioiden vakiokoot.

Viesti Kirjoittaja Ville V »

Platy kirjoitti:En muista, mutta voisiko joku luetella akvaarioiden vakiokoot parista sadasta litrasta eteenpäin. Olen muistaakseni jos kysynyt mutta en löytänyt enää samaa viestiä...
Eipä taida akvaarioilla olla mitään virallisia vakiokokoja, ainakaa eri valmistajien kesken. Altaiden "vakiokokoihin" vaikuttaa ainakin se minkä kokoisia lasilevyjä altaan valmistajalla on käytössään(hukkapalojen minimointi).

T:Ville
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Re: Akvaarioiden vakiokoot.

Viesti Kirjoittaja dsl »

Platy kirjoitti:En muista, mutta voisiko joku luetella akvaarioiden vakiokoot parista sadasta litrasta eteenpäin. Olen muistaakseni jos kysynyt mutta en löytänyt enää samaa viestiä...
Riippuu ihan valmistajasta. Eikä toisaalta mittojen mukaan teetetty purkki maksa juurikaan enenmpää.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Minä kun olen niin laiska että en jaksa edes soittaa kauppaan ja kysyä, paljon mukavampi kysyä täältä.
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Platy kirjoitti:Minä kun olen niin laiska että en jaksa edes soittaa kauppaan ja kysyä, paljon mukavampi kysyä täältä.
No pituuksia yleensä esim. 100, 120, 130, 150, 160, 180 ja 200 cm syvyys ja korkeus vaihtelee 40, 50, 60 ja joskus 55 sentissä, eli siitä vaan kombinaatiot kasaan ja laskemaan, eihän noita montaa olekaan :twisted:
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
ontto
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 08:41, 05.10.2001

Viesti Kirjoittaja ontto »

Eikös se perusmittasysteemi ole se perinteinen leveysx0,5leveysx0,5leveys? Eli jos akvan leveys on 100cm, niin kaikki mitat ois 100cmx50cmx50cm ja tilavuus tuolloin 250l. Korjatkaahan taas fiksummat, jos puhun ihan jostain muusta mitä kysyttiin :roll:
"Kansakunnan sivistystä ei mitata sillä, miten se kohtelee vertaisiaan, vaan miten se kohtelee heikoimpiaan."
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

ontto kirjoitti:Eikös se perusmittasysteemi ole se perinteinen leveysx0,5leveysx0,5leveys?
Eh, eli kaksi metrinen allas olisi 200x100x100... Vois olla aika vaikeeta hoitaa 8O
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
VetyVoima
Junior Member
Junior Member
Viestit: 128
Liittynyt: 00:02, 07.01.2002
Paikkakunta: Oulu / Oulunsalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VetyVoima »

Ainakin osa GIANTin nykyisistä malleista on korkeampia kuin leveämpiä päädystä. Esim. 180l allas on 100cm pitkä, 45cm korkea ja 40cm leveä päädystä. 128l allas on taas 2:1:1 suhteella rakennettu, 80x40x40cm. Pidemmissä altaissa on taas se ongelma, että jos seuraa 2:1:1-kaavaa, altaan korkeus vaatisi luodinkestäviä tappolaseja, mutta koska minusta suuri allas on näyttävämmän näköinen jos se on enemmänkin panoraaman tyylinen kuin surkea kuutio, on yleinen mielipide jotakuinkin samoilla linjoilla itseni kanssa...tai ainkin valmistajat taitavat olla samalla aaltopituudella. No, kysynnän mukaanhan näitä altaita väsäillään.

-Sale
Miksi Tiku ja Taku ei ole enää kavereita? No ku Taku kaivoi Tikulla pyllyä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”