Sopiva suodatinkoko

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
zoe
Starting Member
Starting Member

Sopiva suodatinkoko

Viesti Kirjoittaja zoe »

Olen hankkimassa uutta ulkosuodatinta akvaariooni. Altaan koko on 210 litraa ja kalastona 20 barbia, corydoras-parvi, leviksiä, pari haarniskaa. Kasveja on aika runsaasti.

Olen ajatellut Eheimin 2213-mallia jonka pumppausteho on 440 l/h. Onko tämä riittävä vai kannattaisiko harkita seuraavaa kokoa joka pumppaa 620 l./h, vai tuleeko liian myrskyisää?

Kannattaako ulkosuodattimen lisäksi laittaa vielä sisäsuodatin toiseen nurkkaan pörisemään?
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

quote:
Olen hankkimassa uutta ulkosuodatinta akvaariooni. Altaan koko on 210 litraa ja kalastona 20 barbia, corydoras-parvi, leviksiä, pari haarniskaa. Kasveja on aika runsaasti.

Olen ajatellut Eheimin 2213-mallia jonka pumppausteho on 440 l/h. Onko tämä riittävä vai kannattaisiko harkita seuraavaa kokoa joka pumppaa 620 l./h, vai tuleeko liian myrskyisää?

Kannattaako ulkosuodattimen lisäksi laittaa vielä sisäsuodatin toiseen nurkkaan pörisemään?

Ei suodatusta oikein liikaa voi järjestää, ellei ala jotain aivan järkyttäviä yhdistelmiä rakentelemaan. Ei siitä 620 l/h pumpusta todellakaan liikaa virtausta pitäisi tulla ja vaikka pistäisit sisäsuodattimenkin niin sen parempi vain.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”