Kero - suomalainen hiutaleruoka
Valvoja: Moderaattorit
Kero - suomalainen hiutaleruoka
Seisoinpa tässä eilen uuden helsinkiläisen S-marketin jonossa lemmikkieläinhyllyn vieressä, ja silmiini osui purkki suomalaista kalan hiutaleruokaa nimeltä Kero, valmistaja Kerox, Kuopio. 200 ml purkki maksoi nelisen euroa. Päätinpä uhmata tetraa-melkein-monopolia ja ostin purkin mukaan. Kalat söivät.
Valmistusaineiksi ilmoitetaan planktonia, vesikasveja, katkarapujauhoa, kalanmaksaa, soijajauhoa, mustekalaa, kalanmätiä, lehtivihreää, kaurajauhoa ja hiivaa. Raakaproteiini 45 %, raakarasva 5 %, raakakuitu 4 %. Mitä tarkoittaneekin käytänössä.
Onko kukaan muuu törmännyt tähän, onko mielipiteitä, tietoa, kokemuksia tai muita kommentteja? Kuulostaako asialliselta koostumuksen perusteella? Olisi ilahduttavaa jos tämä osoittautuisi käyttökelpoiseksi tai jopa hyväksi perushiutaleeksi, niin voisi tukea kotimaista valmistajaa.
Valmistusaineiksi ilmoitetaan planktonia, vesikasveja, katkarapujauhoa, kalanmaksaa, soijajauhoa, mustekalaa, kalanmätiä, lehtivihreää, kaurajauhoa ja hiivaa. Raakaproteiini 45 %, raakarasva 5 %, raakakuitu 4 %. Mitä tarkoittaneekin käytänössä.
Onko kukaan muuu törmännyt tähän, onko mielipiteitä, tietoa, kokemuksia tai muita kommentteja? Kuulostaako asialliselta koostumuksen perusteella? Olisi ilahduttavaa jos tämä osoittautuisi käyttökelpoiseksi tai jopa hyväksi perushiutaleeksi, niin voisi tukea kotimaista valmistajaa.
Joskus muistaakseni olen minäkin ostanut purkin kun on tuo perushiutaleruoka uhannut loppua, kyllä meilläkin ne sitä söivät ihan hyvällä ruokahalulla. Mutta olen kuullut(tai muodostanut yleisenkäsityksen itselleni) että markettiruoka ei olisi hyvänlaatuista. Mutta tuo tietotaito saattaakin olla jostain Seran tahi Tetran mainosmatkusta..tiedä sitten miten on..
Niin ja sitten tuli sellainen mieleen että käyttääkö täällä monikin vain Tetran ruokia? Vai Seran, JBL jne. Haluaisin kovasti kuulla miksi kukin käyttää mitäkin.. Kiitos.
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
Niin ja sitten tuli sellainen mieleen että käyttääkö täällä monikin vain Tetran ruokia? Vai Seran, JBL jne. Haluaisin kovasti kuulla miksi kukin käyttää mitäkin.. Kiitos.
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee, mutta sen voi aina kertoa eteenpäin.
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Ostin pari kuukautta sitten Prismasta Keron Tubifex-kuutioita. Jos pöydälle laittaisi kuution ja JBL:n samanlaisen viereen, en pystyisi erottamaan kumpi oli kumpi. Kaloilla tuntuu olevan sama juttu.
Koostumuksesta:
Raakaproteiini, Kero 52%, JBL Novo Fex 60%
Raakarasva, Kero 6%, JBL Novo Fex 12%
Raakakuitu, Kero 5%, JBL Novo Fex 2%
Hintaa en muista tarkkaan, mutta sanoisin että Kero oli lähelle puolet JBL:n hinnasta.
Hiutaleruokaakin on, hyvin kelpaa sekin. Tähän mennessä ainakaan ei ole liannut vettä, tosin annan hiutaleita aika harvakseltaan, vaan parina päivänä viikosta.
Prismassa näkyi olevan muitakin Keron ruokia, taidanpa kokeilla niitä, kunhan edelliset on ensin syötetty.
Koostumuksesta:
Raakaproteiini, Kero 52%, JBL Novo Fex 60%
Raakarasva, Kero 6%, JBL Novo Fex 12%
Raakakuitu, Kero 5%, JBL Novo Fex 2%
Hintaa en muista tarkkaan, mutta sanoisin että Kero oli lähelle puolet JBL:n hinnasta.
Hiutaleruokaakin on, hyvin kelpaa sekin. Tähän mennessä ainakaan ei ole liannut vettä, tosin annan hiutaleita aika harvakseltaan, vaan parina päivänä viikosta.
Prismassa näkyi olevan muitakin Keron ruokia, taidanpa kokeilla niitä, kunhan edelliset on ensin syötetty.
oppo kirjoitti:Niin ja sitten tuli sellainen mieleen että käyttääkö täällä monikin vain Tetran ruokia? Vai Seran, JBL jne. Haluaisin kovasti kuulla miksi kukin käyttää mitäkin.. Kiitos.
Tällä hetkellä minulla on ruoat JBL:ää. PlecoChipsejä syötän vaihteluna Tetran Tabimineistä. Kaikki pohjamönkijät syövät ja sateenkaarikirjoahvenet ja keltabarbit vetävät rallia tabletti suussa ympäriinsä- mikäs siinä, onnea heille.
Sitten nuo tavalliset ruoat. JBL:ltä nyt kahta eri hiutaletta - ihan tavallista ja sitten Guppyfoodia, joka sopii hyvin pienille rihmoille.
Wardley'sin Spirulina discejä syötän, jotta kaikki limaiset örvelöt pysyisivät kaukana kasveista- ja tämä on onnistunutkin tähän mennessä.
Keron hiutaleita on kokeiltu myös täällä, sekä lisäksi Keron tubifex-kuutioita ja pohjatabletteja. Olen ollut noihin tuotteisiin ihan tyytyväinen. Kaikki pöperöt näyttävät myös maistuvan kaloille, enkä ole veden sottaantumistakaan Keron tuotteista johtuvana huomannut.
Itse en ole sapuskoja maistellut, mutta haju on ainakin tableteissa "miellyttävän kalaisa". Tiedä sitten mitä kalani siitä tuumaavat. Tyytyväisenä olen kuitenkin pannut merkille, että Keron valmistuainelistassa ei mainita lihatuotteita, vaan pelkästää erilaisia vedeneläviä. Esim. Tetran TabiMinissä on muistaakseni valmistusaineina käytetty lihatuotteita - jonka ymmärrän tarkoittavan lämminverisiä elukoita.
Valmistusprosessista en osaa sanoa mitään, mutta ainakin pintapuolisesti Keron tuotteet ovat asiallisesti pakattuja. Purkin sulkee ilmatiiviksi folio ja purkkia (tubifex-purkkia lukuunottamatta) ei ole valmistettu läpinäkyvästä muovista. Läpinäkyvässä purkissahan valo pääsee läpi tuhoamaan vitamiineja.
Yleisesti ottaen kalojeni ruokakaapista löytyy sekalainen lajitelma purkkeja. Tetraa, Seraa, Hikaria, Keroa, Wardley'ä ja joskus jotain muitakin satunnaisia purkkeja/pusseja (esim. parhaillaan japanilaisvalmisteisia Community Chips-tabuja). Ei nyt toki kaikkia samaan aikaan .
Draco dormiens nunquam titillandus -- älä koskaan kutita nukkuvaa lohikäärmettä.
Itse en ole sapuskoja maistellut, mutta haju on ainakin tableteissa "miellyttävän kalaisa". Tiedä sitten mitä kalani siitä tuumaavat. Tyytyväisenä olen kuitenkin pannut merkille, että Keron valmistuainelistassa ei mainita lihatuotteita, vaan pelkästää erilaisia vedeneläviä. Esim. Tetran TabiMinissä on muistaakseni valmistusaineina käytetty lihatuotteita - jonka ymmärrän tarkoittavan lämminverisiä elukoita.
Valmistusprosessista en osaa sanoa mitään, mutta ainakin pintapuolisesti Keron tuotteet ovat asiallisesti pakattuja. Purkin sulkee ilmatiiviksi folio ja purkkia (tubifex-purkkia lukuunottamatta) ei ole valmistettu läpinäkyvästä muovista. Läpinäkyvässä purkissahan valo pääsee läpi tuhoamaan vitamiineja.
Yleisesti ottaen kalojeni ruokakaapista löytyy sekalainen lajitelma purkkeja. Tetraa, Seraa, Hikaria, Keroa, Wardley'ä ja joskus jotain muitakin satunnaisia purkkeja/pusseja (esim. parhaillaan japanilaisvalmisteisia Community Chips-tabuja). Ei nyt toki kaikkia samaan aikaan .
Draco dormiens nunquam titillandus -- älä koskaan kutita nukkuvaa lohikäärmettä.
Njaa. Taisinpa kiihkoissani vastata vain välikysymykseen ja unohtaa vastata pääkysymykseen.
Vaikkakin Keron tavallisen hiutalepurkin avattuani meinaan heittää lusikan nurkkaan tai vähintään juosta kolme kertaa talon ympäri saadakseni hengityksen pois lamaannustilasta, niin en ole huomannut niissä mitään vikaa kalanruokinnan osalta. Lahnat syövät eikä vesi likaannu sen enempää kuin muillakaan hiutaleilla yliruokittuina.
Tubifexit tarttuvat helpommin käteen hintansakin vuoksi kuin eläinkaupan ruoat. Minulla rahaa mihinkään miljoonatavaraan eikä innostustakaan jos suhteellisen samaa tavaraa on myynnissä vain halvemmalla.
Enemmänkin pistää miettimään ne sellaiset oranssit ruokakaupan pikkupurkit jotka sisältävät mm. "Cuppyfoodia" ja kultakalaruokaa.
Purkkikin näyttää jo siltä että tuoteselosteessa voisi lukea "Hiutaleiden kiillon lisäämiseksi on hiutaleet kostutettu tinnerissä".
Vaikkakin Keron tavallisen hiutalepurkin avattuani meinaan heittää lusikan nurkkaan tai vähintään juosta kolme kertaa talon ympäri saadakseni hengityksen pois lamaannustilasta, niin en ole huomannut niissä mitään vikaa kalanruokinnan osalta. Lahnat syövät eikä vesi likaannu sen enempää kuin muillakaan hiutaleilla yliruokittuina.
Tubifexit tarttuvat helpommin käteen hintansakin vuoksi kuin eläinkaupan ruoat. Minulla rahaa mihinkään miljoonatavaraan eikä innostustakaan jos suhteellisen samaa tavaraa on myynnissä vain halvemmalla.
Enemmänkin pistää miettimään ne sellaiset oranssit ruokakaupan pikkupurkit jotka sisältävät mm. "Cuppyfoodia" ja kultakalaruokaa.
Purkkikin näyttää jo siltä että tuoteselosteessa voisi lukea "Hiutaleiden kiillon lisäämiseksi on hiutaleet kostutettu tinnerissä".
-
- Junior Member
Tällainen keskustelu löytyi kun etsin Keron purkkiruuista asiaa.
Kyllähän tuo halpaa on, mutta itsellä noiden tubiflexien kanssa ongelmia. Valmistaja kehottaa painamaan pohjaruokintaa varten sen kuution lasia vasten veden alle. Kuutio pysyy lasissa ehkä 10s ja sitten nousee pintaan kellumaan. Onko joku onnistunut saamaan sen pysymään veden alla, ja vielä parempaa jos joku kertoisi saisiko sen vajoamaan pohjaan?
Tuossa kaupassa, jossa kävin ei ollut kuin kolmea eri purkkia kalanruokaa. Onko niitä minkälainen valikoima nykyisin olemassa? Löytyykö esim normaalit hiutaleet ja pohjatabletit ym.?
Kyllähän tuo halpaa on, mutta itsellä noiden tubiflexien kanssa ongelmia. Valmistaja kehottaa painamaan pohjaruokintaa varten sen kuution lasia vasten veden alle. Kuutio pysyy lasissa ehkä 10s ja sitten nousee pintaan kellumaan. Onko joku onnistunut saamaan sen pysymään veden alla, ja vielä parempaa jos joku kertoisi saisiko sen vajoamaan pohjaan?
Tuossa kaupassa, jossa kävin ei ollut kuin kolmea eri purkkia kalanruokaa. Onko niitä minkälainen valikoima nykyisin olemassa? Löytyykö esim normaalit hiutaleet ja pohjatabletit ym.?
Tuskin kovin helposti uppoaa, ehkä liottamalla. Tubifexilla ruokkimisesta löytyy keskustelua myös täältä.maspe kirjoitti:Onko joku onnistunut saamaan sen pysymään veden alla, ja vielä parempaa jos joku kertoisi saisiko sen vajoamaan pohjaan?
Olen bongannut Keron tuotteina:maspe kirjoitti:Tuossa kaupassa, jossa kävin ei ollut kuin kolmea eri purkkia kalanruokaa. Onko niitä minkälainen valikoima nykyisin olemassa? Löytyykö esim normaalit hiutaleet ja pohjatabletit ym.?
- perushiutaleita (kahtena eri purkkikokona)
- perusruokatabuja
- tubifex-kuutioita
- kuivattuja katkarapuja
Yhdestä marketista harvoin tosin löytyy koko valikoimaa, on shoppailtava useammassa, jos kaikkia haluaa.
maspe kirjoitti:Onko joku onnistunut saamaan sen pysymään veden alla, ja vielä parempaa jos joku kertoisi saisiko sen vajoamaan pohjaan?
Just tuota samaa aamulla aivojumppasin, eli että millä ihmeen ilveellä tää kuutio muka täällä lasissa pysyy... sitten tein siten, että ravistelin sitä kuutioo veden alla niin kauan, että se alko hajoomaan ja siitä sitten alko eväs maistumaan.
KERO:n hiutaleita meni just loppuun iso purkki, hyvin maistui ja vesi pysyi kirkkaana.
Noi katkaravut on kans melkoisia kellujia. Eihän niitäkään saa uppoomaan millään, vai...??
Viimeksi muokannut jarvimar, 12:41, 22.10.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pääruokahiutale hyvin maistuu, mutta toi kuivattu katkarapu taitaa olla vitsi?
Varmaan isommat ahvenet sitä vetääkin kovine kuorineen, mutta pienemmille kaloille suosittelen krilliä pakasteena (jopa edullisempaa), myös discus special nimellä liikkuu.
T:Krisse
Varmaan isommat ahvenet sitä vetääkin kovine kuorineen, mutta pienemmille kaloille suosittelen krilliä pakasteena (jopa edullisempaa), myös discus special nimellä liikkuu.
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
-
- Junior Member
Kokeiltu on ja hyvin maistuu, made in Kuopio 

" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Minä olen kokeillut Keron tuotteista tavallista hiutaleruokaa ja kuivattua katkarapua ja molemmat ovat kelvanneet hyvin.
Kuivatut katkaravut maistuvat sekä isommille, että pienemmille kaloille, tosin jos haluan pienten kalojenkin syövän niitä, murskaan katkoja vähän sormissa pienemmiksi. Avainkirjoahvenet syövät kuivattuja katkarapuja innolla ja kun ne niitä pinnalta yrittävät saada suuhunsa, kuulu kiva "plop"-ääni
Keron lisäksi olen syöttänyt Tetran, JBL:n ja Tropicalin ruokia, enkä ole huomannut Keron ruuassa mitään erityistä eroa näihin eläinkaupparuokiin verrattuna.
Kuivatut katkaravut maistuvat sekä isommille, että pienemmille kaloille, tosin jos haluan pienten kalojenkin syövän niitä, murskaan katkoja vähän sormissa pienemmiksi. Avainkirjoahvenet syövät kuivattuja katkarapuja innolla ja kun ne niitä pinnalta yrittävät saada suuhunsa, kuulu kiva "plop"-ääni

Keron lisäksi olen syöttänyt Tetran, JBL:n ja Tropicalin ruokia, enkä ole huomannut Keron ruuassa mitään erityistä eroa näihin eläinkaupparuokiin verrattuna.
on se rankkaa olla pieni ja karvainen - onneksi minä olen vain pieni
Hyvin on meilläkin Kero maistunut jopa paremmin kuin Tetran pöperöt. Vesi ei ole samentunut ainakaan mitenkään silmin huomattavasti.
Näiden lisäksi on ainakin väriruokahiutaleita.Cory kirjoitti: Olen bongannut Keron tuotteina:
- perusruokatabuja
- tubifex-kuutioita
- kuivattuja katkarapuja.
Kotkassa on sama juttu. Neljästä kaupasta saa etsiä eikä kuitenkaan saa kaikkia. Valitettavan usein on vain Keron kilpparinruokaa.Cory kirjoitti: Yhdestä marketista harvoin tosin löytyy koko valikoimaa, on shoppailtava useammassa, jos kaikkia haluaa.
-
- Member
Normaalista ruokakaupasta löytyy kilon pusseissa kuorimattomia. H. taitaa olla n. 5e/kg. Voit jauhaa vain pelkät kuoretkin kaloille ja hyvin maistuu.Tämä nyt ei varsinaisesti liity asiaan, mutta kun katkaravuista oli puhu, niin... Mistä saa kuorimattomia katkarapuja, kun räkmiksin ohjeessa käsketään laittaa sellaisia? Oletteko itse laittaneet kuorellisia vai "tavallisia"?
Lay down your soul to the gods rock `n' roll
Meillä syötetään noita kaikkia ja hyvin kelpaaCory kirjoitti: Olen bongannut Keron tuotteina:
- perusruokatabuja
- tubifex-kuutioita
- kuivattuja katkarapuja.

Nyt vaan oli viime kerralla Prisman hyllyssä erinäköisiä purkkeja

miljoonikoksi miljoonakaloilla!