Eläinkaupan myyjä
Valvoja: Moderaattorit
-
doriani
- Advanced Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Eläinkaupan myyjä
Kävimpä tossa eilee eläinkaupassa ja vähä "testasin" myyjää... Sanoin et mulla ois sellanen 20-litranen akvaario ja haluaisin sinne vähä kaloja. No, tää kyseinen myyjä oli valmis myymää mulle ihan minkä kalan vaa, jopa KULTAKALAN!!! Myös kun kysyin että voiko tohon altaaseen laittaa partamonnin ni se sano et ilman muuta, se ei tarvi paljoa tilaa.
Mitä mieltä ootte tollasista myyjistä? Kommentteja...
Mul muuten on 20-litranen akvaario missä asuu miljoonakalan poikaset. Siis siihen en laita mitään aikuista kalaa, vaan poikaset kasvaa siellä myynti-ikään asti. Eihän toi purkki vaan ole teidän mielestä tarkoitukseen sopimaton?
Onko se todellakin niin vaikeaa aloittaa lauseet isolla? Pehis
Lisäksi pilkun ja pisten jälkeen on ollut tapana käyttää "välilyönti" nappia /sam
Mitä mieltä ootte tollasista myyjistä? Kommentteja...
Mul muuten on 20-litranen akvaario missä asuu miljoonakalan poikaset. Siis siihen en laita mitään aikuista kalaa, vaan poikaset kasvaa siellä myynti-ikään asti. Eihän toi purkki vaan ole teidän mielestä tarkoitukseen sopimaton?
Onko se todellakin niin vaikeaa aloittaa lauseet isolla? Pehis
Lisäksi pilkun ja pisten jälkeen on ollut tapana käyttää "välilyönti" nappia /sam
No kieltämättä aika kummaa toimintaa. Onhan mullekin myyty kaloja liian pieneen altaaseen ja vääriä kaloja jopa (pussissa ihan eri kaloja kun myyjän puheiden mukaan piti olla), mutta ei sentään noin räikeitä tapauksia ole sattunut...Sanoitkos myyjälle mitään?
Meillä oli tässä vähän aikaa sitten kavereiden kanssa keskustelua kahden paikallisen liikkeen eroista, osa puolusti henkeen ja vereen liikettä jota mä boikotoin nykyään ja haukku liikettä jossa käyn. Seuraavalla käyntikerralla kiinnitin huomiota niihin perusteluihin, ja ehkä ne jossain määrin saattavat pitää paikkaansa, vaikkei mielestäni suosikkiliikkeen omistaja kuitenkaan myy ihan mitä vaan mihin oloihin vaan kuten mulle väitettiin...(salakuuntelin).
Täs toises liikkeessä en ole vuoteen käyny, ja ajattelin tarkastaa, onko se tosiaan parempi kuin mikä mulla on käsitys..Eerikäinen kävi siellä joskus 2 kertaa, ja kun kävin siellä, päätin ilmoittaa paikalliselle eläinsuojeluvalvojalle...onko teidän mielestä syytä? Aiemmin Eerikäinen kävi vierailemassa koska kyseisessä liikkeessä taistelukaloja säilytetään hillopurkeissa, joissa vettä on ehkä 3-4 desiä...näin pidettyjä kaloja löytyi 10 kpl. Toinen asia mikä häiritsi, oli se, että piikkisilmillä ei ollut oikeastaan mitään suojaa, ei kasveja, eikä muutakaan, ja yhdessä altaassa niitä saattoi olla varmaan viitisenkymmentä ellei enemmänkin. Ne kaikki yritti sitten pakkautua suodattimen alle ja toisessa altaassa minimaalisen ruukunpalasen alle. Osa näytti jo siltä että puristuvat kuoliaaksi..vielä en ole ilmoittanut mutta numero kyllä löytyy puhelimesta...mun mielestä pitäis ilmottaa, mut onko saako tässä tilanteessa kukaan muu kuin edesmennyt Eerikäinen rattaita pyörimään?
En tiedä minimimittoja hämähäkkien säilyttämiseen, mutta pisti silmään myös, että tarantelloja säilytettiin muovilaatikoissa, joilla kokoa oli ehkä 20 cm*30 cm ja korkeus jotain 5 cm:n luokkaa...
-Chyental-
Hukkailun ja unohtelemisen mestari
Muokattu - Chyental on 22/02/2002 15:37:48
Meillä oli tässä vähän aikaa sitten kavereiden kanssa keskustelua kahden paikallisen liikkeen eroista, osa puolusti henkeen ja vereen liikettä jota mä boikotoin nykyään ja haukku liikettä jossa käyn. Seuraavalla käyntikerralla kiinnitin huomiota niihin perusteluihin, ja ehkä ne jossain määrin saattavat pitää paikkaansa, vaikkei mielestäni suosikkiliikkeen omistaja kuitenkaan myy ihan mitä vaan mihin oloihin vaan kuten mulle väitettiin...(salakuuntelin).
Täs toises liikkeessä en ole vuoteen käyny, ja ajattelin tarkastaa, onko se tosiaan parempi kuin mikä mulla on käsitys..Eerikäinen kävi siellä joskus 2 kertaa, ja kun kävin siellä, päätin ilmoittaa paikalliselle eläinsuojeluvalvojalle...onko teidän mielestä syytä? Aiemmin Eerikäinen kävi vierailemassa koska kyseisessä liikkeessä taistelukaloja säilytetään hillopurkeissa, joissa vettä on ehkä 3-4 desiä...näin pidettyjä kaloja löytyi 10 kpl. Toinen asia mikä häiritsi, oli se, että piikkisilmillä ei ollut oikeastaan mitään suojaa, ei kasveja, eikä muutakaan, ja yhdessä altaassa niitä saattoi olla varmaan viitisenkymmentä ellei enemmänkin. Ne kaikki yritti sitten pakkautua suodattimen alle ja toisessa altaassa minimaalisen ruukunpalasen alle. Osa näytti jo siltä että puristuvat kuoliaaksi..vielä en ole ilmoittanut mutta numero kyllä löytyy puhelimesta...mun mielestä pitäis ilmottaa, mut onko saako tässä tilanteessa kukaan muu kuin edesmennyt Eerikäinen rattaita pyörimään?
En tiedä minimimittoja hämähäkkien säilyttämiseen, mutta pisti silmään myös, että tarantelloja säilytettiin muovilaatikoissa, joilla kokoa oli ehkä 20 cm*30 cm ja korkeus jotain 5 cm:n luokkaa...
-Chyental-
Muokattu - Chyental on 22/02/2002 15:37:48
Kalakaupan altaat ovat vain tilapäinen asumus kaloille.
Ongelmaksihan pienet allaskoot muuttuvat jos ne kalat eivät mene kaupaksi, mutta jos kysyntää riittää niin ongelmaa ei ole.
Piikkisilmien kohdalla asia olisi niin, että ostaja ostaisi sian säkissä jos allas olisi yhtä suurta piilopaikkaa. Piikkisilmillä on tapana piiloutua.
Kaupan sujuvuuden vuoksi kantoja ja muita piilopaikkoja on vähän sillä on hankalaa sitten pyydystää kaloja altaasta, kun haavi jää kiinni kantoihin jne. Altaiden puhtaanapidon vuoksi myös koristeita on vähän sillä on aikaavievää lapota altaita.
Ongelmaksihan pienet allaskoot muuttuvat jos ne kalat eivät mene kaupaksi, mutta jos kysyntää riittää niin ongelmaa ei ole.
Piikkisilmien kohdalla asia olisi niin, että ostaja ostaisi sian säkissä jos allas olisi yhtä suurta piilopaikkaa. Piikkisilmillä on tapana piiloutua.
Kaupan sujuvuuden vuoksi kantoja ja muita piilopaikkoja on vähän sillä on hankalaa sitten pyydystää kaloja altaasta, kun haavi jää kiinni kantoihin jne. Altaiden puhtaanapidon vuoksi myös koristeita on vähän sillä on aikaavievää lapota altaita.
Kyllähän sen ymmärrän mitä ajoit takaa, mutta ne oli tod. säälittävän näkösiä ku monta kymmentä piikkisilmää yrittää tunkea pieneen koloon...moni oli ihan oikeesti sen näkösiä että kohta lähtee henki.
Mut tohon taistelukalajuttuun. Eerikäinen on kyseisen asian takia ennenkin liikkeessä asioinu ja kahden käyntikerran jälkeen asia korjaantui - vähäksi aikaa. Eikös se ole 40 litraa minimilitramäärä, olkoonkin tilapäissäilytys (ei lasketa kuljetuksia ny tähän)?
Mielestäni, jos ei eläinkaupalla ole tiloja tarjota edes välttäviä asumuksia myytäville elikoilleen, olisi ehkä aika harkita isompia myymälätiloja, vähentää esillä olevia eläimiä tai alan vaihto...
-Chyental-
Mut tohon taistelukalajuttuun. Eerikäinen on kyseisen asian takia ennenkin liikkeessä asioinu ja kahden käyntikerran jälkeen asia korjaantui - vähäksi aikaa. Eikös se ole 40 litraa minimilitramäärä, olkoonkin tilapäissäilytys (ei lasketa kuljetuksia ny tähän)?
Mielestäni, jos ei eläinkaupalla ole tiloja tarjota edes välttäviä asumuksia myytäville elikoilleen, olisi ehkä aika harkita isompia myymälätiloja, vähentää esillä olevia eläimiä tai alan vaihto...
-Chyental-
Karanteeni ja kudetus tapahtuvat alle 40 litraisessa hyvin usein. Kyseessä on yhtä tilapäisasumus kuin kaupankin tapauksessa.
Sairaala-akvaarioksi on turhaa käyttää neontetralle jopa 40 litraista.
Kirjoitit vielä muuten että "olkoonkin tilapäissäilytys"
Tilapäissäilytykseen voidaan käyttää pienempääkin. Et voisi ostaa moniakaan kaloja kaupasta jos paheksut liian pienien altaiden käyttöä.
Muokattu - Rääkky on 22/02/2002 17:59:16
Sairaala-akvaarioksi on turhaa käyttää neontetralle jopa 40 litraista.
Kirjoitit vielä muuten että "olkoonkin tilapäissäilytys"
Tilapäissäilytykseen voidaan käyttää pienempääkin. Et voisi ostaa moniakaan kaloja kaupasta jos paheksut liian pienien altaiden käyttöä.
Muokattu - Rääkky on 22/02/2002 17:59:16
Mää kerran kävin Jyväskylän akvaario RIO:ssa. (oon käyny monta kertaakin) En tarkoita tällä mitä kirjoitan, että se olisi huono kauppa, mutta asiaan:
1. Siellä miljoonakalojen selkä oli noin 90 asteen kulmassa, kauheaa!
2. 3 kultakalaa oli noin 200 l. akvassa, ja ne olivat isoimpia, mitä olen nähny. Yks niistä makas suodattimen takana ylösalaisin, pohja oli aivan musta ja sen suu oli juuttunut pohjaan! Myyjät eivät tehneet mitään sille!
3. Vein kaverilleni lahjaks miljoonakaloja(se oli viimenen kerta, kun ostan sieltä mitään!) ja ne kuolivat seuraavana päivänä!
4. Myyjä yritti kalastaa niitä "synttärikaloja" pakastepurkilla!
5. Toiselle kaverilleni oli pyydetty helymonnisia, niin sieltä oli annettu 1 leopardimonninen ja kuparimonninen!
Kaikilla ompi tänään kummallinen ääni!
1. Siellä miljoonakalojen selkä oli noin 90 asteen kulmassa, kauheaa!
2. 3 kultakalaa oli noin 200 l. akvassa, ja ne olivat isoimpia, mitä olen nähny. Yks niistä makas suodattimen takana ylösalaisin, pohja oli aivan musta ja sen suu oli juuttunut pohjaan! Myyjät eivät tehneet mitään sille!
3. Vein kaverilleni lahjaks miljoonakaloja(se oli viimenen kerta, kun ostan sieltä mitään!) ja ne kuolivat seuraavana päivänä!
4. Myyjä yritti kalastaa niitä "synttärikaloja" pakastepurkilla!
5. Toiselle kaverilleni oli pyydetty helymonnisia, niin sieltä oli annettu 1 leopardimonninen ja kuparimonninen!
Kaikilla ompi tänään kummallinen ääni!
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Mää kerran kävin Jyväskylän akvaario RIO:ssa. (oon käyny monta kertaakin) En tarkoita tällä mitä kirjoitan, että se olisi huono kauppa, mutta asiaan:
Hei!
Entäpä mitä ajatuksia tämä Teissä herättää:
http://www.akvaariotieto.info/suomi/etiikka/vastuu.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
"Söpöliinejä" myynnissä ainakin Mikkelissä ja Jyväskylässä.
http://www.akvaariotieto.info/suomi/oscari.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Akvaarion Oscari No:29
Lähinnä kylläkin paheksuin taistelukalojen pitämistä hillopurkeissa, vai onko se sun mielestä sitten hyväksyttävää, varsinkin kun kuitenkin kauppa on täynnä altaita joihin taistelukalat vois laittaa ja valinnanvaraakin olisi. Kyllähän aina akvaariokaupassa on liian paljon kaloja yhdessä altaassa, enkä siihen puutu, vaan siihen surkeaan näkymään mitä niistä kahdesta piikkisilmäaltaasta tuli. Epäilen ettei yksikään teistä ostaisi niitä piikkisilmiä jos olisitte nähny.Kirjoitit vielä muuten että "olkoonkin tilapäissäilytys"
Enkä usko että tarantellat menis niin hyvin kaupaksi että niitä kannattaisi pitää n. kymmentä kappaletta varastossa...
-Chyental-
Lähinnä kylläkin paheksuin taistelukalojen pitämistä hillopurkeissa, vai onko se sun mielestä sitten hyväksyttävää
No itseasiassa hyväksyn. Mikäli taistelukalojen kysyntä on yhtä suurta kuin täällä meilläpäin niin ne taistelukalat eivät siellä purkeissa ehdi montaa päivää olemaan. Täällä päin pitää taistoja kytätä samana päivänä kuin ne tuodaan jos niitä meinaa saada.
Ja tuosta altaasta. Ehkei eläinkaupassa riitä asiantuntemus laittaa suurieväistä taistoa sellaiseen altaaseen missä evät nypitään. Eräässä lähiputiikissa on taistoja lykätty tiikeribarbien kanssa - voit kuvitella millaisessa kunnossa taiston evät ovat. Kumpi on parempi vaihtoehto? Minusta hillopurkki.
Huomauta itse näille myyjille. Selvitä niiltä mikseivät pidä muiden kalojen joukossa näitä hillopurkkitaistoja. Turhaa sitä täällä spekuloidaan koska monet kaupat pitävät niitä muiden kalojen joukossa- jotkut kaupat jopa tietävät niinkin paljon että pistävät ne kalojen seuraan, jotka taistelukalan evät jättävät rauhaan.
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Ja näissäkin sitten usein on liian tehokas suodatus muiden kalojen ehdoilla, jotta taistelukala pilalle jalostettuine evineen jaksaisi vastustaa virtausta. Säälittäviä ne ovat suodattimeen imeytyneet nääntyneet kalatkin. Tosin mielestäni taistelukaloille voisi edes viitisen litraa vettä tarjota kahden desin sijasta, oli miten väliaikaista tahansa.Turhaa sitä täällä spekuloidaan koska monet kaupat pitävät niitä muiden kalojen joukossa- jotkut kaupat jopa tietävät niinkin paljon että pistävät ne kalojen seuraan, jotka taistelukalan evät jättävät rauhaan.
IMO, oikeampi vastustamisen kohde olisi luonnottomien pitkäeväisten kalojen pitäminen ja kasvattaminen ylipäänsä.
-maisu-
Enpä oo ennen nähny yhtä kaameeta eläinkauppaa, ku yks Varsovalaine.. Myyntitiskil oli n. 10l kultismalja, missä oli pari kultista.. Hyllyil oli myös runsaat valikoimat erilaisii maljoja.. Sit siel oli myyntiakvaariota, jotka oli suht. pienii.. No niit en ehtiny hirveen kauaa katella, mut sen huomasin, ettei niist löytyny mitään suojaa ja jotkut kalat oli sairait... No se kaloista..
Lintuhäkitki oli ihan kamalii.. Ensinnäki suht. pienissä häkeissä saatto olla jopa 20 lintuu, mut sen lisäks siel myytiin kanarialintui n.15cm/15cm minihäkeis.. Ja lintuhäkit oli kuvottavan saastasii.. Jyrsijät oli ahdettu vähän samaan malliin, ku linnutki..
Kyl siin vaihees rupes kaikki stockat ym. tuntuu suorastaan hyviltä..
Lintuhäkitki oli ihan kamalii.. Ensinnäki suht. pienissä häkeissä saatto olla jopa 20 lintuu, mut sen lisäks siel myytiin kanarialintui n.15cm/15cm minihäkeis.. Ja lintuhäkit oli kuvottavan saastasii.. Jyrsijät oli ahdettu vähän samaan malliin, ku linnutki..
Kyl siin vaihees rupes kaikki stockat ym. tuntuu suorastaan hyviltä..
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Voi kullannuppu, yrittäisit kirjoittaa vähän lähempänä suomenkieltä olevaa tekstiä. Tuollaista sotkua on todella rasittavaa lukea.
Monille riittää Tallinnassa käyminenkin, sieltä voi bongata vastaavia liikkeitä. Etelämpänä Euroopassa raivostuttaa sitten eniten koirien ja kissojen pitäminen pienissä myyntihäkeissä enemmän tai vähemmän hygieenisissä oloissa - ei ihme että esim. Ranskassa koirat kakkivat sitten isoinakin vapautuneesti sisätiloihin. Ateenan helteissä näin viime kesänä poliisienkin säälivän ikkunassa paahtuvia koiranpentuja. Ihmettelen jos tuollaisista enää koskaan tulee kunnollisia lemmikkejä.
-maisu-
Monille riittää Tallinnassa käyminenkin, sieltä voi bongata vastaavia liikkeitä. Etelämpänä Euroopassa raivostuttaa sitten eniten koirien ja kissojen pitäminen pienissä myyntihäkeissä enemmän tai vähemmän hygieenisissä oloissa - ei ihme että esim. Ranskassa koirat kakkivat sitten isoinakin vapautuneesti sisätiloihin. Ateenan helteissä näin viime kesänä poliisienkin säälivän ikkunassa paahtuvia koiranpentuja. Ihmettelen jos tuollaisista enää koskaan tulee kunnollisia lemmikkejä.
-maisu-
Ulkomailla ei oo tullu pahemmin kierreltyä, joten en voi ulkomaisten liikkeiden tasosta sanoa mitään.
Ja mua ei ainakaan kiinnosta enää siinä kyseisessä liikkeessä vaihtaa sanoja enempää ku on pakko...sen verran töykeätä ja välinpitämätöntä palvelua olen saanut... mutta toisaalta tutut jotka vannovat kyseisen liikkeen nimeen, sanovat että liikkeen omistaja on alan ammattilaisia, siis tietää tosi paljon eläimistä, joten ei pitäisi siitä olla kiinni taistelukalojen altaisiin sijoittelu, onhan ne sentään niissä joskus olleetkin. Taitaa vaan nainen olla lopen kyllästyny ilmeestä ja palvelun laadusta päätellen.
-Chyental-
Ja mua ei ainakaan kiinnosta enää siinä kyseisessä liikkeessä vaihtaa sanoja enempää ku on pakko...sen verran töykeätä ja välinpitämätöntä palvelua olen saanut... mutta toisaalta tutut jotka vannovat kyseisen liikkeen nimeen, sanovat että liikkeen omistaja on alan ammattilaisia, siis tietää tosi paljon eläimistä, joten ei pitäisi siitä olla kiinni taistelukalojen altaisiin sijoittelu, onhan ne sentään niissä joskus olleetkin. Taitaa vaan nainen olla lopen kyllästyny ilmeestä ja palvelun laadusta päätellen.
-Chyental-
Ulkomaisista eläinkaupoista... Kävin viime syksynä saksalaisessa eläinkaupassa, jossa kaloilla näytti olevan asiat ihan ok. Valikoima ei ollut kovin suuri, mutta ne vähäiset kalat oli sitten varustettu oikeilla tieteellisillä nimillä (sikäli kun ne muistin). Myyjä kertoi, että muita kaloja voidaan tilata, jos asiakas pyytää - kauppa oli Saksan mittakaavassa pikkuisessa kaupungissa.
Matelijoilla, sammakoilla ja tarantelloilla näyttivät asiat olevan myöskin hyvin. Myyntiterrat oli sisustettu varsin asiantuntevan oloisesti... Jyrsijät olivatkin sitten pienissä terraarioissa, joita pääsi tarkastelemaan kaikilta suunnilta. Kellään ei ollut ruokakuppia eikä pesäkoppia tai muuta piilopaikkaa. Kyllä kävi sääliksi!
Olisikohan niin, että DATZ-lehti on saanut eläinkauppiaat ottamaan mallia Saksassa? Ainakin tuossakin pikkuputiikissa oli ko. lehteä myytävänä irtonumeroina, ja tilatakin kuulemma voi...
Matelijoilla, sammakoilla ja tarantelloilla näyttivät asiat olevan myöskin hyvin. Myyntiterrat oli sisustettu varsin asiantuntevan oloisesti... Jyrsijät olivatkin sitten pienissä terraarioissa, joita pääsi tarkastelemaan kaikilta suunnilta. Kellään ei ollut ruokakuppia eikä pesäkoppia tai muuta piilopaikkaa. Kyllä kävi sääliksi!
Olisikohan niin, että DATZ-lehti on saanut eläinkauppiaat ottamaan mallia Saksassa? Ainakin tuossakin pikkuputiikissa oli ko. lehteä myytävänä irtonumeroina, ja tilatakin kuulemma voi...
-
malawi
- Advanced Member

- Sukupuoli: Mies
Re: Eläinkaupan myyjä...
Rio ei ole kyllä liike minne menisin kysymään neuvoja. Olen nähny niitten toiminta nyt 15-vuotta ja palvelu jos sitä voi sanoa palveluks on melko olematon. Jyväskylässä kun käyn, kun sieltäpäin olen niin Reporangassa käyn, mukavia ja osaavia tyttöjä! Ja on muuten halpoja mangrove juurakkoja heillä myynnissä 
-
piupau
- Member

malawi kirjoitti:Rio ei ole kyllä liike minne menisin kysymään neuvoja. Olen nähny niitten toiminta nyt 15-vuotta ja palvelu jos sitä voi sanoa palveluks on melko olematon. Jyväskylässä kun käyn, kun sieltäpäin olen niin Reporangassa käyn, mukavia ja osaavia tyttöjä! Ja on muuten halpoja mangrove juurakkoja heillä myynnissä
Täytyy mun moittia hiukan Reporankaa, eivätpä hekään osaa kaloja myydä niinä mitä oikeasti ovat, eivätpä tienneet muutamien kalojen olemassaolostakaan, tuumasivat vain, ettei sellaisia ole olemassakaan, tämä tapahtui jokunen vuosi sitten, ja nyt ko kaloja on myynnissä. Silloin kuitenkin olisivat olleet tilaustavaraa. Samoin yksi myyjä heistä on ollut joka kerta erittäin töykeä,ja epäkohtelias, kieltäytyipä kerran jopa myymästä minulle yhtään mitään, kun asiasta hänelle kauniisti mainitsin.. Näistä kaikista aikaa jo useampi vuosi, joten tämänhetkistä tilannetta en osaa sanoa.
Riosta sen verran, että parisen kertaa olen siellä käynyt, ja altaan takuuasiassa koitettiin huijata. Allas oli viallinen, ja rikkoontui, heidän mukaan takuuta ei ollut, koska aikaa oli mennyt yli 3kk.
Ulkomaalaisista liikkeistä en osaa sanoa juuta enkä jaata..
Polttotöitä ja paljon muuta: polttopirtti.vuodatus.net
-
Liisaonerva
- Starting Member

Itse olen käynyt kyseisessä liikkeessä vain yhden kerran. Toista kertaa ei todellakaan tule. Jo yleisnäkymä sai niskavillat pystyyn. Myyjä oli noin viikon verran nauttinut vain sitruunoita.....ainakin happamuus oli samaa luokaa. Palvelusta, minkään tasoisesta, ei kannata edes haaveilla tässä liikkeessä. Meidän porilaisten onneksi, etenkin kalojemme onneksi, meillä on toinenkin liike jossa on asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua ja mistä uskaltaa myöskin ostaa kalan silloin ja toisen tällöin.Ja mua ei ainakaan kiinnosta enää siinä kyseisessä liikkeessä vaihtaa sanoja enempää ku on pakko...sen verran töykeätä ja välinpitämätöntä palvelua olen saanut... mutta toisaalta tutut jotka vannovat kyseisen liikkeen nimeen, sanovat että liikkeen omistaja on alan ammattilaisia, siis tietää tosi paljon eläimistä, joten ei pitäisi siitä olla kiinni taistelukalojen altaisiin sijoittelu, onhan ne sentään niissä joskus olleetkin. Taitaa vaan nainen olla lopen kyllästyny ilmeestä ja palvelun laadusta päätellen.
Eiköhän Heidi Leyser, joka peri Anja Eerikäisen manttelin (ja sai oppinsa Anjalta) tartu myös asiaan. Tuskin pahitteeksi on vaikka joku kävisi noitä eläinreppanoita katsomassa.