uppoava 3d- tausta

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
KatjaB
Junior Member
Junior Member
Viestit: 226
Liittynyt: 20:34, 03.09.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

uppoava 3d- tausta

Viesti Kirjoittaja KatjaB »

Osaako joku kertoa minulle kokemuksia taustan asennuksesta akvaarioon, joka on toiminnassa? Minulla olisi kiikarissa Ekol 3d-tausta. Asia joka aiheuttaa päänvaivaa on ensinnäkin koon valinta. Joutuisin trimmaamaan taustaa pienemmäksi akvaarioni epätyypillisten mittojen vuoksi, kuinka helppoa tämä on? Kuinka käy sivuverkon, jonka tarkoitus on estää kalojen joutuminen taustan taakse nalkkiin? (onko sillä merkitystä tai onko se siirrettävissä? ) Entäs se keskituki, vesittääkö se koko suunnitelman?
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: uppoava 3d- tausta

Viesti Kirjoittaja paul »

KatjaB kirjoitti:Osaako joku kertoa minulle kokemuksia taustan asennuksesta akvaarioon, joka on toiminnassa?
jos et halua tekniikkaa taakse piiloon niin ei ongelmaa. Monikin on vain heittäny sisään
KatjaB kirjoitti:Minulla olisi kiikarissa Ekol 3d-tausta. Asia joka aiheuttaa päänvaivaa on ensinnäkin koon valinta. Joutuisin trimmaamaan taustaa pienemmäksi akvaarioni epätyypillisten mittojen vuoksi, kuinka helppoa tämä on? Kuinka käy sivuverkon, jonka tarkoitus on estää kalojen joutuminen taustan taakse nalkkiin? (onko sillä merkitystä tai onko se siirrettävissä? ) Entäs se keskituki, vesittääkö se koko suunnitelman?
Noita pystyy ihan sahalla lyhentämään ja on erittäin simppeliä.
Kaikissa taustoissahan ei edes ole noita sivuverkkoja ja moni ne poistaa kun laittaa silkkarilla taustan kiinni.
Verkon voi myös korvata poraamalla pieniä reikiä taustaan tai laittamalla suodatinmattoa reunoihin.

Keskituki ei välttämättä vesitä.
Monesti taustan saa pujotettua sinne ja jos ei saa niin sen voi sahata poikki ja kasata altaaseen uudestaan.
Tuolloin kyllä kannattaa tuo sahauslinja katsoa taustan muotojen mukaan jotta ei nää näkyvää saumaa.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
KatjaB
Junior Member
Junior Member
Viestit: 226
Liittynyt: 20:34, 03.09.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: uppoava 3d- tausta

Viesti Kirjoittaja KatjaB »

Kiitos tuesta. Vielä en ole kuitenkaan rohjennut tilaamaan taustaa, mutta tuolla se huutelee mulle aina vaan. Lisäongelma on myös se, että entinen tausta tarttis saada irti ensin, ja se on kyllä hyvin kiinnitetty yläreunasta. Silikoonasin myös palan pleksiä altaan pohjaan aikanaan, sen tarkoitus on pitää taustaa lasia vasten. Sitä ei varmaan saa irti ikinä, ainakaan tyhjentämättä akvaariota.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”