Miljoonakaloista kokemuksia :)

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Mauno
Junior Member
Junior Member
Viestit: 78
Liittynyt: 21:17, 29.03.2012
Sukupuoli: Mies

Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Mauno »

hei kaikki kertokaas nyt mitä kokemuksia teillä on miljoonakaloista hyviä sekä huonoja erilaisia väriyhdistelmiä tai muuta jännää

itselläni miljoonakalat ovat olleet tosi kivoja kaloja

muutamia päiviä sitten ui akvaariossa pieniä miljoonakalan poikasia 5 kpl jotka laitoin poikasaltaaseen saa nähdä minkä värisiä niistä tulee ja isä on hirveen pieni ja äiti on pullasorsa :D hirveän kova syömään ja iltaisin nukkuu kasvin päällä (varmaankin vahtii poikasia) tai sitten haluaisi syödä ne :D
Nniina+++
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 14:17, 10.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Nniina+++ »

Ehdoton suosikkini kaikista akvaariokaloista. Mulla millit "lajiakvassa" jossa millien lisäksi monnisia ja pari partamonnia, niin ja sata maatiaissukarapua. Keltaisia ja punaisenkirjavia suurin osa kun siniset ei tahdo meillä viihtyä.
Lyhyt muisti takaa hyvän omantunnon
320 l NPT-allas
Mauno
Junior Member
Junior Member
Viestit: 78
Liittynyt: 21:17, 29.03.2012
Sukupuoli: Mies

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Mauno »

ai onkohan ne siniset niitä moskovan sinisiä vai onko semmosia

että kyljessä vähän keltasta ja sitten vaalen sininen pyrstö ? onko ne siniset uroksia vai naaraita ?

ja mistä oletkaan hankkinut kalat ja oletko kysynyt alkuperää että minkälaisessa vedessä kalat ovat kasvaneet että onko pehmeä vai kova vesi ??

miljoonakaloja kun on moneen veteen niin sehän se on :D

mutta kivoja veijareita muuten
KalaKissa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 883
Liittynyt: 13:00, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Mulla oli ekoina kaloina milliksiä+mustamolleja, ihanan uteliaita vedenvaihtojen yhteydessä tulivat närppimään kättä. :mrgreen: Noh,tuli myytyä ne koska kun meille tuli toinen akvaario niin en jaksanut pitää kahta allasta samaan aikaan.
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
pandamonninen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 22:26, 20.05.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja pandamonninen »

Hei!
Mulla asustaa kanssa miljoonakalat omassa altaassaan.On sielä kaks partista putsaus puolesta huolehtimassa. :)

Olisikin nyt kysymys,johon millejä enemmän harrastaneet voivat lienee vastata.Haluaisin jotain pintakasvia laittaa millis altaaseen.Onko ehdotuksia,suosituksia mitä ja voiko laittaa?

Miljoonakalat on ihania.Ihan niitä varten piti hommata toinen akva. :)
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

pandamonninen kirjoitti:Hei!
Mulla asustaa kanssa miljoonakalat omassa altaassaan.On sielä kaks partista putsaus puolesta huolehtimassa. :)

Olisikin nyt kysymys,johon millejä enemmän harrastaneet voivat lienee vastata.Haluaisin jotain pintakasvia laittaa millis altaaseen.Onko ehdotuksia,suosituksia mitä ja voiko laittaa?

Miljoonakalat on ihania.Ihan niitä varten piti hommata toinen akva. :)
Ainakin amerikankilpukka ok. Mutta moni pöheikkökasvi, joka lipuu pintaan. Liuskavesitähdikki yes - helppo ja nätti kuten millit :mrgreen: .
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
pandamonninen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 22:26, 20.05.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja pandamonninen »

Kiitos Fisutar10,sinuun voi aina luottaa näissä neuvoissa. :)
Jotain helppohoitoista kasvia kaipailinkin.En ole kauheasti perehtynyt noihin kasveihin.Seura-akvassa alusta lähtien ollut tuo yks ja sama n.20 vuotta.Sitä vaan karsittu ja jaettu.
Niin ja kerran tuli kalojen mukana kaupasta jotain pintakasvia.Se oli kivan näköinen,mutta jossain vaiheessa iskältä (tämä oli niitä akva harrastukseni alku aikoja) meni hermo siihen kun valtas koko pinnan ni heitti kaikki kerralla roskiin.
Mutta nyt aikuisena-oma akva,oma lupa ja oma vastuu mitä sinne laittaa ja minkäverran. :)
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

pandamonninen kirjoitti:Kiitos Fisutar10,sinuun voi aina luottaa näissä neuvoissa. :)
Jotain helppohoitoista kasvia kaipailinkin.En ole kauheasti perehtynyt noihin kasveihin.Seura-akvassa alusta lähtien ollut tuo yks ja sama n.20 vuotta.Sitä vaan karsittu ja jaettu.
Niin ja kerran tuli kalojen mukana kaupasta jotain pintakasvia.Se oli kivan näköinen,mutta jossain vaiheessa iskältä (tämä oli niitä akva harrastukseni alku aikoja) meni hermo siihen kun valtas koko pinnan ni heitti kaikki kerralla roskiin.
Mutta nyt aikuisena-oma akva,oma lupa ja oma vastuu mitä sinne laittaa ja minkäverran. :)
Tämä liuskavesitähdikki tulee hyvin toimeen ilman hiilarilevitystäkin minulla toisissa akvoissa eikä valokaan ihan huippu ole, joskin ok. Veteen kummallekin lajille kohtuullisesti nestelannoitetta. JOskin liuskavesitähdikki hyötyy pohjalannotteista. Mutta varovainen lannoitus, ettei tule vihersamennusta. Kilpukka lisii kanssa hyvin ja helppo noukkia kädellä. Liuskavesitähdikki kasvattaa helposti verson sivuun juuren tapaisia ja pistokkaista lähtee uusia taimia helposti.

Suosittuja myös intianvesitähdikki ja vedensuosikki...minulla vedensuosikki ei jostain syystä menesty. Virtausta lienee liikaa vedensuosikin makuun. Kannattaa kokeilla muutamaa ja valita sellaiset, joiden kanssa ei tarvitse taistella:).

Oleellista myös, että kalanpojat saa suojaa ja kaikki kalatkin...ja onhan kasveilla monta muuta tärkeää merkitystä.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
pandamonninen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 22:26, 20.05.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja pandamonninen »

Pienen tutkiskelun jälkeen tulin siihen tulokseen,että juuri tuota amerikankilpukkaa meillä on aikanaan ollut ja aion sitä tuohon millis akvaan hommata ja kokeilla.
Sit tulin siihen tulokseen,että se mikä tuolla toisessa altaassa rehottaa on miekkakasvi. :) Tosi isolehtinen ja nopea kasvuinen.

Meni vähän ohi otsakkeen,mutta kirjoitan tähän milleistäni sen verran,että on kiva katsoa kun valon sammuessa ne ryhmittyvät pohjalle nukkumaan.Eikä paljoa sen jälkeen enää uiskentele.Seura akvassa kuhistaan miten sattuu oli valot tai ei-aina joku liikkuu.
Mertzi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 23:50, 13.05.2012
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Mertzi »

Aloittelin uudestaan millisakva harrastuksen, muinoin nuoruudessa jäänyt mukavia muistoja kyseisistä
kaloista ja toden tottahan se on, vielä tänäkin päivänä :)
Eli, itse mieltynyt näihin kiitollisiin kaloihin! Tällä erää täällä asustelee jo 3 poikuetta, jotka saavat
hieman kasvaa tuolla vauvalassa ennen siirtymistä isoon akvaan. Kasvillisuutena on mm. konnanputkea,
pohjavesiruttoa ja muutamaa muutakin kasvia, joiden nimiä en valitettavasti muista :D Vielä on tarkoitus lisätä
vallisneriaa, kunhan posti ne minulle tuo ;) Alut sain harrastajilta mm. fisutar10, akvaliikkeistä siis en ole vielä
yhtään yksilöä ostanut. Tosin, viimekertainen vierailu elukkakaupassa hipoi jo hyvin läheltä etten langennut ostamaan
erityisen nättiä koiras yksilöä. Hammasta purren päätin kuitenkin jättää hankkimati, sillä kyseinen erä oli saapunut Ruotsista ja eläneet kovassa vedessä, kun taasen itselläni nämä elävät pehmeässä. Näin ollen ajattelin, etteivät välttämättä säily hengissä ja jätin katkerin mielin yksilön kauppaan :|
Kivoja kaloja, näin loppuvetona :)
KENNEL SKORPIKO´S
Miniature Pinschers
Kotona karvakuonoja sekä makeanveden akvakantaa 400L,100L ja 40L
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Ei missään nimessä kannata ostaa mielijohteestakaan miljoonakaloja kovan ja pehmeän veden kannat sekoittaen. Toiset kärsivät ja sairastuvat ja jopa sitten tartuttavat muutkin esim. kalatubin merkeissä. Jos kalat ehtisivät lisääntyä, soppa olisi valmis. Poikasetkin sitten huonosti sopeutuvia ja sairaita...

Itse myös priorioin kalan hyvän terveyden ja hedelmällisyyden ulkoisen olemuksen edelle, jos pitää valita. Hieman vähemmän "kauniskin" kala on kauniimpi terveenä kuin karamelliväritysmillis suurine pyrstöineen sairaana.

Toisaalta pehmeän veden kannoista on tosi nättejä kaloja saatavilla, joten valintaa löytyy:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Mauno
Junior Member
Junior Member
Viestit: 78
Liittynyt: 21:17, 29.03.2012
Sukupuoli: Mies

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Mauno »

Joo se on tosi harmi kun miljoonakaloja on paljon erilaisiin vesiin
mutta kivoja pikkuveijareita

moskovan sinisiä miljoonakaloja tekisi mieli hankkia mutta ovatko ne pehmeän veden kantaa

ja onko kellä kokemuksia näistä yksilöistä eroavatko muista muulla tavalla kun värityksellä ynnämuuta.

keskustellaan kerran päästiin alkuun :D
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Onko jotain esimerkkiä siitä, ettei millis kestäisi hitaasti totutellen keskikovaa vettä? Eli onko joku kanta ihan todella ainoastaan pehmeän veden kanta? Ja että tosiaan näiden jälkeläisetkään eivät sopeutuisi lajille parhaiten soveltuvaan veteen? Vähän epäilen, jotta hieman kovempaan veteen sopeutuvat oikein hyvin kunhan vesiarvot ei muutu kerralla liikaa.
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Mistäköhän löytäisin (Turun seudulta) miljoonakaloja sellaista vanhaa ja kestävää maatiaiskantaa?
Emme kaipaa akvaarioomme mitään "hienoa", vaan kestävää ja helposti lisääntyvää.
Olisiko vinkkejä tai vaikka poikastarjokkaita?
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

pisarat2 kirjoitti:Mistäköhän löytäisin (Turun seudulta) miljoonakaloja sellaista vanhaa ja kestävää maatiaiskantaa?
Emme kaipaa akvaarioomme mitään "hienoa", vaan kestävää ja helposti lisääntyvää.
Olisiko vinkkejä tai vaikka poikastarjokkaita?
Kun tein tripin Turkuun, kävin Uudessa akvaariossa. Kysyppäs muuten sieltä, koska kanta vaikutti samalle, jota itse harrastan ulkoisesti nimittäin. Nättejä. Saattavat suoraan akvaliikkeestä olla hieman herkkiä, mutta luottaisin heidän ammattitietämykseen asian tiimoilta. Muistelin, että kysyin, että on pehmeän veden kanta...Hinta tietysti hieman eri kuin meillä harrastajilla [;)] . Toki hyvä suodatus ja vedenvaihdot ovat tarpeen kestävillekin milleille:). Ja toki minulta saa, kun varaa etukäteen (Hki) [;)] - Ostin sieltä täplikkäitä platyja plekolaani ja porskuttavat iloisesti pehmeässä vedessä ja perheenlisäystä odottelen :mrgreen: .
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Kiitos vinkistä! Tuo kauppa onkin meiltä vielä käymättä, mutta ehkä jo huomenna pistäydytään.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

pisarat2 kirjoitti:Kiitos vinkistä! Tuo kauppa onkin meiltä vielä käymättä, mutta ehkä jo huomenna pistäydytään.
Eipä kestä:). Oli siellä millejä ja platyskoja:) Ja asiantunteva myyjätär:). :D
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Tolvis78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 09:34, 27.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Tolvis78 »

Heips! kai se sit munkin pitää jotain kommenttia tänne heittää, kokemuksia miljoonakaloista vain, no mä rakastan niitä, mä kasvatan niitä, mä jalostan niitä, ja mä en koskaan enään luovu niistä riittääkö tämä kuvailemaan tilannetta :) aluksi oli vain 5 naarasta ja yksi uros jolla hommani aloitin noin vuosi sitten, ja vain kaksi akvaariota tätä hommaa varten ja nyt on sitten jo melkoisen paljon enemmän ja yksi allas hankittu (140litrainen) poikasia varten lisää ja poikasallas jauhaa päällä koko ajan ja vauvoja tulee ja kasvatus senkun jatkuu, olen saannut onneksi taustatukea ja uusia kantoja fisutus10:ltä juuri ja plätyjä ja miekkapyrstöjä sain kertulta mikkelistä kun nekin menee tässä sivussa :) mikä voi olla sen hienompaa tässä hommassa kun sä näet akvaariossa sun itse kasvattamia poikasia joiden synnytystä sä valvoit haavi kädessä ja kasvatit ne ja lajittelit tytöt ja pojat omiin altaisiinsa ja jännityksellä odotat minkänäköistä poikasta sieltä kasvaa, se työ minkä teet se kyllä myöskin palkitaan kuhan vain jaksat kykätä ja olla kätilönä ja pelastaa poikasia turvaan poikasaltaaseen, siinä vaiheessa kun tää homma on sun sydämmenasia ja kaikki kaikessa niin melkeimpä olen jo töistäkin meinannut myöhästyä kun on pitänyt kätilöksi ruveta just kun pitäis töihin lähteä :) mitä tähän voi muutakaan sanoa kun kyllä kantti ja hommat jatkuu taas..... :D
Tolvis78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 09:34, 27.09.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Tolvis78 »

Heips! kai se sit munkin pitää jotain kommenttia tänne heittää, kokemuksia miljoonakaloista vain, no mä rakastan niitä, mä kasvatan niitä, mä jalostan niitä, ja mä en koskaan enään luovu niistä riittääkö tämä kuvailemaan tilannetta :) aluksi oli vain 5 naarasta ja yksi uros jolla hommani aloitin noin vuosi sitten, ja vain kaksi akvaariota tätä hommaa varten ja nyt on sitten jo melkoisen paljon enemmän ja yksi allas hankittu (140litrainen) poikasia varten lisää ja poikasallas jauhaa päällä koko ajan ja vauvoja tulee ja kasvatus senkun jatkuu, olen saannut onneksi taustatukea ja uusia kantoja fisutus10:ltä juuri ja plätyjä ja miekkapyrstöjä sain kertulta mikkelistä kun nekin menee tässä sivussa :) mikä voi olla sen hienompaa tässä hommassa kun sä näet akvaariossa sun itse kasvattamia poikasia joiden synnytystä sä valvoit haavi kädessä ja kasvatit ne ja lajittelit tytöt ja pojat omiin altaisiinsa ja jännityksellä odotat minkänäköistä poikasta sieltä kasvaa, se työ minkä teet se kyllä myöskin palkitaan kuhan vain jaksat kykätä ja olla kätilönä ja pelastaa poikasia turvaan poikasaltaaseen, siinä vaiheessa kun tää homma on sun sydämmenasia ja kaikki kaikessa niin melkeimpä olen jo töistäkin meinannut myöhästyä kun on pitänyt kätilöksi ruveta just kun pitäis töihin lähteä :) mitä tähän voi muutakaan sanoa kun kyllä kantti ja hommat jatkuu taas..... :D
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Tolvis78 kirjoitti:Heips! kai se sit munkin pitää jotain kommenttia tänne heittää, kokemuksia miljoonakaloista vain, no mä rakastan niitä, mä kasvatan niitä, mä jalostan niitä, ja mä en koskaan enään luovu niistä riittääkö tämä kuvailemaan tilannetta :) aluksi oli vain 5 naarasta ja yksi uros jolla hommani aloitin noin vuosi sitten, ja vain kaksi akvaariota tätä hommaa varten ja nyt on sitten jo melkoisen paljon enemmän ja yksi allas hankittu (140litrainen) poikasia varten lisää ja poikasallas jauhaa päällä koko ajan ja vauvoja tulee ja kasvatus senkun jatkuu, olen saannut onneksi taustatukea ja uusia kantoja fisutus10:ltä juuri ja plätyjä ja miekkapyrstöjä sain kertulta mikkelistä kun nekin menee tässä sivussa :) mikä voi olla sen hienompaa tässä hommassa kun sä näet akvaariossa sun itse kasvattamia poikasia joiden synnytystä sä valvoit haavi kädessä ja kasvatit ne ja lajittelit tytöt ja pojat omiin altaisiinsa ja jännityksellä odotat minkänäköistä poikasta sieltä kasvaa, se työ minkä teet se kyllä myöskin palkitaan kuhan vain jaksat kykätä ja olla kätilönä ja pelastaa poikasia turvaan poikasaltaaseen, siinä vaiheessa kun tää homma on sun sydämmenasia ja kaikki kaikessa niin melkeimpä olen jo töistäkin meinannut myöhästyä kun on pitänyt kätilöksi ruveta just kun pitäis töihin lähteä :) mitä tähän voi muutakaan sanoa kun kyllä kantti ja hommat jatkuu taas..... :D
Hieno kuulla:). Itsekin erottelin urokset, naaraat ja poikaset erilleen. Laittelin uroksille uusia naaraita ja päinvastoin ja hankin vielä lisäverta,että kanta pysyy monipuolisena:). Nopeasti palkitseva laji:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Ja kehuisin Akvaario Kurkea hienoista hammaskarpeistani :D . Millit, mollit ja platyt ovat pehmeän veden kantoja ja minulla lisivät hyvin pehmeässä vedessä :D . Tuskin olisin innostunut koko synnyttävistä hammaskarpeista tai uskonut koko pehmeän veden teoriaan, jos en olisi sieltä ostanut fisujani, jotka todella ovat hyvin sopeutuneet akvaario-olosuhteisiini:). Suosittelen lämpimästi :mrgreen: .Itse en monesta paikka näitä fisuja uskaltaisi ostaa, mutta olen halukas kuulemaan hyviä vastaavia esimerkkejä muistakin liikkeistä. Luotan myös sen liikkeen tietämykseen ja ammattitaitoon tämän(kin) asian tiimoilta :mrgreen: .
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Mauno
Junior Member
Junior Member
Viestit: 78
Liittynyt: 21:17, 29.03.2012
Sukupuoli: Mies

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Mauno »

joo fisutar on oikeessa

se on hyväkin että on vähän pelkoa että ei ihan kaikista liikkeistä ostakkaan koska on niin arveluttavaa mihin veteen sopivat ja joka liikkeessä myyjätkään eivät tiedä mistä ne ovat itse juuri tullut varovaiseksi koska huonoo kokemusta oli alussa :(

mutta onneksi se oli silloin ja nyt on tullut poikasiakin :)

ja toinen liike tiedossa missä pehmeänveden kantaa :D

miljoonakalat ovat kyllä mahtavia kaloja muuten on mahtavaa kun varovasti menee akvaarion eteen kattoo niin heti miljoonakalat tulee kattoo että mitäs siinä töllistelet :D
ja ne on semmosia syömäreitä kyllä

itelläni partamonni ja sekun liikkuu pohjassa niin miljoonakalapoikaset luulee partiksen häntää varmaan ruuaksi ja joskus vähän näykkivät sitä mutta monni vaan vähän häpsähtää ja harvoin niin tapahtuu mutta jänniä tyyppei koko sakki :D partiskin on niin sanotusta musta vähän höperö ;)
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Mauno kirjoitti:joo fisutar on oikeessa

se on hyväkin että on vähän pelkoa että ei ihan kaikista liikkeistä ostakkaan koska on niin arveluttavaa mihin veteen sopivat ja joka liikkeessä myyjätkään eivät tiedä mistä ne ovat itse juuri tullut varovaiseksi koska huonoo kokemusta oli alussa :(

mutta onneksi se oli silloin ja nyt on tullut poikasiakin :)

ja toinen liike tiedossa missä pehmeänveden kantaa :D

miljoonakalat ovat kyllä mahtavia kaloja muuten on mahtavaa kun varovasti menee akvaarion eteen kattoo niin heti miljoonakalat tulee kattoo että mitäs siinä töllistelet :D
ja ne on semmosia syömäreitä kyllä

itelläni partamonni ja sekun liikkuu pohjassa niin miljoonakalapoikaset luulee partiksen häntää varmaan ruuaksi ja joskus vähän näykkivät sitä mutta monni vaan vähän häpsähtää ja harvoin niin tapahtuu mutta jänniä tyyppei koko sakki :D partiskin on niin sanotusta musta vähän höperö ;)
Juu, kannattaa valita tarkoin, mistä millit ostaa:). Kun väärä kanta tulee omaan akvaan, se voi tartuttaa sairauksia stressaantuneena myös omiin fisuihin ja riutuminen ja kuolema voi olla väistämätöntä. Itseään ei aina kannata syyttää...Millit ovat tosiaan palkitsevia, kun alkavat viihtyä:). Partis on kyllä älykäs epeli:). Ja hyvin kestävä, sopeutuva ja lisääntymiskykyinen:). Minulla tulevat töllistelemään etulasiin, jos kurpitsat loppuvat. Urokset eivät kyllä ole mitään esimerkillisiä herrasmiehiä :mrgreen: .
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Mauno
Junior Member
Junior Member
Viestit: 78
Liittynyt: 21:17, 29.03.2012
Sukupuoli: Mies

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja Mauno »

joo asiasta toiseen :) mullakin kun pudottaa tabletin pohjalle niin partis tulee peruuttaen paikalle ja lösähtää tabletin päälle :)

sitten riippuu kasveissa sun muuta puuhaaa keksii lämpömittarikin oli noussut aika pintaan (imukupilla lasissa) kun monni tunkee lämpömittarin lähelle :)
pandamonninen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 22:26, 20.05.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Miljoonakaloista kokemuksia :)

Viesti Kirjoittaja pandamonninen »

Mun miljoonakalat tulevat kanssa aina lasin viereen kärkkyy annatko ruokaa.Syövät kädestä niin kesyjä ja ahnaita pikkusyöppöjä. :D
Toisessa akvassa partis tekee kans just tuon et jyrää yhen tabletin puolikkaan päälle ja nauttii sen yksinään.Tosin pikku platy menee viereen kärkkymään tabusta irtoavia murusia ja välillä näykkäsee partista,mut ei se siitä ole moksiskaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”