Hiilarista huolehtii seran automaattinen järjestelmä ja pH 6,8.
Pohjalle laitoin HS Aqua humalit 5 plus ja bilteman hiekka...a päälle ja kasveja on tulossa paljon, joskin vielä vähän vähemmän alussa.
Kalastona 35 monnista ja 22 kardinaalitetraa (kasvatan parvea vielä n.30 yksilön verran)
Varastossa mulla olis sera florena rautaa, sera florena daydropsia, waterlife tropiflora. Miten jatkossa pitää lannottaa kun on kuitenkin pohjalannoite, siellä on kyllä paljon köynöstäviäkin kasveja.
... Toisissa altaissa on tullut levää ja yhdistäisin sen tuohon tropifloran, muilla kokemuksia ko. aineesta?
Jatketaanko lannoitusta pullon ohjeiden mukaan vai pitääkö annostusta pienentää?
Rauta testejä mulla ei ole kuin joku vanhentunut ja ennen en ole rautalannotetta käyttänyt, luin jostain muusta keskustelusta, et kun altaassa on hiilarit niin kaipaisi myös rautaa?
Lähinnä siis mietin, että laitanko sekä rautaa, että tropifloraa vai vaihdanko koko kasvilannoitetta?
Kysyisin myös käyttöohjetta seran mineral saltille, kun en löydä netistä ja tästäkin kuulisin mielelläni muilta kokemuksia tän hyödyllisyydestä? mulla olis sitä muutama purkillinen kun vain tietäisin mitä se tekee ja kuinka paljon sitä tonne kippaan