Silikoonin vaihto

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
burgen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 16:47, 25.04.2007

Silikoonin vaihto

Viesti Kirjoittaja burgen »

Ostin käytetyn 300 litraseen akvaarioon johon pitäisi vaihtaa silikoonit mutta akvaarion sivulasit on kasattu pohjalasin päälle onko tämä kestävä ratkaisu vain olisiko purettava koko akvaario ja kasattava se pohjalasin ympärille uudelleen tämän huomasin ottaessani akvaariosta kehykset irti vain onko akvaariot kasattu ennen näin
jkeckman
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 12:25, 08.02.2007
Paikkakunta: Tervajoki

Viesti Kirjoittaja jkeckman »

Jos akvasi on nyt kasattu phjalasin päälle, et voi kasata sitä pohjalasin ympärille ilman pohjan uudelleen leikkausta. Mitat eivät täsmää.
Jos itse vaihtaisin silikonit, poistaisin ainoastaan sisänurkkien silikoni, en purkaisi koko purkkia. Jos allas kerran on pysynyt kasassa, ei sitä mielestäni kannata repiä auki, vaan vaihtaa vain "tarvittavat" silikonit veden pysymisen takia, eli juuri tuo sisänurkan pintakerros. TÄMÄ ON VAIN MINUN NÄKEMYKSENI, korjatkaa jos ei onnistui näin.
miiru
Junior Member
Junior Member
Viestit: 113
Liittynyt: 10:07, 21.11.2006
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miiru »

minäkin tossa äskettäin vaihdoin silikonit 400litraseen, mut ei edes tullu mieleen ottaa listoja pois! kohta on viikon verran ollu akvaario täynnä vettä, eikä ainakaan vielä mistään vuoda! olempa onnellinen, jos olen onnistunut tässä haastavassa tehtävässä :D
burgen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 16:47, 25.04.2007

Viesti Kirjoittaja burgen »

Listat irrotin kun ne oli osaksi irronneet akvaariosta nyt akvaario on purettu ja lasit puhdistettu pitää miettiä vielä kävisikö nyt lasiliikkeessä pienentämässä pohjaa jotta saisi nuo lasit kasattua pohjan ympärille
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”