54L altaan kalasto mietityttää.

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

54L altaan kalasto mietityttää.

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Harkinnassa olis et elokuus laittasin 54L altaan tilaukseen, mut mietittyy vähän kyl toi koko.. ajattelin laittaa sinne hohtomilliksiä, mut paljonko niitä tonne vois sit laittaa? pohjalle haluisin kans jotain mut mitä? :? altaan mitat on pituus 60cm, leveys 30cm, ja korkeus 30cm ... mielipiteitä kaipailen :D
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
pandamonninen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 22:26, 20.05.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: 54L altaan kalasto mietityttää.

Viesti Kirjoittaja pandamonninen »

En tiedä minkä kokoisia hohtomillikset on,mutta itsellä tavallisia miljoonakaloja n.60l altaassa 17 kappaletta ja pohjalla pari monnia huolehtimassa siivouspuolesta. :)
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 54L altaan kalasto mietityttää.

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

NinZe kirjoitti:Harkinnassa olis et elokuus laittasin 54L altaan tilaukseen, mut mietittyy vähän kyl toi koko.. ajattelin laittaa sinne hohtomilliksiä, mut paljonko niitä tonne vois sit laittaa? pohjalle haluisin kans jotain mut mitä? :? altaan mitat on pituus 60cm, leveys 30cm, ja korkeus 30cm ... mielipiteitä kaipailen :D
Hammaskarpeista pitää muistaa, että lisivät nopeasti. Jos purkki on pieni, laittaisin pohjiksi esim. 12 hohtoa, 4 urosta, loput naaraita. Pohjalle jotain hyvin pienimuotoista, esim. pieniä monnisia. Partis kasvaa ulos nopeasti tuosta purkista. Riittävä suodatus, ettei tule kuralätäkköä. Myös voisit laittaa sinne omppuja ja sukarapuja. Huolehdi, että vesiarvot stemmaa. Jos pehmeä vesi, ainakin sukaravuille ja ompuille kalkkipitoista muonaa.

Monnisiksi jokin pieni laji...Ja tietysti veden lämpötila, GH, ph jne huomioita, että riimaa:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Re: 54L altaan kalasto mietityttää.

Viesti Kirjoittaja NinZe »

No hohdoillehän vesi pitäs olla mun käsityksen mukaan kovaa, eli omput menis siinä kans... ja pikkumonnisa mietein pohjalle. partis menis jos olis pieni yksilö, mut isompana mun tarvis se sit siirtää tohon 240L altaaseen :D
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 54L altaan kalasto mietityttää.

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

NinZe kirjoitti:No hohdoillehän vesi pitäs olla mun käsityksen mukaan kovaa, eli omput menis siinä kans... ja pikkumonnisa mietein pohjalle. partis menis jos olis pieni yksilö, mut isompana mun tarvis se sit siirtää tohon 240L altaaseen :D
Hohdoissakin pehmeän veden kantaa, mutta myös kovan veden. Omput varmasti tykkää hiven kovasta vedestä, pehmeäkin menee, samoin sukiksilla. Juu, partis menee pienenä kyllä ja on mukava epeli. Pikku monnet harmittomia ja sosiaalisia pohjan piristäjiä:). Kannattaa katsoa lämmöt niiltä.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3249
Liittynyt: 13:24, 06.11.2003
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tuusula ja Turku
Viesti:

Re: 54L altaan kalasto mietityttää.

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Suosittelen pikkumonnisia, joita minulla on ihan kääpiöhammaskarppien kanssa.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
3010
Junior Member
Junior Member
Viestit: 94
Liittynyt: 20:12, 09.04.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 54L altaan kalasto mietityttää.

Viesti Kirjoittaja 3010 »

Voisit hankkia pohjakaloiksi 3-4 täplänuolimonnia levänsyöjiksi. itselläni on 60 litran tankissa 3 täplänuolimonnia ja ne ovat hyvin ahkeria levänsyöjiä ja uivat välillä akvaarion päästä päähän :D hyvin mukavia seurakaloja
180l seurala + hamsteri ja norwichinterrieri
blogini: http://8j6h.blogspot.fi/
FrogBoy1
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 19:04, 10.09.2012

Re: 54L altaan kalasto mietityttää.

Viesti Kirjoittaja FrogBoy1 »

Minullakin saman kokoinen akvaario kypsymässä, lämpöä 26 astetta, vielä ei ph jutuista ja kovuuksista ole tietoa :D

Olen miettiny kalastoksi noin 12 sinineontetran parvea, tai taistelukala urosta. Kysymys: voisiko taistelukalan kanssa pitää vielä jotain pikkukaloja noin pienessä akvaariossa?
nuolimonni11
Member
Member
Viestit: 322
Liittynyt: 20:10, 17.08.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: 54L altaan kalasto mietityttää.

Viesti Kirjoittaja nuolimonni11 »

kyllä mun mielestä voi kyllä pitää.
Hakusessa yli 200 litran allas, joten laittakaa tarjouksia tulemaan! :)
tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1074
Liittynyt: 12:37, 10.02.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: 54L altaan kalasto mietityttää.

Viesti Kirjoittaja tikkuhirviö »

NinZe, yritätkös kopioida minun akvaarioni? ;) Täälläkin saman kokoinen akvaario, jossa hohtomiljoonia, pikkumonnisia, kirsikkasukia ja yksi vielä pieni omppu. Ehdottaisin, että otat vain yhden pojan ja kaksi tyttöä -ne kyllä hoitavat akvan täyteen erikokoisia poikasia. Sitten vain poikaset pois ennen kuin ehtivät poikia keskenään.
Nano Cube
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 09:08, 20.08.2011
Sukupuoli: Mies

Re: 54L altaan kalasto mietityttää.

Viesti Kirjoittaja Nano Cube »

Osta kääpiöpallokaloja ja tee niille biotooppi sinne :)
- Ei niin pientä kuutiota ole etteikö sinne jonkin biotoopin rakenna -
nuolimonni11
Member
Member
Viestit: 322
Liittynyt: 20:10, 17.08.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: 63l allas ja mietintää

Viesti Kirjoittaja nuolimonni11 »

eli et siis hanki muita kaloja?
Hakusessa yli 200 litran allas, joten laittakaa tarjouksia tulemaan! :)
FrogBoy1
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 19:04, 10.09.2012

Re: 54L altaan kalasto mietityttää.

Viesti Kirjoittaja FrogBoy1 »

Nyt siis noita vesiarvoja on tiedossa. PH 7 ja gh3.

Nuolimonni11: Oliko toi kysymys mulle? No kummiskin kun on niin pieni akvaario, en sinne hirveästi kaloja halua laittaa, mutta varmaan niitä sinineontetroja ja/tai taistelukala.
FrogBoy1
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 19:04, 10.09.2012

Re: 54L altaan kalasto mietityttää.

Viesti Kirjoittaja FrogBoy1 »

Ai niin lämpöä nykyään 24-25 celsiusta ja nitriittia (No2) 0,05. Mutta on kypsyny vasta joku 5 päivää, joten tuo nitriitti varmaan nousee vielä.
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Re: 54L altaan kalasto mietityttää.

Viesti Kirjoittaja NinZe »

tikkuhirviö kirjoitti:NinZe, yritätkös kopioida minun akvaarioni? ;) Täälläkin saman kokoinen akvaario, jossa hohtomiljoonia, pikkumonnisia, kirsikkasukia ja yksi vielä pieni omppu. Ehdottaisin, että otat vain yhden pojan ja kaksi tyttöä -ne kyllä hoitavat akvan täyteen erikokoisia poikasia. Sitten vain poikaset pois ennen kuin ehtivät poikia keskenään.
hih.. en yritä .. :D Mulle ei nyt sit tuollukkaa 54L allasta, vaan 180L mut toivotaan et tästä on apua jollekkin ketä hankkii 54L altaan :D
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”