Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
eeemi_
Junior Member
Junior Member
Viestit: 201
Liittynyt: 20:51, 06.09.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere, Hämeenkyrö

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja eeemi_ »

No jos taistosi oli minimissään 1,5v ni kyllä sillä sitte eläkepäivät oli meneillään. Taistot eivät elä kuin vuoden tai kaksi. :S
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

Jes, mattosuodatin viritetty ja stremi paikoillaan. kasvit vähän hulmuavat, mutta sain tekniikkaa piiloon ja pienroskat jäävät nätisti mattoon. Vielä pitäisi tehdä läksyt ja asentaa uudet lamput. :D
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Mauiwee
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 08:13, 13.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Ongelma.. sukulaisella on 100 litran altaassa 3 isoa leväbarbia. Sanoin noin 3 viikkoa sitten (kun ekan kerran näin altaan) että ne tarttis isomman kodin ja tilalle vois ottaa vaikka ottoja. Se ei käy koska se on perheen lapsen akvaario ja hän niin kovin tykkää niistä leviksistä. Miten voin nyt sitten nätisti kovistellen väkisin hoitaa ne levikset isompaan kotiin niin ettei mene ihan sukset ristiin sukulaisten kanssa?? Ärsyttää oikeen tollanen!
thank
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1528
Liittynyt: 16:30, 12.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kemijärvi, Lappi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja thank »

Tällä hetkellä tuntuu aika ratkiriemukkaalta tämä elämä täällä korvessa. Saanut yksin viettää tosi paljon aikaa tänä syksynä, kun mieskin ollut paljon metsällä. Nytkin tulee taas muutaman päivän yksinolo. Onhan nuo lapset kotosalla juu, mutta ainoa tekeminen niiden kanssa tuntuu olevan kävelyllä käyminen ja sekin vain silloin jos ei satu tulemaan pikku-ukkoja taivaalta. Akvaarioharrastustakaan ei tunnu saavan millään eteenpäin, hirveästi hankintoja olis eessä et sais suodatusasiat kuntoon mut nyt on niin paljon kaikkea rahanmenoa aina omasta kuntoutuksesta lähtien, ettei toivoakaan. Mitä lie syysmasennusta menossa, itkettää ihan katsella kaikkea tuota ympärillä tapahtuvaa täysin ulkopuolisena. Täytyis olla onnellinen kun kavereilla ja muilla menee hyvin, mutta ei vain jaksais millään ees välittää. Ihan niin kuin mun elämän tarkoitus olisi ulkoiluttaa lapsia ja järjestää niille toimintaa.
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja They2 »

Ei se taiston kuolema ole sinun syytäsi. Ne eivät ole pitkäikäisiä, ja kaupassakin ne voivat olla jo vuoden vanhoja. Älä laita pillejä pussiin, kuolema kuuluu luonnon kiertoon.
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

thank kirjoitti:Tällä hetkellä tuntuu aika ratkiriemukkaalta tämä elämä täällä korvessa. Saanut yksin viettää tosi paljon aikaa tänä syksynä, kun mieskin ollut paljon metsällä. Nytkin tulee taas muutaman päivän yksinolo. Onhan nuo lapset kotosalla juu, mutta ainoa tekeminen niiden kanssa tuntuu olevan kävelyllä käyminen ja sekin vain silloin jos ei satu tulemaan pikku-ukkoja taivaalta. Akvaarioharrastustakaan ei tunnu saavan millään eteenpäin, hirveästi hankintoja olis eessä et sais suodatusasiat kuntoon mut nyt on niin paljon kaikkea rahanmenoa aina omasta kuntoutuksesta lähtien, ettei toivoakaan. Mitä lie syysmasennusta menossa, itkettää ihan katsella kaikkea tuota ympärillä tapahtuvaa täysin ulkopuolisena. Täytyis olla onnellinen kun kavereilla ja muilla menee hyvin, mutta ei vain jaksais millään ees välittää. Ihan niin kuin mun elämän tarkoitus olisi ulkoiluttaa lapsia ja järjestää niille toimintaa.
Mä sain juuri akvaarion uusittua, suodatustamyöten ja nyt laskeudun tienaamaan taas rahaa maaliskuun huutista varten. Liippas aika likelle rahapussin pohjaa tää uudistus, mutta on se siisti, kai. :D
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
Mauiwee
Senior Member
Senior Member
Viestit: 918
Liittynyt: 08:13, 13.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja Mauiwee »

Jei!! Levisongelma ratkaistu!
Alina78
Junior Member
Junior Member
Viestit: 55
Liittynyt: 19:41, 10.02.2008

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja Alina78 »

Kiekkokalat taas kunnostautuneet kutupuuhissaan. Tällä kertaa poikaset kyljillä asti ja emot siirtyneet akvaarion takanurkkaan pikkuisia hoitelemaan. Mitähän noille tekis, vai tekiskö mitään..
eeemi_
Junior Member
Junior Member
Viestit: 201
Liittynyt: 20:51, 06.09.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere, Hämeenkyrö

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja eeemi_ »

Hilleri pistää si kuvia uudesta uudistuksesta? :D
puspu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 11:32, 22.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja puspu »

Näin siinä taas kävi. Tuo allas ollut pystyssä ehkä kuukauden verran ja suunnittelen nyt jo seuraavaa. :roll: Tilaa ei ole millekään isolle altaalle, joten taidan kyhätä 63-litraisesta vaikka lajialtaan jollekin mielenkiintoiselle lajille (ehdotuksia?), omaan huoneeseeni :P
eeemi_
Junior Member
Junior Member
Viestit: 201
Liittynyt: 20:51, 06.09.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere, Hämeenkyrö

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja eeemi_ »

No jos minä saisin tuon kokoisen ylimääräisen altaan niin tekisin siitä yksiön jollekkin komealle taistoukolle. :D ja EHKÄ jotain sukarapuja pohjalle. :D
puspu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 11:32, 22.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja puspu »

Jep, jotain sellaista minäkin olen miettinyt :) Kamala tämä harrastus, lähtee ihan lapasesta! :mrgreen:

Saas nähdä minkä verran ja minkä kokoisia akvaarioita mulla on sitten joskus omassa kämpässä :roll:
eeemi_
Junior Member
Junior Member
Viestit: 201
Liittynyt: 20:51, 06.09.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere, Hämeenkyrö

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja eeemi_ »

Ite sain viimejouluna lahjaks 160l ja sitte sie tuli taistonaaraille rähinöitä ja hankin omilla rahoilla omaan huoneeseen 63l eristysboksin ja nyt saan joululahjaksi luultavasti 450l lisää. :D kauhiaa.
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja They2 »

Taisto tai makkarakala! Ne on niin symppiksiä.
mc82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 19:23, 18.02.2010
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja mc82 »

puspu kirjoitti:Näin siinä taas kävi. Tuo allas ollut pystyssä ehkä kuukauden verran ja suunnittelen nyt jo seuraavaa. :roll: Tilaa ei ole millekään isolle altaalle, joten taidan kyhätä 63-litraisesta vaikka lajialtaan jollekin mielenkiintoiselle lajille (ehdotuksia?), omaan huoneeseeni :P
Kääpiöpallokaloille tai viirikirjokaloille olisi sopiva loossi :) Mielenkiintoisia lajeja kummatkin! Tai sitten 63-litraisesta sais suklaarihmakaloille lajialtaan, nämä kun vaativat paljon happamampaa vettä kuin moni muu laji - huono puoli, että ovat aika vaativia ja herkkiä kaloja :?

Meillä hunajarihmapari on jälleen ruvennut kutupuuhiin... Tai ainakin yritystä on kovasti :roll: Pari ei huomaa mitään muuta kuin toisensa, väristelevät rinnakkain ja pyörähtelevät kututanssia toistensa ympärillä. Muutamaan otteeseen ovat kietoutuneet toisiinsa. Huono puoli on vaan se, että ukko on vääntänyt pesän niin virtaisaan paikkaan, ettei pesä pysy koossa ja sen takia hommat näyttävät aina keskeytyvän. Noooh, katsellaan ja odotellaan, mitä tulee... ;)
450 l Etelä-Amerikkaa:
Biotodoma wavrini, Biotodoma cupido, Pterophyllum leopoldi, Hypancistrus sp. L-66, Peckoltia sp. L-134
puspu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 11:32, 22.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja puspu »

Kiitti ehdotuksista, täytyykin laittaa heti muistiin [;)]
MrAFCMagic
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1722
Liittynyt: 20:52, 31.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja MrAFCMagic »

En mä vielä kehtaa kuvia laittaa. Tarvii vielä karsia kasveja. Vielä pitäs pari LED:iä (2valkosta 1 sininen) ostaa, niin saisin tuon vihdoin valmiiksi. Mutta se menee varmaan jouluun. :D
www.akvala.fi akvaariokauppa| Kalanruoat ja akvaariotarvikkeet edullisesti netistä
thank
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1528
Liittynyt: 16:30, 12.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kemijärvi, Lappi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja thank »

Minä kun olen luullut ettei muut kalat kuin leväbarbi koske tupsuleviin, mutta juuri katselin silmät pyöreänä, kun noitamonni suorastaan laidunsi tupsuleväaterialla.
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja They2 »

Aaaahhhh! Vihdoin syysloma, jeee!
Hyvää syyslomaa kaikille! :D
eeemi_
Junior Member
Junior Member
Viestit: 201
Liittynyt: 20:51, 06.09.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere, Hämeenkyrö

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja eeemi_ »

Samoin. :D mulla on ollu jo maanantain ja tiistain. :D
Substral
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1394
Liittynyt: 17:24, 21.12.2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja Substral »

They2 kirjoitti:Hyvää syyslomaa kaikille! :D
Mikä se sellainen "syysloma" on..?
Eiköhän tämä ollut tässä..
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja They2 »

Kouluissa (ainakin täällä etelässä) on aina kesäloman ja talvi/joululoman välissä yleensä viikosta puoleen viikkoon kestävä loma. [;)]
eeemi_ kirjoitti:Samoin. :D mulla on ollu jo maanantain ja tiistain. :D
Höh, mulla alkoi vasta tänään. :frown: Mutta talviloma kestää sitten 3 viikkoa, pääsiäisloma on pidempi ja kesälomakin alkaa pari päivää aikaisemmin ens vuonna. :D
stompy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 204
Liittynyt: 20:50, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja stompy »

They2 kirjoitti:Kouluissa (ainakin täällä etelässä) on aina kesäloman ja talvi/joululoman välissä yleensä viikosta puoleen viikkoon kestävä loma. [;)]
eeemi_ kirjoitti:Samoin. :D mulla on ollu jo maanantain ja tiistain. :D
Höh, mulla alkoi vasta tänään. :frown: Mutta talviloma kestää sitten 3 viikkoa, pääsiäisloma on pidempi ja kesälomakin alkaa pari päivää aikaisemmin ens vuonna. :D
Siis kai sun joululoma on 3 viikkoa, vai todellako vielä talvi/hiihtolomakin? *vihertää täällä hieman* Toisaalta, itse olen opettaja, joten ei mulla ole kyllä MITÄÄN varaa vihertää lomien suhteen :mrgreen:
Ja muita ajatuksia kuin vain lomaa on myös: Hain tänään Ilkalta taistelukala Sepon ja 8 rusomonnista akvaarioon asustamaan. Kyllä tuli purkkiin iloa ja eloa, katselin tänään jo monta tuntia. Toivottavasti tykkäävät olla, varsinkin Seppoon olen kovin ihastunut :)
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja They2 »

Siis joululoma, joka mun mielestä on talviloma(?), se kestää 3 viikkoa, hiihtoloma sen viikon. Sitten on sairaasti niitä muitakin lomia... Juu, samaa mieltä, opettajilla varmaan parhaimmat lomat. :mrgreen:
puspu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 38
Liittynyt: 11:32, 22.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 2

Viesti Kirjoittaja puspu »

Siis eikös joululoma ole erikseen joulunalla ja hiihtoloma&talviloma sama asia? :P Täälläkin on nyt syysloma ja joululoma alkaa 23. päivä :roll: Hiihtoloma taasen on joskus viikolla 9.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”