Suosittele suodatinta

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

R_R
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1463
Liittynyt: 19:36, 27.05.2009

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja R_R »

Kirsi-74 on hienoa kuulla, että otat lapset mukaan harrastukseen. Heistä on varmasti mukavaa yhdessä seurata kalojen touhua ja kertoa myöhemmin lapsilleen kuinka he äidin kanssa hoitivat akvaariota. Äidin ohjeet ja hyvä kalojen hoito jää tulevien akvaristien mieleen ja ennen kaikkea ne yhteiset hetket. 10 pistettä ja :P :P
Kirsi-74
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 21:03, 18.09.2009
Sukupuoli: Nainen

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja Kirsi-74 »

Substral kirjoitti:Jälkikasvu ostakoon oman akvaarion, omalla rahallaan (sanon minä!) Aikuisten tankkeihin ei kosketa, eikä niihin kosketa, eikä varsinkaan mennä käsillä sörkkimään sinne sisälle. Eikä uloskaan. Ja lasten tankkeihinkin aikuinen pitää absoluuttisen määräntävallan siltä varalta, että sinne aiotaan laittaa sinne sopimattomia kaloja tai koristeita ;)
Noh, asiasta voidaan toki olla montaa mieltä. Veikkaanko ihan pieleen, jos arvaan, että sinulla ei ole lapsia [;)]
Meillä homma menee niin, että on asioita, jotka aikuinen päättää ja sitten on niitä, joissa lapset saavat sanoa oman mielipiteensä ja joskus jopa "ihan itse päättää" jotain. Esim. kun meille tuo nykyinen allas tuli, ei edes keskusteltu voidaanko sen mukana tulleita asukkeja pitää. Olkoonkin, että varsinkin nuorempi ehti kovasti tykästyä Kultsi-kultakalaan.. Kun epäsopiville asukeille oli löytynyt koti ja suunnattiin kalaostoksille, oli äidillä mielessä lähinnä kardinaalitetraparven kasvattaminen silloisesta kahdesta kappaleesta. Lapset ihastelivat taistoja. Kumpikin olis halunnu oman, mutta isompi jo tiesi, ettei taistoukkoja voi ottaa kahta. No, lupasin, että yksi otetaan ja seuraava ongelma oli se, että toinen haluaa punaisen ja toinen sinisen.. Hmm.. melkolailla kasvattavaa, kun joutuvat ratkaisemaan tämmöisiä pulmia. Punaiseen päätyivät ja pienempi olisi tahtonut sen vähän ressukan näköisen. Jolloin äiti puuttui peliin ja valittiin kuitenkin se kaikinpuolin terveen näköinen yksilö.
Kun jälkikasvu on iältään 8 ja 4, he eivät todella hanki omaa akvaariota. Meillä tämä on yhteinen harrastus, josta minä kannan päävastuun. Näin harrastus yhdistää perhettä, ei päinvastoin ja lisää yhdessä vietettyä aikaa, laadukasta sellaista. Akvaarion hoitaminen yhdessä on opettavaista ja kehittävä.
Miksi ihmeessä sulkisin lapseni pois tästä ja pitäisin jutun itselläni?
Kun lapset saavat vanhempien valvonnan alla esim. ruokkia kaloja, ei heillä ole mitään tarvetta tehdä sitä salaa, mahdollisesti ikävin seurauksin.
Ammattini puolesta ja kahden lapsen äitinä, lapsen kehityksestä ja ajatusmaailmasta jotain tietävänä, ymmärrän oikein hyvin kuulemani tapauksen, jossa akvaario oli todella vain ja ainoastaan vanhempien omaisuutta. Pieni lapsi kyllä älysi miten paljon vanhemmat käyttivät aikaa ja rahaakin akvaarioon, johon hän ei saanut sormenpäälläkään koskea. Kun mustasukkaisuus ja kateus akvaariota kohtaan kasvoi liian suureksi, kippasi lapsi altaaseen äitinsä kynsilakanpoistoaineen.
Että näin.
Deicide
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5126
Liittynyt: 15:59, 27.02.2008
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ii

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja Deicide »

:mrgreen: Varsinainen teho puhdistus. Täällä myös 5v "harrastaja", joka kyllä mieluummin puistelee kissoja, niitä kun voi silittää.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?
Maikov
Junior Member
Junior Member
Viestit: 216
Liittynyt: 13:51, 04.12.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Sln

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja Maikov »

Aquafani kirjoitti:Fluvalin sisäsuodattimet ovat kanssa hyviä. Eivät ole äänekkäitä ja toimivat. Minulla on fluval 3plus 112 litraisessa ja kaippa se ihan hyvin toimii kun vesi on kirkasta ja kalat elossa. :)
Ei äänekkäitä? No mulla on sitten varmaan joku maanantaiversio. Oma Fluval 3plus rämisee putsauksen jälkeen ja hiljenee vasta, kun suodatinpatruunat alkavat tukkeutumaan. Ja yksi asia ärsyttää ylikaiken, vedenvaihdon yhteydessä virrat on tietty pois ja kun kytken virrat takaisin, ei suodatin käynnistykkään. Se pitää ottaa ylös akvaariosta, avata ja hiukan "herätellä" roottoria pyörimään. Tuon suodatinyksilön perusteella en hirveästi kykene merkkiä ja mallia suosittelemaan, mutta suodattimeni onkin suurella todennäköisyydellä maanantaiversio. :roll:
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Aquabeen sisäsuodattimet ovat kokeilemistani lukuisista sisäsuodattimista tällä hetkellä ehdottomasti markkinoiden parhaat. Eheimillä 2252 ja 2048 ovat hyviä myös.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja narm »

Mari kirjoitti:Aquabeen sisäsuodattimet ovat kokeilemistani lukuisista sisäsuodattimista tällä hetkellä ehdottomasti markkinoiden parhaat. Eheimillä 2252 ja 2048 ovat hyviä myös.
Onkos tuo aquabee hyvä roskien kerääjä *possuilijan*(juovapallo) altaaseen?
Substral
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1394
Liittynyt: 17:24, 21.12.2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja Substral »

narm kirjoitti:Onkos tuo aquabee hyvä roskien kerääjä *possuilijan*(juovapallo) altaaseen?
Täällä on tuo Aquabee New Line 500 suodattelemassa parin pikkuplekon ja muun kaverin jätöksiä ja täytyy sanoa että erinomainen vehje. Suuri plussa, että imee sisään vedet pääsääntöisesti aivan suodatinkotelon alalaidasta, joten sopii loistavasti hiekan päällisten roskien keruuseen. Pienenä miinuksena ei kovin hyvät virtauksen suunnan säätömahdollisuudet vakiona, tulee vain yksi kulmapala mukana. Diffuusorin käyttö loppuu lyhyeen ainakin täällä, kun virtaus ei riitä imemään ilmaa. Suodatus toimii hyvin vielä pari viikkoa tuon jälkeen, ennen kuin tulee tarve putsata. Yksi outous on myös ulostulosuuttimen viereen jäävä suht iso kolo, josta suodatin imee pintakasvit sisäänsä. Itse tukin tuon suikaleella suodatinmattoa. Iso plussa tulee moottorikannen avaamisesta, mikä ei taita keraamista akselia lainkaan, kun vain jaksaa katsoa että kumitutit menevät paikoilleen oikein. Lukitseminen tapahtuu kiertämällä.

Mainoksen mukaan NL-suodattimia voi käyttää myös ilman kotelointia, mutta ainakin omassani tuo mukana tuleva vaahtomuovipatruuna on reiältään pari milliä isompi kuin imuputki, joten matto ei pysy kunnolla paikallaan ilman kuminauhaa tai muuta patenttia. Suodatinmatosta saa helposti askarreltua isomman ja kotelottomaan käyttöön sopivamman patruunan. Lisäbonus itselle tulee tuosta yksi kotelo ja yksi patruuna asetelmasta, sillä suodattimen puhdistus on erittäin nopeaa ja siistiä. Kotelo ei päästä likavesiä virtaamaan takaisin altaaseen. Suodattimen kiinnitystelineen imukupit ovat hyvin pienet, joten suodattimella oli taipumusta valua altaan pohjaa kohti..
Eiköhän tämä ollut tässä..
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1299
Liittynyt: 18:04, 15.05.2005
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Tampere

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja -riff- »

Aquabeen suodattimissa on pari ikävää kohtaa. Vaikka alaosan ritilä on sinänsä ihan hyvä ja tarpeeksi iso, putki imee vain yhdestä kulmasta kovalla virtauksella. Jos altaassa on hiekkapohja ja suodatin on lähellä pohjaa, putki vetää helposti koko kotelon täyteen hiekkaa. Samoin käy, jos kalat pöllyttää hiekkaa suodattimen lähellä. Toinen ongelma on keraaminen akseli joka katkeaa melko helposti, kun moottorin avaa huollossa. Lisäksi akselin kumipidikkeet on kulutustavaraa, hajoavat usein.

Muuten kyllä tosi hyvä suodatin, heittämällä parempi kuin fluvalit, aquapallot, tms. Mutta ei yhtä hyvä, kun Eheimin powerlinet.
Fann1
Starting Member
Starting Member
Viestit: 43
Liittynyt: 14:16, 13.02.2008
Paikkakunta: Espoo

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja Fann1 »

Suunnitelmissa on noin 200-250 litrainen allas. Siihen tarvinnee jo ulkosuodattimen ja sellaista ei minulla aiemmin ole ollut, joten suosituksia kaivataan. Onko JBL:n tai Tetratecin ulkosuodattimista mihinkään verrattuna Eheimiin? Mitä mallia suosittelisitte ja millä perusteella?
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1299
Liittynyt: 18:04, 15.05.2005
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit
Paikkakunta: Tampere

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja -riff- »

Haulla löytyy kokemusia eri suodattimista vaikka kuinka paljon. Jotkut ovat tyytyväisiä JBL:n ja Tetratecin suodattimiin, itse en niitä ottaisi omaan käyttöön, vaikka ilmaiseksi saisin. 200-250 litraiseen altaaseen laittaisin Eheim Classic 2217 suodattimen, mutta jos kalasto on kevyt, 2215 voisi myös riittää. On hiljainen, toimiva, luotettava ja edullinen perussuodatin. Ja varaosia saa lähes joka liikkeestä, ainakin tilaamalla.
Silmar
Starting Member
Starting Member
Viestit: 31
Liittynyt: 07:57, 26.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Liperi

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja Silmar »

Mulla on Tetratecin 700 ja 1200 ulkosuodattimet 89l ja 250l altaissa. Ostin ne Latviasta lomareissulla, kun siellä oli hintataso kohdallaan. Eheimit piti ostaa, mutta en löytänyt. Oon kuitenkin ollut tosi tyytyväinen näihin. Muutamia pieniä suunnittelun "kukkasia" niistä löytyy, mutta ei mitään sellaista, mitä tällainen ihan tavallinen harrastaja ei osaisi ratkaista. Pesuväliä pidän isossa 6kk ja pienemmässä 5kk. Lisäksi altaissa on sisäsuodattimet roskien keräilyyn. Neljän vuoden kokemuksella voin kai jo sanoa, että ei mitkään sikahyvät, mutta kuitenkin ok.
AquaPro
Junior Member
Junior Member
Viestit: 75
Liittynyt: 22:50, 11.07.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja AquaPro »

Minulla on 200 litraisessa akvaariossa Resun AE-806 ulkosuodatin. (ei ilmeisesti kovin yleinen) Ihan hyvin on toiminut ja kerää roskia, mutta siinä on muutamia osia mitkä menevät helposti rikki... esim. itse hajotin letkuja suodattimessa pitävät pidikkeet kun rullasin ne liian kireälle ja ne "räksähtivät" hajalle. :frown: Onneksi sain kalakaupasta varaosia. :P Myös kantta pitävät pidikkeet menevät helposti hajalle.

Itselläni tuli paniikki putsatessani suodatinta, kun en saanutkaan sisällä olevia koreja enää kunnolla paikalleen... :P Ja jostain syystä kantta ei saa painettua kiinni kun siellä on vettä sisällä. Kuivana sitähän ei saa pyörittä niin piti vain avata suodattimen hanat ja akvaariosta tuli sisälle suodattimeen vesi ja ilma meni akvaarioon.

Hyvin on siis silti toiminut eikä pidä kovaa meteliä. :)
kalamikael
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 14:19, 21.01.2010
Sukupuoli: Mies

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja kalamikael »

Itse olen ollut eheimiin tyytyväinen. Nyt liki 10 vuoden tauon jälkeen meinaan ne varastosta jälleen esiin kaivaa ja samojahan on edelleen myynnissä.

Olen todennut, että useammasta suodattimesta on hyötyä. Itseasiassa suurin bakteeristo on niissä ja pohjahiekan huollon suhteen pääsee vähemmällä - voi laittaa vaikka ihan hienoa hiekkaa. Useamman suodattimen ollessa bakteeristolle ei tapahdu niitä eikä näitä kun harvakseltaa huoltaa yhtä kerrallaan.

Vanu on hyvää ja kirkastaa veden. Karkeampaa voi myös huuhdella ja uudelleen käyttää. Keraamiset holkit hyviä alakoriin.

Jos partikkelikeräykseen on tavanomainen suodin niin kaveriksi märkäkuiva on aivan ehdoton. Toivottavasti nykyisin ovat hieman toimintavarmempia. Hapettamista voi vielä tehostaa ulkosuodattimen perään laitetulla valutussuodattimella tai vain valuttimella ( esim suodatinpalloja ).

Happi kun syrjäyttää hiilidioksidia niin kasviakvaarioon tietenkin ylemääräinen happi veteen vie siitä hieman kasvuvoimaa.

Nitriitin ja muun kuonan tehokkain hävittäjä on esim peikonlehti. Juuret akvaariossa, ruukussa tmv saavat sen kasvamaan ihan metritolkulla karsittavaksi jos vain voi sijoittaa sen valoon.
tyynelle_kamuja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 19:54, 07.02.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: hyvinkää

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja tyynelle_kamuja »

Mä tässä pähkäilen Eheimin aquaballin 2212 ja pick upin 2012 välillä, en nyt tiiä kumpi vois olla parempi tuohon 100litraseen? Onko niillä hirveesti eroa?
Nyt tuolla suodatuksen hoitaa kaksi suodatinta; eheimin pick up 60litraseen tarkoitettu ja Tetratec IN800 plus.. Syy vaihtoon on tietysti selviö, en tykkää kahdesta suodattimesta, ja toisekseen tuo tetratec ei oo ollenkaan mun mieleen, Eheim taas yksistään liian pieni.
Nyt vaan en osaa päättää noiden kahden Eheimin väliltä.
Kaloina pari monnia, kääpiöpalloja ja neontetroja.
me x6 & seurahuone 100l
o: pieni jalustallinen akvaario, neontetroja, kääpiöpallokaloja, tyttömonni YV
Alsshon
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1067
Liittynyt: 23:30, 21.09.2008
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja Alsshon »

tyynelle_kamuja kirjoitti:Mä tässä pähkäilen Eheimin aquaballin 2212 ja pick upin 2012 välillä, en nyt tiiä kumpi vois olla parempi tuohon 100litraseen? Onko niillä hirveesti eroa?
Nyt tuolla suodatuksen hoitaa kaksi suodatinta; eheimin pick up 60litraseen tarkoitettu ja Tetratec IN800 plus.. Syy vaihtoon on tietysti selviö, en tykkää kahdesta suodattimesta, ja toisekseen tuo tetratec ei oo ollenkaan mun mieleen, Eheim taas yksistään liian pieni.
Nyt vaan en osaa päättää noiden kahden Eheimin väliltä.
Kaloina pari monnia, kääpiöpalloja ja neontetroja.
Jos suodatin tulee altaan ainoaksi suodattimeksi, suosittelen Aquaballia. Siinä on pumpun tehoon nähden suurempi vaahtomuovipatruunoiden tilavuus, jolloin biologinen suodatus on parempaa kuin PickUpissa ja patruunoita voi pestä vuorotellen tuhoamatta bakteerikantaa liikaa. PickUp on kyllä aivan loistava roskien kerääjä ja helpompi huoltaa, mutta Aquaballin huoltoväli tulee todennäköisesti olemaan pidempi.
tyynelle_kamuja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 19:54, 07.02.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: hyvinkää

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja tyynelle_kamuja »

Juu ajattelin, että ainoa suodatin, roskaa tuolla ei hirveesti tule ja jos jotain pientä niin ne voi haavia pois.
Pakko oli kysyä neuvoa, kun ees hinnan perusteella ei voi tietää, että onko jommassakummassa joku hirveä vika, mitä me ei vaan vasta vuoden harrastaneena huomata. Sinänsä loppupeleissä ei oo niin hirveen hintanen, että vaikka huomaiski vähän ajan päästä, että oiski pitäny valita se toinen, niin ei harmita varmaankaan kovin paljoa.
me x6 & seurahuone 100l
o: pieni jalustallinen akvaario, neontetroja, kääpiöpallokaloja, tyttömonni YV
Halla76
Member
Member
Viestit: 353
Liittynyt: 10:22, 14.10.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja Halla76 »

Eheimit on hyviä kaikki, muttä törmäsin uuteen tuttavuuteen regenttiin. Ihan mieletön puhdistusteho, hiljanen, sekä suodatuskapasitettiä voi helposti suurentaa uudella moduulilla. Olin iloisesti yllättynyt. Eikä hinta päätä huimaa.
http://www.akvaariopuoti.net/tuotteet/S ... 289&page=2
317l vettä
Fann1
Starting Member
Starting Member
Viestit: 43
Liittynyt: 14:16, 13.02.2008
Paikkakunta: Espoo

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja Fann1 »

Olen nyt päätymässä Classiciin, arvon vielä vähän otanko 2215:n vai 2217:n. Muutamia kysymyksiä heräsi, kun luin aiempia ketjuja ja katselin suodatinta verkkokaupoista eli
1. Jos tilaan Saksasta, tarvii ilmeisesti tilata ainakin kaksoishanat erikseen? Suomalaisissa verkkokaupoissa ne ainakin kuuluvat pakettiin, mutta Saksan kaupoissa niitä ei mainita.
2. Kannattaako ottaa tuollainen mediakit vai voiko/kannattaako täyttää suodatin jollain muulla (mahdollisesti halvemmalla)?
3. Jos haluaa laittaa turvemateriaalia pehmentämään vettä, niin kannattaako laittaa se ulko- vai sisäsuodattimeen?
4. Kannattaako tilata saman tien joitain varaosia/tarvikkeita, jos tilaa Saksasta? Esim. tiivisteitä?
5. Onko sellaisia asioita, joita ulkosuodatinta hoitaessa/huoltaessa pitää muistaa tehdä, jotta suodatin pysyy tiiviinä ja hyväkuntoisena?
Jaes67
Junior Member
Junior Member
Viestit: 154
Liittynyt: 08:09, 28.08.2009

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja Jaes67 »

Fann1 kirjoitti:3. Jos haluaa laittaa turvemateriaalia pehmentämään vettä, niin kannattaako laittaa se ulko- vai sisäsuodattimeen?
Muistaakseni Varjo kirjoitti joskus akvaristissä, että luonnonturpeesta tulevat humushapot tappavat biologisen ulkosuodattimen bakteereja. Sisäsuodattimeen turpeen mahduttaminen voi olla aika haastavaa, joten itse ainakin ole päätynyt akvaarion takanurkassa pidettävään pussukkaan jossa turve on. Jos kyse on esim. turvegranulaateista, niin en osaa sanoa mitään.
. Onko sellaisia asioita, joita ulkosuodatinta hoitaessa/huoltaessa pitää muistaa tehdä, jotta suodatin pysyy tiiviinä ja hyväkuntoisena?
Riippuu hieman suodattimesta, mutta nähtävästi noissa uudemmissa ulkosuodattimissa pitää se paineltava alkuimusysteemi vaseliinata huoella sprayvaseliinillä aina huollon yhteydessä. Classiceissä sitä ei taida kuitenkaan olla. Kaikki tiivisteet kannattaa kuitenkin aina rasvata valkovaseliinillä.
Substral
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1394
Liittynyt: 17:24, 21.12.2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja Substral »

Tiivisteiden rasvaus se on se tärkein juttu, itse tosin käytän spray-mallia paremman tunkeutuvuuden vuoksi. Eli menee pienempiinkin rakosiin, eikä ainakaan jää pyörimään ylimääräiset nurkkiin. Itse en käyttänyt proffa2:ssa lainkaan sitä primeriä, juuri vuotojen välttämiseksi. Hitsautukoon kiinni, ainakin on tiivis. Sen jälkeen tärkeintä on putsata roottorin kammio huolellisesti ja varmistaa että akseli on suorassa.

Classic-valinnasta, itse ottaisin isomman. Virtauksen voi säätää kohdilleen suihkuputken avulla, jolloin isomman pöntön suurempi kapasiteetti on eduksi.Itse jättäisin sisään pelkät siniset vaahtomuovit, tuntuvat toimivan erittäin hyvin. Substrat pro ei näytä lisäävän useamman litran vetoisuuksissa mitään suodatustehoon. Sinisillä levyillä säästyy näppärästi 40 euroa tms, jotka voi sijoittaa johonkin fiksumpaan. Jos ajattelit pitää tuon suodattimen käytössä kauan, niin varmuudeksi voi ostaa uuden akselin ja siipirattaan, jos vaikka hajoavat. Tiivisteet kuivuu kaappiin, joten niitä ei kannata varastoon ostaa.
Eiköhän tämä ollut tässä..
Fann1
Starting Member
Starting Member
Viestit: 43
Liittynyt: 14:16, 13.02.2008
Paikkakunta: Espoo

Re: Suosittele suodatinta

Viesti Kirjoittaja Fann1 »

Kiitos vastauksista. Löysinkin toisesta ketjusta vastauksen tuohon ekaan kysymykseen eli Saksan kaupoissa eli ole niitä kaksoishanoja mukana, ovat Suomen kaupoissa jotain plus-versiota.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”