Hauskimmat kommentit akvaarioistanne tai niiden kaloista

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pihla
Starting Member
Starting Member
Viestit: 19
Liittynyt: 20:53, 13.11.2004

Viesti Kirjoittaja pihla »

Meillä asustaa akvaariossa tiikeri plektroja (salamanteri pleko) :D
poikaystäväni mielestä :D
240L,130L,63L
pasihe
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 20:23, 04.01.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja pasihe »

"Kato, lentskari bylsii viiksivallun kanssa!!!" sanoi kummipoika 6v kun lapamonni (jonka nimi oli finnair) ui maha vastakkain kalvoviiksimonnin kanssa...
Pj Oulun Akvaarioseura http://www.oulunakvaarioseura.net/
1080L Malawi
Kieku
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 23:51, 08.02.2006
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja Kieku »

Hoitelin musta-aavetetrojen kutu allasta. Poikaset artemia ruokinnalla ja silti melkein mahoton oli niitä nähä. Tuijottelin "tyhjää" allasta pitkään ku yritin saaha selkoa poikasten määrästä. Tuttava tuli siihen viereen tuijottelemaan, eikä nähny yhtäkään poikasta.

"Aivan pöljää! mitä sie tyhjää allasta vahtaat? Eihän täälä ole yhtään kalaa"
(ei ollu sisustusta kuin lämmitin ja pillisuodatin..ei edes soraa)

Yritä siinä selittää, että ainaki 50 olin laskenu.. :roll:


Minunki kaloja on moitittu tylsän näkösiksi. Veljen vaimoki piti ihan hölmönä.
"Miksi sulla on aina niin tylsän näkösiä kaloja? Jos mulla ois akvaario niin laittaisin sinne vain upean värisiä kaloja"
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Omenakotiloista tyttären (7v.) ulkomaalaissyntyiset (kotilo on heillä juhlaruokaa, samoin osterit) ystävät keskustelivat keskenään:

"Onkohan nuo herkullisia?"
"Minä maistaisin eka tuota valkoista" (nuori norsunluu)
"Nuo näyttää ihan oikealta ruualta"(vaalea ja tumma burgundi)
"Tuo on ainaskin myrkyllinen" (violetti)

Mielenkiinnolla odotin arvioita katkaravuista, mutta ne olivat kuulemma liian pieniä syötäväksi.
jph78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 19:13, 16.02.2006
Paikkakunta: Helsinki-HAS

Kaveri kysy

Viesti Kirjoittaja jph78 »

Joo, tässä pari viikoa siten, minun kaveri kysyi, mika takia minä olen laitanut 140l akvaarion 8 lehtikala? [:I] Minä sanoin että ne kyllä on mustatetroja. 8O
Felis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 232
Liittynyt: 14:17, 16.11.2005
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Felis »

Miehen puheita:

"No, minkäs sä löysit?" Juttelee suurimman akvan edessä ja vastaa ihmettelyyni. "Noi lättänäkalat nokkii tota lasissa olevaa pallukkaa." Tarkottaen, että nuoret lehtikalat bongasivat lasissa kiipeilevän kierteisen :D .
jph78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 19:13, 16.02.2006
Paikkakunta: Helsinki-HAS

Lehtikala ei kun mustatetra

Viesti Kirjoittaja jph78 »

Kiitos, jos tarkoiti minun viestiä.
dth
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 21:49, 17.06.2002
Paikkakunta: Helsinki/HAS

Viesti Kirjoittaja dth »

Punapäätetrat yksi kaverini nimesi formulakaloiksi koska pyrstö on kuin ruutulippu. :mrgreen:
Ja toki on tullut haukiehdotuksia ym ym.. Niihin on jo niin turtunut.
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Felis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 232
Liittynyt: 14:17, 16.11.2005
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Lehtikala ei kun mustatetra

Viesti Kirjoittaja Felis »

jph78 kirjoitti:Kiitos, jos tarkoiti minun viestiä.
Jos sinä taas tarkoitit tuota minun edellistä viestiäni, niin ihan oma mieheni tuollaisia höpisi :D .
2marjaa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 530
Liittynyt: 16:58, 05.01.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Lappi

Viesti Kirjoittaja 2marjaa »

Keittiössä on meillä pallokala-allas jossa talkkarina partisuros. Kaveri näki ekaa kertaa uudet asukkaat ja totes: "jaa. Sulla on täällä tällanen rumien kalojen allas!"
-uusio-harrastaja-
gerbera
Junior Member
Junior Member
Viestit: 74
Liittynyt: 11:20, 11.05.2006
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gerbera »

Kerran yksi naapurin lapsi vaan tuppasi meille sisään. Sitten se meni olohuoneeseen ja totesi "ai sulla on VAAN kaks tollasta". Osoitti akvaarioita siis..

Tietääkseni heillä itsellään ei ole yhtään..
Nanopoli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 20:19, 04.03.2006
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Nanopoli »

"Kuinkas turskatehdas jakselee" Oli se tavallisin kommentti.
Achate
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 11:27, 24.01.2006

Viesti Kirjoittaja Achate »

Pienen lapsen suusta kuultua: "Miksi teillä on tuollaisia naarmuttimia?" Kyseessä olivat siis levämagneetit ja lapsella ei tietääkseni suurempaa tietämystä akvaarioista.
salmix
Junior Member
Junior Member
Viestit: 123
Liittynyt: 23:41, 01.08.2003

Viesti Kirjoittaja salmix »

A: "Ai, mä en tiennykää että kalat syö kurkkua."
B: "En minäkään. Varsinkaan sitä että ne syö lusikalla."
:mrgreen:
*Vaimoni on tullut hulluksi. Hän on alkanut kasvattaa kaloja altaassa, eikä nykyään enää muusta puhukkaan.*

Ote kirjasta Sinuhe Egyptiläinen
Carmila
Member
Member
Viestit: 491
Liittynyt: 02:12, 19.03.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Carmila »

On ne komeita, totesi anopin mies kiekoistamme. Mutta sitten tuli mieleen jonkun kaverin allas, jossa oli vielä hienompi kala: Hetken mietinnän jälkeen nimikin tuli mieleen: Välskärikala. Eikä muuten ollut helppo nakki selittää, että niitä ei oikein voi laittaa noitten kiekkojen kanssa "kun ne on merikaloja".
Niinkin suojattua elämää on siis voinut akvaarioiden suhteen elää, ettei ole edes selvillä siitä, että ei ole ihan sama millaiseen veteen niitä kaloja laitellaan. :mrgreen:
marjo77
Member
Member
Viestit: 498
Liittynyt: 13:42, 10.02.2006
Paikkakunta: äänekoski

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Yksi mun kaveri katseli akvaariossani tetroja ja kysyi tyhmänä että miksi mulla ei ole akvassa mitään isoja kaloja ollenkaa. Kysyin että mitäs noi lehtikalat sitten on niin se sano ettei niitä edes huomannu.. :roll:
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
aquasol
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1376
Liittynyt: 21:01, 20.02.2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Äitini katseli kiekkolaa ja tokaisi:
"näyttääkö musta vaan vai onks tuolla kalalaatikossa uusi lätty?"
ja samasta suusta hiukan vanhempi tokaisu:
"nättejähän noi kalalaatikot on, mut noi matoset munat on kuvottavia" (=kuoriutuvat lehtikalan poikaset)
Myfyriwr
Member
Member
Viestit: 269
Liittynyt: 18:40, 13.01.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Myfyriwr »

Jatkoa viime kesän Intiassa ihmetellyille 'marinoiduille' leväkatkoille, nyt sain tiukan kyselyn miten olen saanut marmoroitua ne marinoidut katkat! (kyseessä siis Crystal Red sukaravut joissa on luonnostaan valkeita raitoja) :mrgreen:
JanneH
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 19:45, 10.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Myyrmäki Rock City

Viesti Kirjoittaja JanneH »

Eräs tutuni katseli riikinkukkorauskujani ja tokaisi: " noi on sellasia ihania littania sammakoita..."

Waaaa? :P nyt on selitys paikallaan.....
JanneH
* Itseäni olen aina kiittänyt ja kiitosta on riittänyt *
Kuvia
pepepoksu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 08:45, 03.11.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pepepoksu »

Joskus neljännesvuosisata sitten, kun mulla oli eka akvaarioni, mulla oli siellä pyöreä lämpömittari. Se ei pysynyt lasissa surkealla imukupintapaisellaan, vaan oli useimmiten pohjalla kellallaan.
Hoitotätini sitten kysyi, että onko toi kalojen juomakuppi :mrgreen:
tinzue
Member
Member
Viestit: 372
Liittynyt: 12:30, 21.08.2006
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tinzue »

Minulla akvaarion yksi asukki on mustakultakala mulkosilmineen, se saa yleensä aika hauskoja kommentteja osakseen. Ulkonäön puolesta sitä on kutsuttu E.Tksi, Starvin Marviniksi, Ice Age-elokuvan laiskiaiseksi jne. ja myöskin luonteensa puolesta sille yleensä nauretaan. Albiinomonnisia taas luullaan melko usein kuolleiksi, jos ne silloin lepäilevät.

Mutta ikinä en ole kuullut yhtä hyvää kommenttia akvaarioon liittyen, kuin akvaarioliikkeessä. Olin nimittäin edellisenä päivänä joutunut leikkaamaan pilkkuantennimonnin irti haavista, joilloin sille jäi pala harsoa toiseen eväänsä. Kuuntelin seuraavana päivänä kun kaksi pikkutyttöä keskusteli hyvin asiantuntevasti kaloista. Toinen kertoi näistä kyseisistä monneista että ne putsaavat akvaarion pohjaa niinkuin muutkin pohjakalat. Pienempi sisaruksista kyseli sitten, että "mikä sillä kalalla on kädessä kiinni?" Johon vanhempi tietävänä: " se on tietenkin sen pesurätti jolla se siivoaa akvaarion laseja!" :roll:
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1008
Liittynyt: 15:47, 23.07.2005
Paikkakunta: vsa

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Tuossa alkukesästä tuskailin töissä postin mukana tulevia kirsikkasukarapujen vointia (ja odotin kotiin pääsyä ja rapusten kotiuttamista). Yksi työkaveri sitten kysäisi että "syödätkös meinaat ne ravut?". Selitin tietysti niiden tulevan lemmikeiksi akvaariooni, jolloin työkaveri vain pyöritteli silmiään. Olin myös näyttänyt muutamalle kuvan kyseisistä otuksista ja kertonut niiden koon. Noh, jokunen viikko sitten pähkäilin päivän ruokaa, ja eräs työkaveri sanoi " Eikös ne ravut ole kasvaneet jo niin isoiksi että voit ne syödä, kohta kun on rapujuhlat muutenkin? Nekun keittää ja..." 8O
staret
Junior Member
Junior Member
Viestit: 68
Liittynyt: 14:03, 18.06.2006

Viesti Kirjoittaja staret »

Mun kaveri tuli käymään ja sanoi:
-Miten tolla on karkki?
Tarkoitti siis kuparimonnia. Sen mielestä se oli, kuin karkki. :mrgreen:
piude_85
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 17:51, 04.05.2006
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja piude_85 »

Käytiin kaverin kanssa tänään eläinkaupassa. Hän katseli rihmakaloja:
Hei noilla on tollaset uistimet mukana! :roll:
Nostalgiakaan ei ole enää sitä, mitä se ennen oli.
mollylady
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1084
Liittynyt: 01:30, 03.09.2006
Paikkakunta: pks

Tavanomaisia kommentteja mun purnukoista :)

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Pakko kirjoitella tähän jatkoa, oli niin hykerryttävän hupaisia juttuja.. Niin ja mitä sitä muutakaan ihminen voi lauantaisin tehdä kolmen aikaan yöllä?! 8O

Mulle tulee aina kommenttia monneista/monnisista (ilmeisesti 'monnit' on ainoa kala, minkä kaikki tietää): "noita onkin hyvä olla, nehän pitää puhtaana, joo, syö kaiken levän, ei tarvii sitten akvaariota paljoa siivoilla.." "kyllä mä muistan kuinka meilläkin ne levät rehahti käsiin, oli aina ikkunat vihreinä ja niitä sai olla kaapimassa.."

Partamonnista: "ruma" "ällöttävä" "mä inhoon noita, ne on kamalia, kun ne roikkuu tossa lasissa tollain" (mikähän muo vaivaa, mutta mun mielestä mun partis tytöt on söpöjä:))

Kirsikkabarbeista: "ai kun noi on kauniita, ihananvärisiä kaloja!"

Kasveista: "noi kyllä kasvaa niiin paaaljon, rehahtaa käsiin, kokoajan saa olla karsimassa, kuinka sä jaksat?"

Hoidosta: "on se niin raskasta kantaa sitä akvaariota sinne vessaan pestäväksi, aina se siivousrumba ja kalojen kiinniottaminen, kyllä tossa on kauheasti hommaa."

Kaloista: "mitä sä sitten teet, kun ne kalamäärät vaan leviää käsiin ja rehahtaa (niinkuin kasvit), joudut vaan laittaa pytystä alas, eihän ne mihinkään mahdu.." ja "eiksne syö toisiansa?" (suht samankokoisia kaikki kalat siis..)

Sukaravuista: "onksne oikeesti noin pieniä?!"

Pienistä kaloista: "ai onksne noin pieniä, ihanko totta, noin pieniä (häh, kirjolohiako ne ihmiset kuvittelee, että akvaarioissa kasvatetaan??)

Piikkisilmistä: "vitsit, onpas jänniä, en oo ikinä nähnykkään tommosia!"

Molleista: "voi ei, taasko ne on tehny pentuja, kohta sä hukut noihin!"

Milliksistä: "oho! ei ne vaan ennen tollasilta näyttäny!"

Lisääntyvistä akvaarioista "ooksä tullut hulluks?!" "sä et kohta mahu enää kotiis!" "aioksä tehä sun kodista yhen ison akvaarion?" "sä joudut kyl kohta ruveta luopuu sun muista tavaroista"

Sekä "kyllä mä vaan muistan, kun mulla oli se akvaario..." "..ja oli siinä niiin paljon sitä Työtä" "...mulle on jääny kammo kaloihin.." "meilläkin oli silloin se kymmenen litraa ja siellä milliksiä" "meilläkin oli silloin se kuuskyt litraa ja kultakala ja milliksiä" "varo vaan, kun tommosia otat, sittenkun ne räjähtää, niin mitä sä sitten teet, on vedet lattiilla ja alakerrassa ja se on kuule kallis lasku se" (huojentuvat raukat, kun sanon, että mulla on kotivakuutus :))

Ja loppusilauksena "Sit voidaanki pistää noi ravut kattilaan, kun ne vähän kasvaa, heheh!"

:mrgreen: Mutta, kyllä kaikki silti jaksaa kehua ja ihastella niitä kaloja ja akvaarioita ja -luojan kiitos- poikaystävä (joka saakin kuulla pitkiä selostuksia ja monologeja mun purkeista) ymmärtää sentäs enemmän, muuten olisi aika tylsää puhua, kun kukaan ei tajuis :D
Ja voihan sitä itsekkin hupailla, lueskelin täällä yksi päivä hienosta raksa biotoopista ja kehiteltiin sitten poikakaverin kanssa idea fudiskenttä/stadion biotoopista, se kun on kova jalkkipallon ystävä, kyllä sen miehenkin saa helposti innostumaan :) Kohta ne leviää ne akvaariot senkin kotia :D
I'm #1 so why try harder?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”