Muutto
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Muutto
Varmaan tästä on keskusteluja, mutta enpä nyt osannut löytää niitä. Eli muuttomatka on noin 4 tuntia, miten kalat parhaiten pakataan ja pidetään oikea lämpötila? Ämpärit vai pussit? Ämpäri tuntuisi järkevältä, mutta onko se huonompi vaihtoehto? Ja paljonko sinne jätetään vettä, kansi kiinni ilman reikiä, vai miten? Entä se lämpötila, autossa voi vaihdella aika kovasti ja olla liian kylmäkin.
-
jarvij
- Elite Senior Member

- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Monnisia jos on, niin ne oman lajisten kanssa pussiin. Muut kalat ämpäriin/saaviin. Mitä suuremmassa vesimäärässä kalat ovat, niin sen hitaammin se lämpötilakin putoaa... Vänkärin jalkatilaan saa puhallettua lämmintä. 
Itse olen pistänyt ämpäriin n. 2/3 vettä ja kannen kiinni. Kannessa on ollut ilmareikiä. Perillä sitten vaikka ilmastin tai pikkusuodatin sinne ämpäriin/saaviin, ei ole mikään hengenhätä sitten saada kaloja takaisin altaaseen.
Itse olen pistänyt ämpäriin n. 2/3 vettä ja kannen kiinni. Kannessa on ollut ilmareikiä. Perillä sitten vaikka ilmastin tai pikkusuodatin sinne ämpäriin/saaviin, ei ole mikään hengenhätä sitten saada kaloja takaisin altaaseen.
En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
Käy vaikka paikallisessa eläinkaupassa kysymässä olisiko siellä styroxlaatikkoa (millä ne kalat liikkeeseen tulevat). Kalat pakkaat sitten akvaarioliikkeestä saataviin (ostettaviin) pusseihin. Ja pussit sitten styroxlaatikkoon. Itse laittaisin vain muutaman kalan per pussi. Monniset erilleen muista, niinkuin joku jo mainitsikin. Hyvin pitäisi tuollainen 4 tuntia mennä.
Tästä aiheesta on käyty aika paljon keskusteluja aikaisemminkin, löytyvät kun kirjoittaa hakusanakasi vaikkapa muutt*.
Tässä yksi laajempi keskustelu mikä tuli ensimmäisenä vastaan hakua käyttäessäni.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tässä yksi laajempi keskustelu mikä tuli ensimmäisenä vastaan hakua käyttäessäni.
Serene and silent sky,
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-
Rays of moon are dancing with the tide,
A perfect sight, a world devine -J.Liimatainen/Sonata Arctica-