Juwelin suodattimen virtausraot

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
vappu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 206
Liittynyt: 13:00, 27.12.2004
Paikkakunta: Tampere

Juwelin suodattimen virtausraot

Viesti Kirjoittaja vappu »

Taistolapset n. 1 cm kahdenpuolen.
Voivatko joutua em. suodattimeen virtauksen mukana elikkä onko raot niin leveitä?
Akva 54 l ja ajattelin siirtä lapsukaiset viikonloppuna sinne.
vappu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 206
Liittynyt: 13:00, 27.12.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vappu »

Tulikohan tämä juttu väärälle palstalle kun kukaan ei vastaa?
Olisin vaan kiitollinen vinkeistä, jolla ylisuuret suodattimen raot voisi mallia Juwel pienentää.
Olen lukenut sukkahousuvirityksistä, mutta miten sen pujottaa em. suodattimen päälle?
Retuliini
Member
Member
Viestit: 359
Liittynyt: 20:54, 05.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Retuliini »

Itselläni kanssa yksi Juwelin allas. En ole aiemmin ajatellutkaan noita rakoja ja mulla on poikasakvaariona tuo. Toistaiseksi ei poikaset ole sinne joutuneet. Täytyy ehkä kuitenkin yrittää pienentää noita rakoja. Kerro, jos keksit jonkun hyvän vinkin!
Miksi tehdä samat virheet uudelleen,
kun voi tehdä kymmeniä uusia.
http://kuvablogi.com/blog/5383/1/
http://kuvablogi.com/blog/5383/24/ (myynnissä olevaa tavaraa)
mustikka01
Junior Member
Junior Member
Viestit: 128
Liittynyt: 21:05, 24.11.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mustikka01 »

Mulla on kanssa 54-litrasessa Juwelissa alkuperäinen suodatin ja monta kertaa sain onkia yhden sitruunatetran sieltä, kunnes hyppäsi kerran akvasta lattialle ja jäi sille tielle. :cry:

Pääsi suodattimeen ilmeisesti yläkautta, joten kannattaa joku verkko laittaa suojaksi suodattimen päälle, ettei pikku kalanpoikaset joudu sinne. [;)]
Elämä opettaa vain niitä,
jotka sitä opiskelevat.
vappu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 206
Liittynyt: 13:00, 27.12.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vappu »

Juu, meillä on kyllä näppärä nostettava ritilä suodattimen päällä, mutta olen huolissani niistä sivussa olevista pystysuorista aukoista.

Onko teillä tosisaan ollut ko. altaassa sellaisia 1 cm poikasia? Minusta ne näyttävät vielä niin kapoisilta, että menisivät sukkana raoista sisään.
Poikaset, 6 kpl, ovat kyllä nyt altaassa, mutta sellaisessa kelluvassa poikasaltaassa.
Odottolemme vielä muutaman viikon että pulskistuvat. :mrgreen:
piupau
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 18:31, 11.03.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja piupau »

Mulla ainakin oli poikaset (millit kylläkin) jatkuvasti suodattimessa, kun oli vielä ko suodatin paikallaan, otettiin se myöhemmin pois sitten kokonaan. (vaihdettiin toiseen) Se voisi olla hyvä keino, ne sukkikset nimittäin, mutta mulla ainakin silikoninapit olis tullu jo tielle, jos olis koittanut pujottaa ne siihen...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”