CO²-pullot ja niiden täyttö?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
henttinen
Starting Member
Starting Member

CO²-pullot ja niiden täyttö?

Viesti Kirjoittaja henttinen »

Hei!

Ostin JBL Proflora CO² Set Vario 500 Profi 1 paketin Saksasta ja hyvin toimi kunnes pullo tyhjeni (5kk, luulen että virtaukseni oli liian kovalla). Nyt olen sitten ihmetellyt Tampereen alueella että saisinko täytetty 500g tyhjän pullon jotenkin ja valitettavasti näyttäisi siltä että tämä ei olisi mahdollista.

Vaihtoehtoisia ratkaisuja on tarjottu mm 10kg pulloa AGA:lta, läheinen akvaariokauppa lupasi tilata uuden pullon tukusta, woikosken edustajalta sain ei oota. Uuden pullon tilaaminen saksasta on aina mahdollista mutta tuntuu tyhmältä maksaa "panteista" joita ei voi koskaan uudelleenkäyttää.

Kysyisinkin mistä Pirkanmaan alueen "CO2 harrastajat" hankkivat pullot+täytöt?

JA onko mahdollista käyttää paineenalennusventtiiliä joka tuli tämän JBL mukana näihin suomalaisiin pulloihin? Itse en haluisi hankkia mitään 10kg pullo olohuoneeseen eli varmaan se max 2kg mahtuu tuohon MP240L alle kaappiin.

Tietenkin jos jossain päin suomea pystyisi nämä 500g pullot täyttään niin olisin siitäkin kiinnostunut kuulemaan?
RHODESIAN
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Täällä Haminassa ainakin sais JBL:n pullon täytettyä, kävin viimeviikolla kysymässä.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

RHODESIAN kirjoitti:Täällä Haminassa ainakin sais JBL:n pullon täytettyä, kävin viimeviikolla kysymässä.
Missä paikassa ja mihin hintaan?
RHODESIAN
Member
Member

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Sammutinhuollossa, hintaa en kysyny kun ei ole vielä täyttötarvetta.
Thomas29Hki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Thomas29Hki »

Itse olen täyttänyt Helsingissä MAKO sammutin huollossa nuo Seran CO2 pullot. Pulloissa tulee olla piinmerkki muuten eivät täytä pulloa. On maksanut tähän mennessä 8 euroa 500g täyttö.
henttinen
Starting Member
Starting Member

Pistin kyselyä myös Tampereen Sammutinhuoltoon asian tiimoilta. Toistaiseksi en ole löytänyt paikkaa Tampereelta joka olisi suostunut täyttämään tuon JBL 500g pullon.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

henttinen kirjoitti:Pistin kyselyä myös Tampereen Sammutinhuoltoon asian tiimoilta. Toistaiseksi en ole löytänyt paikkaa Tampereelta joka olisi suostunut täyttämään tuon JBL 500g pullon.
Soitteleppa sellaiseen yritykseen, kuin IK-asennus Kangasala. Tuo on tampereen naapurikunnassa sellainen pikkufirma joka täyttelee pulloja ainakin meiningillä "ei kuittia". Onnistuisi varmaan tuonkin täyttö. [;)]
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Modifier
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier »

Itse olen saanut tuon Seran pikkupullon täytettyä Ilmajoella(Seinäjoen naapuri kunta) olevassa sammutinhuollossa. 10€/täyttö.
henttinen
Starting Member
Starting Member

Tampereen sammutinhuollossa pullon täyttö onnistu ja maksoi sen 5€. Pullon täyttäminen sitten kesti itsellä 2kk :twisted:

No olin itse hiukan kiireinen ja asian tiimoilta ja en sitten hirveesti perään soitellut. Eli jos viette pullonne täytettäväksi niin älkää mainitko että " ei mitään kiirettä" niin kuin allekirjoittanut teki :D

Tilasin toisen pullon niin eipä väliä jos täyttössä vierähtää aikaa. Huomioikaa se että ne ei niitä pulloja itse paikanpäällä täytä vaan lähettävät jonnekin täytettäväksi. Eli se 1-2vko siinä varmaan joka tapauksessa menee. Ja varatkaa käteistä!
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Helsingissä MAKO:n sammutinhuollossa on sitten aika hyvä palvelu, sillä pullot täytetään odottaessa. Viime viikolla 500g pullon täyttämiseen meni varmaan reilu viisi minuuttia 8-)
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Veny
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Veny »

Seran pullon täyttö ei Tampereen sammutinhuollossa onnistunut. Pulloa käytettiin liikkeen kautta neljässä muussakin paikassa ja kaikkialla sama tulos...ei pysty.

Tamrexilla Lielahdessa sen sijaan Serankin pullo täytetään odottaessa. Hinta muistaakseni 8e/kg.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”