Eli altaassani on lauma röyhkeitä neontetroja, jotka ajaa monniset pois pohjatabletin luota. Monniset ovat siis täplämonnisia.
Olen laittanut moneen eri kohtaan tabuja, mut aina tetrat valtaa ne kaikki. Olen myös ruokkinut tetrat ensin hiutaleilla, ja sit laittanut tabun, mutta tetrat ajaa taas monniset pois.
Parina päivänä oon nyt antanut pohjatabun monnisille ja haavilla ajanut tetroja pois tabletin luota, jotta monniset ehtivät syömään. Onko tämä ainut vaihtoehto tässä tilanteessa, pitäisikö antaa vain olla vai mikä neuvoksi?
Monniset ei ehdi syödä!
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Re: Monniset ei ehdi syödä!
Jotenkin tuntuu oudolta, että monniset häiriintyisivät neontetrojen uhittelusta.anskuli kirjoitti:Olen laittanut moneen eri kohtaan tabuja, mut aina tetrat valtaa ne kaikki. Olen myös ruokkinut tetrat ensin hiutaleilla, ja sit laittanut tabun, mutta tetrat ajaa taas monniset pois.
Mutta koitappa toista järjestystä: ensin pohjatabut ja sitten kun monniset on ne löytäneet, heität perään pintaruokaa. Oletettavasti neontetrat lähtevät sen perään.
-
- Advanced Member
-
- Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Tosi outoa jos neontetrat jahtailee monnisia tuolla lailla! Minulla on ollut neontetroja vuosien ajan, ja ovat olleet aina rauhallisia ja muille ystävällisiä. Eivät ole ikinä kauheena rynnineet ruuan kimppuun eivätkä varsinkaan kiusanneet muita kaloja.
340 l seura-akvaario (loistobarbit + haarniskat), 225 l siniravut, 63 l taistelukala. Mukana myös kääpiöpinserit Eeka, Numa, Jusu, Jeni ja Koru.
Ongelma on siinä, että tetrat ahmii sitten itsensä ihan ähkyyn, hyvä etteivät ihan halkea. Ei kai sekään ihan terveellistä niille ole?
Kiitos kuitenkin vinkeistä, tässä voinkin alkaa niitä testailla.
Ehkä tetroistani on tullut siksi niin itsetietoisia, kun ovat saaneet olla pitkään yksin koko akvan valtiaita!
Kiitos kuitenkin vinkeistä, tässä voinkin alkaa niitä testailla.

Ehkä tetroistani on tullut siksi niin itsetietoisia, kun ovat saaneet olla pitkään yksin koko akvan valtiaita!