Shark-merkki, mikä malli?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
eliinaa_
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Shark-merkki, mikä malli?

Viesti Kirjoittaja eliinaa_ »

Mulla on Sharkin suodatin, jonka mallia en tiedä. Täältä varmaan löytyy ihmisiä, joilla on samallainen:

Kuva
beetle
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja beetle »

Mulla on vastaavan näköinen ja Shark 2 on... :)
Malys
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Malys »

Sicce Shark PF 2 näyttäisi minusta olevan, tai PF 3. Meikäläiselle ei tule enää ikinä Sharkin suodattimia. Joskus 90-luvun lopussa kahden viikon sisällä hajosi kaksi suodatinta (olivat 3-4 vuotta vanhoja) ja viime vuonna 2-3 vuotta vanhan Sharkin sähköjohto kovettui ja murtui moottorin tyvestä.
JJf
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJf »

Ja Shark ADV 400, Shark ADV 600 sekä Shark ADV 800 ovat samanlaisia, tosin kai ehkä uudempia malleja. Katselehan, löytyisikö siitä jotain kilpeä, jossa lukee esimekiksi teho ja pumppausteho. Niillä saattaisi jo päästä eteenpäin.
"Äiti toivoi pojasta poliisia tai pappia, mutta tuli intiaani" Jarkko Martikainen, YUP
temule
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja temule »

Taitaa noissa Sharkeissa olla se tyyppikilpi tossa "lipassa" siis minkä alta vesi tulee ulos ja kuten yleensä, se ei enää ole kuvan suotimessa paikallaan. Itellä oli noita sharkkeja joskus 90 -luvun puolivälissä ja molemmista lähti tuo kyltti ja molemmat hajosivat 2-3 vuoden ikäisinä. Molempiin tuli sama ongelma, ne vain pysähtyivät ilman ulkoista syytä. Ei auttanut roottorinkaan vaihto. Ilmeisesti liitosjohto meni poikki tai käämitys hajosi.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minulla on yksi Shark joka oli toiminnassa n. 13 vuotta yhtäjaksoisesti ja siirtyi sitten täysin toimivana varastoon. Lisäksi olen ostanut pilkkahintaan kokeneilta harrastajilta kaksi sellaista laitetta joiden on väitetty olleen äänekkäitä ja huonoja, ja huomannut ettei niitä ole luultavasti koskaan pesty oikein. Molemmat toimivat mainiosti puhdistettuina.
eliinaa_
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja eliinaa_ »

Tuo minun suodatin (kuvassa) rämisee ihan hirveästi! Puhdistin sen muutama päivä sitten ja sen jälkeen alkoi TAAS rämisemään. Todella ärsyttävä rakkine. Kaapissa on myös toinen tuollainen Shark, hieman isompi vain ja sekin risa. Olenkin tässä etsimässä uutta suodatinta. :)
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Meillä saman näköinen, pyörittää max 600l./h. Ainoa räminän aiheuttaja meillä on ollut tuo päällimmäinen kansi, joka on nyt alkanut jotenkin kulumaan, ja nousee aina pikkuhiljaa ilmeisesti veden virtauksen takia hieman irti "kohdiltaan" ja resonoi. Tuo nousu näkyy ihan rakona yläkannen alareunassa selkeänä rakona.
Helppo homma tosin korjata, painaa vaan kantta alaspäin. Tämäkin hyvin harvakseltaan, ehkä kerran kuussa jos sitäkään. Muuten on hyvin hiljainen, ja taitaa olla sen 10v. vanha jo.
*laa la laa*
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”