Easy-Carbo

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

vappu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 206
Liittynyt: 13:00, 27.12.2004
Paikkakunta: Tampere

Easy-Carbo

Viesti Kirjoittaja vappu »

Voiko olla otsikon mukaisen aineen vaikutusta, että karkeaviuhkalehden uusi kasvusto on jotenkin epämuodostunutta 8O ?
Siirsin kyllä samoihin aikoihin kun aloitin hiilen annostelun (n. 2 viikkoa sitten) viuhkalehden paikkaa akvassa hieman varjoisampaan.
Ennen kasvi rehotti tosi komeasti, nyt kasvaa pituutta mutta ylimmät lehdet ovat kumman sykerössä ja kitukasvuisia.
Onko kellään käynyt jotenkin samalla tavalla?
plenty
Senior Member
Senior Member
Viestit: 712
Liittynyt: 23:27, 13.08.2004
Paikkakunta: Vantaa, HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Taitaapa sitten olla näyttöä siihen suuntaan, että aineella on joihinkin kasveihin myös negatiivinen vaikutus. Cabomban uusi kasvu oli myös meillä hailakkaa väriltään, joissain kohdin jopa kellertävää ja koko ajan sen näköisessä "supussa" kun tapaavat olla pimeään aikaan.

Hyvä, että otit puheeksi - itse unohdin, kun lahjoitin viuhkalehdet akvaarion mukana pois :)

Pannaan nyt kyseisestä aineesta toinenkin palaute/kyssäri. Onko kukaan muu huomannut, että ainetta käytettäessä veden pintaan muodostuu sellainen geelimäinen kalvo? Niin ja tiedoksi, että käytin normaaliannostusta ja sitäkin lisäsin niin, että n. joka kolmas päivä pidin paussin.
* Huvinsa kullakin! *
Henni
Starting Member
Starting Member
Viestit: 43
Liittynyt: 19:31, 05.08.2006
Paikkakunta: Kotka

easy carbosta

Viesti Kirjoittaja Henni »

Olen käyttänyt kyseistä ainetta akvaariossani jo yli kuukauden ajan ja minun kasvini voivat ainakin paremmin kuin ennen. Kasvavat todella hyvännäköisenä, amerikankilpukkaa alkaa olla jo haitaksi asti. Muina kasveina on mm. rusomiekkakasvi, vedensuosikki, vesirutto ja saniainen.
Aine täytyy annostella oikein, missään nimessä ei yliannostusta. Minä laitan ainetta ohjeen mukaisen annoksen joka päivä ja olen ollut tyytyväinen aineeseen. Lisänä käytän saman valmistajan nestemmäistä kasvisravinnetta.
plenty
Senior Member
Senior Member
Viestit: 712
Liittynyt: 23:27, 13.08.2004
Paikkakunta: Vantaa, HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Tosiaan, muut kasvit voivat hyvin ja hyötyivät lisäyksestä, mutta tuo viuhkalehti ei. Erityisen silmiinpistävää oli papukaijanlehden rehottaminen - lehdet kasvoivat todella tiiviisti ja olivat upean värisiä!
* Huvinsa kullakin! *
Marjis
Member
Member
Viestit: 290
Liittynyt: 10:54, 11.03.2006
Akvaarioseurat: LAS
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marjis »

Ei nestehiiltä sattumalta ole lisättäessä osunut tuolle viuhkalehdelle sellaisenaan? Kasvi ei välttämättä tykkää siitä. Itse kuulin varoituksia tästä ja ohjeita, että pitää sekoittaa hyvin akvaarioveteen tuo nestehiili, ettei kasvit kärsi. No, hullun pitää kokeilla. Tiputin ainetta ruiskulla suoraan vallisnerian lehden päälle. Ko. lehti suli parissa päivässä poikki juuri siitä kohtaa.

Mitään ongelmia ei ole ollut kun tiputtelen aiheen kasvittomaan kohtaan missä altaan virtaus on kaikkein kovin.
vappu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 206
Liittynyt: 13:00, 27.12.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vappu »

Voi itku [:I] !
Pitäisikö viuhkalehden tilalle ottaa sitten kasvi jolle hiilli sopii vai lopettaa koko litkun laittaminen?
Muut kasvit (konnanputki, rusolehti, hentorotala, karttulehti, jaavansaniainen,-sammal sekä anubias) ovat kyllä reheviä ja hyväkuntoisia.
Löytyisikö viuhkalehden paikalle jotain samantyylistä, mutta hiililannoituksen kestävää kasvia?
plenty
Senior Member
Senior Member
Viestit: 712
Liittynyt: 23:27, 13.08.2004
Paikkakunta: Vantaa, HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Marjis kirjoitti:Ei nestehiiltä sattumalta ole lisättäessä osunut tuolle viuhkalehdelle sellaisenaan? Kasvi ei välttämättä tykkää siitä. Itse kuulin varoituksia tästä ja ohjeita, että pitää sekoittaa hyvin akvaarioveteen tuo nestehiili, ettei kasvit kärsi. No, hullun pitää kokeilla. Tiputin ainetta ruiskulla suoraan vallisnerian lehden päälle. Ko. lehti suli parissa päivässä poikki juuri siitä kohtaa.

Mitään ongelmia ei ole ollut kun tiputtelen aiheen kasvittomaan kohtaan missä altaan virtaus on kaikkein kovin.
Ei ole osunut ei. Itse asiassa lisäyksen tein suodattimen ulostulon virtaukseen ja viuhkalehdet ovat altaan toisessa päässä. En siis kiistä aineen hyötyarvoa, mutta koska mitään muuta muutosta ei altaassa tapahtunut, on pakko vetää johtopäätös, että ennen todella rehevästi kasvaneet viuhkalehdet eivät hiilihoidosta tykänneet.

Ja hei! Tätä ei voi nyt sitten yleistää, koska kaksi tapausta ei tee vielä sääntöä! Jos muita ilmaantuu kertomaan samansuuntaisia kokemuksia, niin silloin ehkä...

Vapulle: Minulla muuten viihtyi ainakin kasvutavaltaan ja rakenteeltaan viuhkalehteä muistuttava ärviä altaassa, joten sitä voisit ainakin koittaa :) JOs muut kasvisi (ja kalat) voivat hyvin, niin älä ihmeessä lopeta tuotteen käyttöä - tai sitten väsäät kunnon hiilarisysteemit porisemaan :mrgreen:
* Huvinsa kullakin! *
viivis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 774
Liittynyt: 12:04, 16.08.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja viivis »

Vähän asiaa sivuten, minulla kahdesta altaasta käytännössä katsoen suli pois argentiinan vesirutot käyttäessäni tuota samaista ainetta. Muutos huonompaan tuli ihan parissa päivässä. Muuttuivat ensin harmaaksi, menettäen kaiken lehtivihreän ja sitten sulivat.
Hyöty oli kuitenkin suurempi kuin harmi. Olinkin jo noiden ikuiseen karsimiseen työkääntynyt :roll:
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
elisa83
Member
Member
Viestit: 294
Liittynyt: 22:04, 06.09.2006
Akvaarioseurat: has
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja elisa83 »

Minulla karkeaviuhkalehti on vain innostunut.. argentiinanvesirutto ei kyllä menesty, mutta luin jostain ettei pidä hiekkapohjasta, joten en tiedä..Se ei kyllä muutenkaan ole lempparikasvini, joten ei haittaa.. :)
Kaksinkertainen rapula( 67l & 27l) :D ja kaksi seropia

-Kasveja ei voi ikinä olla liikaa-
sani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2417
Liittynyt: 09:43, 23.01.2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sani »

Meillä karttulehti ei pitänyt nestemäisestä hiilestä. Lumpeet sen sijaan räjähtivät kasvuun.
vappu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 206
Liittynyt: 13:00, 27.12.2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vappu »

Voisin kyllä laittaa sitä ärviää viuhkalehden tilalle. Siirrän vain viimeiset hyvät oksat toiseen altaaseen. missä en hiililannoitusta käytä.
Olisiko jollain myydä muutamaa hyväkuntoista ärviänoksaa?
plenty
Senior Member
Senior Member
Viestit: 712
Liittynyt: 23:27, 13.08.2004
Paikkakunta: Vantaa, HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plenty »

Luulen, että ennen kuin näistä kasvitappioista ja kyseisen aineen yhteydestä voitaisiin tehdä minkäänlaisia yhteenvetoja, olisi otettava huomioon kaikki muutkin muuttujat kuten veden pH, kovuus, lämpötila, virtaus jne. jne.

(Meillä oli tuossa kyseisessä altaassa pH n.7, hyvin pehmeä vesi ja lämpötila 26.)
* Huvinsa kullakin! *
Mikkor
Senior Member
Senior Member
Viestit: 862
Liittynyt: 17:20, 23.02.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: loppicity

Viesti Kirjoittaja Mikkor »

viivis kirjoitti:Vähän asiaa sivuten, minulla kahdesta altaasta käytännössä katsoen suli pois argentiinan vesirutot käyttäessäni tuota samaista ainetta. Muutos huonompaan tuli ihan parissa päivässä. Muuttuivat ensin harmaaksi, menettäen kaiken lehtivihreän ja sitten sulivat.
Hyöty oli kuitenkin suurempi kuin harmi. Olinkin jo noiden ikuiseen karsimiseen työkääntynyt :roll:
Mulla kävi ihan samoin vesiruton kanssa, isot puskat vaan "suli" pois.
Mistä näistä tietää..
Kolli
Member
Member
Viestit: 380
Liittynyt: 08:28, 06.10.2004

Viesti Kirjoittaja Kolli »

Vallisneriasta alkoi lehdet katkeilemaan loppupäästä.

Muut vaikutukset tosin niin positiivisia, että en ajatellut lopettaa käyttöä...
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1899
Liittynyt: 09:47, 26.05.2004
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Micke »

EasyCarbo on hyvä aine !!

Ostin syksyllä argentiinan vesiruttoa noin yhteensä 40cm.
Kasvit kasvoivat hiljakseen ja kun marraskuun lopulta aloitin easycarbon käytön niin olen antanut pois ko. kasvia noin 10 metriä ja sitä on vähintäänkin samanverran mun akvaariossa tällähetkellä.
Karvalehteä menee noin 10 litraa joka toinen viikko roskiin jos laittaa normaalit/suositellut lannoitemäärät.

Kaikki kasvit kasvaa ja voi hyvin. Olenkin nyt vähentänyt huomattavasti nestehiilen käyttöä. Annostelen noin 1/3-osan normaalista ja pidän välipäiviä. Profitoa menee jonkun verran nestehiilen tueksi ja valaistus 0,3W/litra.

Minun kokemuksia nestehiilen käytöstä:
Alussa nestehiilen käyttö kannattaa aloittaa noin 1/4-osa annoksella noin 2-3 päivää jonka jälkeen käyttää 1/1-annosta noin 2-3 viikkoa jonka jälkeen vähentää annoksen puolee. Sitten seuraa ja katselee miten kasvit voi ja nostaa/laskee annosta tarpeen mukaan.

Nestehiili ei korvaa muita lannokkeita.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Korento
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 21:58, 04.11.2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Korento »

Meidän akvaariossa hentorotala, punanuottaruoho, vedensuosikki ja tuoksuvedensuosikki ovat selvästi tykänneet EasyCarbosta. Annostelumäärä on ohjeen mukainen, mutta ehkä kerran viikossa jää antamatta.

Sain muuten ko. ainetta myyneeltä kauppiaalta ohjeen, että kannattaa sekoittaa nestemäinen hiili ensin pariin litraan vettä, ennen kuin kaataa akvaarioon. Ja tämä ohje oli kaloja ajatellen, ne ei kuulemma arvosta, jos saavat raakaa ainetta niskaansa. Eihän nuo kasvitkaan ilmeisesti siitä tykkää. Tiedä sitten, onko liioittelua, mutta varmuuden vuoksi olen niin tehnyt.
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1899
Liittynyt: 09:47, 26.05.2004
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Micke »

Kyllä se on ihan kaikkien akvaarioaineiden kanssa sama juttu että ne kannattaa sekoittaa ensin "litraanpariin" vettä ennen akvaarioon laitttamista.

Itse annostelen aineen 50ml ruiskulla johon vedän ensin 3-6ml nestehiiltä ja sitten akvaariosta ruiskun täyteen. Tämän seoksen ruiskutan sisäsuodattimen ilmanotosta sisään pikkuhiljaa tai ulkosuodattimen tuloletkun virtaukseen. Näin menetellen aine sekoittuu isoon vesimäärään nopeasti eikä suuri hetkellinen pitoisuus voi vahingoittaa kaloja tai kasveja. Vastaavalla tavalla toimin kaikkien aineiden kanssa joita laitan akvaarioon.
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 21:49, 15.10.2009
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Easy-Carbo

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

se on hyvä aine. Lopetin se käytön, koska oli kummia kalakuolemia. Ja monet olivat sitä mieltä että syy oli tässä aineessa. Vaikka olin kyllä monia kuukausia jo käyttänyt. Kuolemat tapahtuivat yhtenä viikkona jolloin akvassa oli uusi pääkallo http://www.zooplus.fi/shop/akvaario/kor ... eet/207675 ,joten poistin se ja easy carbon käytön...Voiko siis tuo carbo reagoida yhdessä jonkin toisen aineen/esineen kanssa?

Nyt on selvästi levää alkanut tulemaan, kun aikaisemmin oli vain hieman viherlevää. Mietin uskallanko taas aloittaa carbon käytön. Miten se annostelu, eli miten määritellään onko runsaasti kasveja? mulla 240l, ja aikaisemmin laitoin hieman alle 5ml, pitäisikö laittaa vähemmän ja juuri sekoittaa veteen kun laittaa?

Ovatko jotkin kalat herkempiä tälle, esim. plekot?
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Easy-Carbo

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Mun mielestä tuota uskaltaa ihan hyvin käyttää, sillä se vaikuttaa positiivisesti kasvien kasvuun ja kasvien hyvinvointi puolestaan vaikuttaa positiivisesti kalojen hyvinvointiin. Kuten olen ennenkin täällä perustellut, kyse on määristä. Runsaskasvisessa akvaariossa jossa kasvit voivat hyvin, on kalojen riski sairastua pienempi kuin kasvittomassa akvaariossa, sillä kasvit tuottavat ympärilleen antiseptisia aineita, jotka puolestaan tappavat vedestä taudinaiheuttajia.
Toki se ec on voinut reagoida sen kallon kanssa, tai se reagoiva aine on voinut olla mistä muusta käyttämästäsi aineesta peräisin hyvänsä, tai siitä kallosta on itsekseen liuennut jotain, tai sitten kyse on jostain ihan muusta. Unohdin tuossa threadissa kysyä kuinka uusia monnisesi olivat, sillä joskus jos liike laittaa tukusta äskettäin saapuneet kalat pikaisesti eteenpäin asiakkaalle, on niin moni siirto peräkkäin liikaa monnisvauvoille ja ne kuolevat stressin seurauksena. Ja joskus voi olla ihan kyse vain huonommasta erästäkin, tahikka liian pienistä poikasista (toisinaan ne saapuvat kalat ovat tosi sinttejä, eivätkä sellaiset oikein kestä siirtoja, etenkään useita peräkkäin).
Tauon jälkeen kannattaa aloittaa ec puolella annoksella ja nostaa pikkuhiljaa täyteen. Eli alkuun 1 ml/100 l ja pikkuhiljaa nostat sen siihen normaaliannokseen, eli 1 ml/50 l. Itse käytän tupla-annosta, mutta oma altaani onkin tupaten täynnä kasveja, joten hiiltä tarvitaan reilusti.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 21:49, 15.10.2009
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Easy-Carbo

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

jep, siis ne mun monniset jotka kuoli olivat kyllä tosi pieniä sinttejä kun ne ostin, varmaan pari centtiä, jokusen kuukauden olleet altaassa. Ostin jokusen uuden kuparimonnisen ja nämä paljon suurempia ja vahvempia, tuntuu että niillä ainakin energiaa riittää. olen myös alkanut ruokkimaan enemmän. Juu olivat varmaan myös niin heikkoja että kuolivat. Mutta joka päivä saa olla varpaillaan koska taas kuolee ja kun ei näkyviä oireita ole niin vaikea sanoa mistä johtuu....tai ylipäätään lääkitä. kun arvot ja kaikki muu on kunnossa. :?
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6450
Liittynyt: 23:09, 10.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo, HAS

Re: Easy-Carbo

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

No siis lääkinnän tarvettahan sä et toki niistä vesiarvoista näe ikinä, se täytyy katsoa ihan siitä kalasta ja useimmissa tapauksissa mieluummin vielä varmistaa mikroskoopilla.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-tombba-
Member
Member
Viestit: 468
Liittynyt: 21:29, 15.09.2010
Paikkakunta: Helsinki

Re:

Viesti Kirjoittaja -tombba- »

Micke kirjoitti:[
Minun kokemuksia nestehiilen käytöstä:
Alussa nestehiilen käyttö kannattaa aloittaa noin 1/4-osa annoksella noin 2-3 päivää jonka jälkeen käyttää 1/1-annosta noin 2-3 viikkoa jonka jälkeen vähentää annoksen puolee. Sitten seuraa ja katselee miten kasvit voi ja nostaa/laskee annosta tarpeen mukaan.

Nestehiili ei korvaa muita lannokkeita.
Tuo on se tärkeä tekijä, että aloittaa lannoituksen murto-osalla päivittäisestä annoksesta. Itse aloitin puolella annoksella ja nyt päivittäin käytän normaalin annostuksen. Eipä ole yksikään kasvi pahaa tästä aineesta tykännyt mitä akvaariossani siis nyt yleensä onkaan. Kasvilajeja akvaarioista löytyy reippaasti yli 30 erilaista kuitenkin. Olen käyttänyt kyseistä ainetta myös tupsulevän karkoittamiseen suoraan pipetillä kasvien lehtiin useamman päivän ajan ja yksikään kasvi ei ole pahaa tästäkään tykännyt. Aineen lisään hiljalleen kaataen kovimpaan virtauskohtaan. Kaikki kasvit voi huomattavasti paremmin, kun ennen aineen käyttöä. Isoimmassa akvassa kasvavat sananmukaisesti ulos altaasta. Paljon on kuultu negatiivisia asioita kyseisestä aineesta, mutta siltipä tuota aion jatkossakin käyttää. Mitä tulee annosteluun niin runsaskasviseen 270 litraiseen annostelen 8ml päivittäin ja eipä tuolla kyllä yhtään kalaa ole kuollut sinä aikana, kun tätä olen käyttänyt lukuunottamatta vanhuuteen tietysti.
450L työn alla 63L ja 30L rapula/taistola + 4x kissaa ja koira
monniomistaja
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1695
Liittynyt: 21:07, 20.12.2004
Paikkakunta: Helsinki

Re:

Viesti Kirjoittaja monniomistaja »

plenty kirjoitti:Taitaapa sitten olla näyttöä siihen suuntaan, että aineella on joihinkin kasveihin myös negatiivinen vaikutus. Cabomban uusi kasvu oli myös meillä hailakkaa väriltään, joissain kohdin jopa kellertävää ja koko ajan sen näköisessä "supussa" kun tapaavat olla pimeään aikaan.

Hyvä, että otit puheeksi - itse unohdin, kun lahjoitin viuhkalehdet akvaarion mukana pois :)

Pannaan nyt kyseisestä aineesta toinenkin palaute/kyssäri. Onko kukaan muu huomannut, että ainetta käytettäessä veden pintaan muodostuu sellainen geelimäinen kalvo? Niin ja tiedoksi, että käytin normaaliannostusta ja sitäkin lisäsin niin, että n. joka kolmas päivä pidin paussin.
Olen huomannut, muutama päivä carbon laittamisen jälkeen pinnalle muodostui öljymäinen rasvakalvo joka lähti vasta muutama viikon carbon lopettamisen jälkeen. Huomasin myös että heikossa kunnossa oleva monnisen kunto heikkeni entisestään carbon laittamisen jälkeen. Carbon käyttö on nyt lopetettu.
Sisso
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3033
Liittynyt: 19:51, 30.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Parainen

Re: Easy-Carbo

Viesti Kirjoittaja Sisso »

Aika ihme ainetta on... Toisilla siihen kuolee kalat, toisilla kasvit, toisilla molemmat ja joillakin sujuu ongelmitta... En jaksa uskoa, että ko. aine itsessään aiheuttaisi ongelmia noin epämääräisesti, mutta reagoiko sen johonkin tai jonkun kanssa, onkin jo visaisempi juttu. Mutta enivei, meillä on käytetty sitä kuukausia päivittäin kahdessa akvassa ilman ongelmia. Ei ole kuolleet kalat eikä kasvit, edellä mainitut cabomba ja vallisneria ovat kasvaneet täysin ongelmitta. Mikä olisi tilanne ilman sitä, en osaa sanoa, koska sitä hommattiin samaan aikaan kun ekat kasvit saapuivat. Käyttö aloitettiin 1/3 annostuksella hitaasti kasvattaen. Kerran on tullut ongelmia, kun lisäsin sitä epähuomiossa illlalla. Seuravana aamuna kaloilla oli hapenpuutteen merkkejä, jotka tokeni välittömästi pikaisella osittaisvedenvaihdolla (kaikki muut rutiinit oli ne normaalit, joten carbon lisäys illalla oli ainoa selitys). Tuon jälkeen olen vakuuttunut, että aineella on vaikutuksia, eikä ole vahingossakaan tullut lisättyä sitä illallla!

Eikä ole mitään kalvoa sen käytön takia pinnalla, mutta kalvo ilmestyy heti, jos ruokin liikaa kuivaruoalla.
Popularity of an idea can never imply validity. Truth is never democratic.-Clive Ei muita YV-viestejä kuin myynti- ja ostoilmoituksiin liittyvät, kiitos
R_R
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1463
Liittynyt: 19:36, 27.05.2009

Re: Easy-Carbo

Viesti Kirjoittaja R_R »

Voisko olla syynä, että aine tappaa jotain tiettyä levää? Kuollut levä aiheuttaa akvaariossa nitriittipiikin ja kalat kärsii siitä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”