Minulla on noin 50 litran akvaario, jossa tällä hetkellä vain 4 platya (kaksi uutta kuoli mystisesti yön aikana :S) ja mustatetra, jonka pelastin ystävältäni, sekä lisäksi myös ystävältä saatuja partamonneja. Ongelmana on nyt se, että suodatin sylkee vettä niin tehokkaasti ulos että virtaus on kauhea ja koko akvaario on ihan täynnä pienen pieniä ilmakuplia, jotka haittaavat näkyvyyttäkin. Haittaavatko ne ilmakuplat jotain muutakin kuin näkyvyyttä ja saako niitä mitenkään pois? Veden alle kun laittaa kokonaan niin ilmakuplia ei tule ollenkaan, mutta tuleeko veteen silloin tarpeeksi happea? Suodatin on Eheim, mutta tarkempaa mallia en tiedä, koska se on saatu joskus ilmaiseksi itse akvaarion mukana ilman koppaansa.
Epäilen että syy kahden platyn kuolemaan oli yksinkertaisesti liikaruokinta
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
(olen vasta aloittanut akvaarion hoidon, joten älkää nylkekö heti kiltit) Toisaalta vettähän seisotetaan jonkin aikaa ennen akvaarioon laittoa ettei muodostuvat kaasukuplat tartu kaloihin ja vahingoita niitä, joten voisiko kuplamassa olla jotenkin osaltaan syyllinen myös?
Joka tapauksessa olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa miten ne pikkuiset ilmakuplat saisi pois koska vesi näyttää jopa samealta niiden takia. Olen koittanut osoittaa suuttimen seinää kohti, mutta se aiheutti lähinnä valtavan kuplavirran takaseinälle, mikä kyllä näytti suht hienolta, mutta vesi tuli kuitenkin täyteen myös niitä pikkuruisia kuplia.