Uppoaako räkmix?
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
-
- Member
Uppoaako räkmix?
Siinäpä se, aika selkeä kysymys. Keltabarbit on niin röyhkeitä, että tulisuu-parat ei tahdo ehtiä ruokahommiin mukaan, eli tarve olisi ruualle, joka uppoaa saman tien. Entä mitä vitamiinia olette käyttäneet ruokaan?
Edit: Siirretty Kirjoahvenet-ryhmästä tänne. -Tiinanen
Edit: Siirretty Kirjoahvenet-ryhmästä tänne. -Tiinanen
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
- Sukupuoli: Nainen
Re: Uppoaako räkmix?
Räkmix tuppaa kellumaan, mutta muikkumix uppoaa hyvin. Olen käyttänyt ruokaan ihan tavallista apteekista ostettavaa ihmisten vitamiinia (Multivitaa).Paula Luotola kirjoitti:Siinäpä se, aika selkeä kysymys. Keltabarbit on niin röyhkeitä, että tulisuu-parat ei tahdo ehtiä ruokahommiin mukaan, eli tarve olisi ruualle, joka uppoaa saman tien. Entä mitä vitamiinia olette käyttäneet ruokaan?
Räkmix
Heips!
Useita versioita räkmixistä tehneenä voin sanoa, että kyllä se uppoaa, kunhan sen tekee oikein. Eli jos tekee monitoimikoneella kannattaa hienontaa kaikki ainesosat erikseen, jotta saa tasaisimman raekoon. Lisäksi kananmunaa EI kannata lisätä monitoimikoneeseen vaan sekoittaa käsin. (Nimim. kantapään kautta oppinut
) Lisäksi mahdollisesti sekoittuvaa ilmaa voi "puristella" vielä pois. Kyllä pitäisi upota. Käsikäyttöisellä lihamyllyllä tehty verio ainakin upposi ja ilman vippaskonsteja. Itse olen vitamiinina käyttänyt ihan Seran Fishtaminia.
Tuire
Useita versioita räkmixistä tehneenä voin sanoa, että kyllä se uppoaa, kunhan sen tekee oikein. Eli jos tekee monitoimikoneella kannattaa hienontaa kaikki ainesosat erikseen, jotta saa tasaisimman raekoon. Lisäksi kananmunaa EI kannata lisätä monitoimikoneeseen vaan sekoittaa käsin. (Nimim. kantapään kautta oppinut
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tuire
Juuri tässä uuden erän valmistin..
Tänään meni 2 munaa kuorineen, pari silakkaa suolineen, kokonaisia katkarapuja, pinaattia, vähäsen persiljaa, porkkanaa, herneitä, sopivasti maissia, spirulinaa, yhden sitruunan nesteet, kissoille tarkoitettua yleisvitamiinia... Niin ja liivatelehtiä pari.
Olen aina vähän reseptiä muuttanut ja aina on maistunut ja myös uponnut. Kun ei tee siitä liian paksua, niin uppoaa.
Tänään meni 2 munaa kuorineen, pari silakkaa suolineen, kokonaisia katkarapuja, pinaattia, vähäsen persiljaa, porkkanaa, herneitä, sopivasti maissia, spirulinaa, yhden sitruunan nesteet, kissoille tarkoitettua yleisvitamiinia... Niin ja liivatelehtiä pari.
Olen aina vähän reseptiä muuttanut ja aina on maistunut ja myös uponnut. Kun ei tee siitä liian paksua, niin uppoaa.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/rakmix.phpvhk kirjoitti:Räkmixistä kyselisin, että mitä kaikkea siihen voisi laittaa? Voiko kurkkua tai tomaattia? En ole räkmixiä saanut vielä aikaiseksi... katkarapu, porkkana ja herneet varmaan käy? Niitä olen antanut kaloille...
Resepti ei ole mitenkään "tiukka". Maizenaa ja kauraryyniä jne. Kurkku on kuitenkin lähinnä kallista vettä!, mutta saahan sitä toki laittaa
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
- Senior Member
Minun variaatio räkmixsistä kelluu mutta painan sitä "hoitotikulla" hetken pohjahiekkaan ja silleen se pysyy sen mitä kerkeää siellä olla. Kaikki hyökkää sitä syömään erittäin suurella ruokahalulla! Munista sen verran, että laitoin ne kokonaisina yleiskoneeseen ja hyvin ne siellä vatkautui, ei onkelmia
!

*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*