nätti tausta opiskelijabudjetilla

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Moonlight
Junior Member
Junior Member

nätti tausta opiskelijabudjetilla

Viesti Kirjoittaja Moonlight »

rakenteilla olis akvaario jonka pohjaseinä olis 95*60cm, sellainen kalliolta näyttävä tausta olis aivan ihana mutta opiskelijabudjetilla sellaista monen sadan kolmiulotteista ei oikein raskisi kaupasta ostaa. Onko "juliste" liian luonnottoman näköinen, vai mitä ihmettä sille oikein keksisi? Olisiko sellaisen rakentaminen (hyvän näköisen siis) vaikeaa? Kokemuksia?
irkku82
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja irkku82 »

Kivimaisemataustaa (kuvia)
Minun "kivitaustani"
Tausta leivinpaperista (KUVA)

Siinä muutama. Haulla löytyy monen monta sivua asiasta.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
Moonlight
Junior Member
Junior Member

Leivinpaperitausta ja tuo styroxjuttu kuulostivat aika toteuttamiskelpoisilta. Harmi vain että todella monissa keskusteluissa mitä haulla löysin olivat kuvat vanhentuneet tai kadonneet jonnekkin. Viitsisikö joku laittaa tähän keskustelun jatkoksi varsinkin tekovaiheesta kuvia kyseisistä taustoista? Kiitoksia :)
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tytti »

Tuossa olisi meidän malawaarion styroksitaustan teosta jonkunlainen albumi. :)
Fisumamma
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Fisumamma »

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=63966

Anteeksi vain, en osaa laittaa muunlaisia linkkejä [:I] , mutta tässä ketjussa yrityksen ja erehdyksen kautta opiskeltua taustantekoa paperimassasta: halpaa mutta vaatii hivenen viitseliäisyyttä. Tulee akvaarion taakse, lisää kolmiuloitteisuutta akvaarionäkymässä.
piude_85
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja piude_85 »

Tytti todella hieno tausta, ja ah, (niin rautalangasta väännetty) josko itsekkin osaisi!
Nostalgiakaan ei ole enää sitä, mitä se ennen oli.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Tytti kirjoitti:Tuossa olisi meidän malawaarion styroksitaustan teosta jonkunlainen albumi. :)
vitviu!!
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Mimos
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Mimos »

Tytti: Siis aivan mahtavan näköinen tuli.Pidän kovasti tuon tapaisista :D
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tytti »

Kiitos kehuista. :) Isäntä on sellainen monitaituri, että kateeksi käy. Tosin mie luulen, että styroksitaustan tekemisessä vaikeinta on hommaan ryhtyminen.
nipsu..
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja nipsu.. »

Minä tekaisin (itse asiassa tänään, näistä keskusteluista kipinän saaneena :mrgreen: ) itselleni taustan. Maalasin ihan tavalliselle Vesivärimaalaus paperille peiteväreillä ja rypistelin kun paperi oli ehtinyt hiukan kuivaa, mutta oli edelleen sen verran märkä että värit sekoittuivat ja "ryppyviivat" tulivat esille. Sitten vielä laitoin sen akvan taakse silleen vähän kupruille, että näyttäis luonnollisemmalta. Ihan kiva minun silmään siitä tuli. (En kyllä ole mikään valokuvaus expertti joten ei oikein tuossa kuvassa näy.. :| )

Kuva
jyrza
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jyrza »

Minä tein itselleni ihan leivinpaperista kalliotaustan. Sitten grilli hiilillä maalailin tummempia ja hailumpia alueita ja rypistelin palloksi ja avasin varovasti. Tuli paljon näköä akvaan. Ainoa vaan, että ulkopuolelle laitetut taustat ovat siinä mielessä huonoja, että jos takalasi levääntyy taustan edessä on suora seinä, joka vie vaikutelman täysin.

Jeesusteippi on kova sana leivinpaperisuikaleiden kiinnittämisessä, sillä pinta on niin liukas, että tavallinen teippi ei siinä pidä.

Mutta opiskelija itsekkin ja tiedän että se on Tooooodella edullinen tapa saada näyttävä tausta...

Jyrza
Moonlight
Junior Member
Junior Member

Oi, kiitos Tytti, noilla kuvilla saattaisi jo uskaltaa lähteä yrittämään tuollaista taustaa :D Todella hyvät kuvat. Ja kiitos muillekkin kuvia/vinkkejä laittaneille. Hämmästyttävän aidolta näyttää tuollainen leivinpaperitausta ainakin noissa kuvissa. Kyllä meidän akvaarioon jompikumpi noista taitaa tulla, laitan sitten itsekin joskus kuvan tänne että onnistuiko :)
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Ja tosiaan leivinpaperi on tosi liukasta, mulla oli, mut en vaan saanut pysymään edes ilmastointiteipillä.. joten keksin uuden idean; ruskeaa vähän paksumpaa paperia (no meillä sattuu olee tyhjiä uusia paperisäkkejä, kokoa 150l) mutta esim pakkauspaperi (postista) tai muu vastaava, vaikka ihan kaupan paperipussi. Sille kun tekee saman eli vähän värittää ja rypistelee, jos toimis... Täytyy kokeilla, laitan sit kuvan, miltä näyttää, myöhemmin,
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Wyrda
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Wyrda »

Pieneen akvaarioon saa hyvän taustan ruskeasta paperikassista. Hieman isompaankin riittää, kun leikkaa pohjan pois ja yhden kulman auki.
Siihen tarttuu hyvin vesiväri, joilla minä maalasin taustan elävämmäksi. Kahta eri ruskeaa, mustaa ja valkoista käytin, viimeksi mainittua värien vaalentamiseen.

Kuva ei oikein anna oikeutta taustalle, siitä ei hirveästi erota muotoja (näyttävät aika lättäniltä..). Lähinnä värit ja kolmiulotteisuuden vaikutelma on vähän pielessä kuvassa.
Mutta yllättävän helppotekoinen, oikeastaan yllätyin taustan ulkonäöstä kun olin odottanut jotain kaameaa :D [/url]
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Okei tässä vertailuja eri taustoilla: Ensiksi sininen muovi, sitten leivinpaperi ja kolmantena on tänään tehty "paperikassi" versio.
Kuva
Kuva
Kuva
Mun mielestä tuo kolmas on paras ja se saa jäädä toistaiseksi. Oli helpompi laittaa kuin tuo leivinpaperi monestakin syystä; sai isomman palan, sitä ei tarvinnut kiinnittää koska jäykempänä jäi lasin ja seinän väliseen 2cm rakoon ihan tiukasti paikoilleen, ja jos tarvis kiinnittää, siihen tarttuu ihan tavallinen teippi. Lisäksi siihen tuli mielestäni kauniimpi muoto.. Väritys ainoastaan hiilellä sinne tänne ja sormella suttausta..
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”