Säätöä kahden akvaarion ja kolmen miljoonakalan kanssa...

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member

Säätöä kahden akvaarion ja kolmen miljoonakalan kanssa...

Viesti Kirjoittaja Taistelu.kala »

Ongelmana on nyt se että minulla on tällä hetkellä "valmiina" miljoonkaloille vain kaksi akvaariota. Tällä hetkellä kaikki kolme (yksi koiras ja kaksi naarasta) asustavat yhdessä 50-litran akvaariossa. 40-litran akvaariossa ei ole tällä hetkellä kaloja ollenkaan.

50-litran akvaario olisi tarkoitettu tulevaisuudessa koiraille ja kolmas (vasta kypsymässä oleva) naaraille, sekä tämä 40-litrainen sitten poikasille ja synnyttäville naaraille.

Nyt ongelmani on se että minulla on vain kolme kalaa ja vain kaksi akvaariota. Olen lähdössä "lomalle", jolloin äitini ruokkii kaloja, muuta hän ei osaa eikä haluakkaan tehdä.

Naaraat synnyttävät mitä todennäköisemmin kun olen lomalla ja haluaisinkin nyt että koiras ei pääsisi hedelmöittämään enempää poikasia, koska en halua toisella naaraalla teettää enää yhtään poikasta (ainakaan tästä koiraasta).

Kaiken lisäksi haluaisin että kalani tekisivät poikasensa eri altaisiin, jotta saisin 'sukututkimukseni' kunnolla aluilleen. Nämä ovat ensimmäiset poikaset, jotka ovat aika varmasti oman koiraani jälkeläisiä ja haluaisin nyt tietää myös kumpi on sitten poikasten äityliini...

Kaksi akvaariota ja kolme kalaa. En haluaisi eristää kumminkaan ketään yksin, mutta näillä näkymin ainakin koiras joutuu jäämään yksin viisi kymppiseen... koska kumpaakaan naarasta en herran ahdisteltavaksi yksin jätä.

Koitin tänään hakea kahdesta eri eläinkaupasta miljoonakaloja, mutta toisessa oli jäljellä vain kalojeni siskoja ja velijä ja toisessa oli vain naaraita... Kaloja en siis tähän hätään saanut.

Olen siis huomenna lähdössä "lomalle" ja tulen vasta sunnuntaina. Kalat synnyttävät suunnilleen sinä aikana juuri...

Miten te toimisitte?
OV miljoonakaloja & kasveja
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Eikös nuo naaraat jokatapauksessa voi synnyttää ilman urostakin, eli siis "varastoivat tulevia lapsia" ja näin saattavat sitten saada samankin uroksen poikasia myöhemminkin. Eikö näin ollut?
*laa la laa*
Nanna
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Nanna »

Laita koiras yhteen altaaseen ja naaraat toiseen, niin että yksi naaras saa uida vapaasti ja toinen kelluvassa poikasaltaassa, (semmoseessa harsopussissa). Siis jos sinulla sattuu semmoinen olemaan.

Tuskin nuo nyt ikävään kuolevat yksin, taitavat vaan olla tyytyväisiä jos kerran viimeisillään ovat.
Taunus76
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Taunus76 »

Harsopussissa naaras syö poikasensa tai vapaana oleva naaras syö ne pussin läpi.
Nim.merk. kokemusta on!
Kannattaa ennemin ostaa kelluva muovinen poikasallas jossa ritiläpohja ja laittaa naaras siihen synnyttämään.
Ford Taunus Coupe -74 2.0
Ford Taunus -76 2D "Pinkki" 2.8 V6
Kesää odotellessa
http://www.taunusfinland.com/galleria/i ... ?cat=10070
Taistelu.kala
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Taistelu.kala »

Kiitos vastauksista. Tähän hätään en kumminkaan kelluvaapoikasallasta pysty hankkkimaan, joten taidan laittaa vaan kalat eroon koiraasta.

Olen tietoinen että naaras voi "varastoida tulevia lapsia", mutta haluaisinkin vain estää ettei tästä poikasten tulosta tule lopullinen kierre ainakaan tämän yhden naaraan kohdalla... [;)]
OV miljoonakaloja & kasveja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”