Kalastosta
Valvoja: Moderaattorit
Kalastosta
Mulla on 200-litran akvaario ja siihen on tulossa 10 kiilakylkeä, 1 nuolimonni, 7 albiinomonnista ja 1 taisto uros. Tarkoitus on ottaa taistolle 2-3 naaraan haaremin. Sopisiko sitten vielä jokin rihmakala pari ja jokin toinen pieni parvi kaloja? Ja meneekö pohjalle enää mitään kaloja? Akvaario on pituudeltaan 114,5 ja syvyydeltään 26, ja korkeus on 70...
Akvaario 200l + 66l ja Pilkku kissa =)
Kuvia
Kuvia
Mikset ottaisi kiilakylkiä ja nuolimonneja hieman lisää? Kuitenkin ovat parvikaloja molemmat. Itse en laittaisi rihmakaloja taistojen kanssa samaan altaaseen, koska ovat molemmat reviirikaloja. Voithan kokeilla taistoilla haaremia, jos naaraat vain tulevat toistensa kanssa toimeen. Paljon kasvillisuutta vaan akvaarioon.
-
- Member
Nuolimonnit ehdottomasti tykkäisivät isommasta porukasta. Ne eivät ole varsinaisia parvikaloja, mutta kaipaavat "leikkiseuraa".
Taistelukalat voivat olla todella agressiivisia. Minulla rauhallisempi uros viihtyi suklaarihman parina ihan hyvin, ja alle satalitraisessa pysyy rauha kahden naaraan kanssa, mutta ärhäkämpi kävi jo kardinaalitetrojen kimppuun eikä naaraiden oleskelu samassa 112-litraisessa sujunut ilman kahnauksia.
Taistelukalat voivat olla todella agressiivisia. Minulla rauhallisempi uros viihtyi suklaarihman parina ihan hyvin, ja alle satalitraisessa pysyy rauha kahden naaraan kanssa, mutta ärhäkämpi kävi jo kardinaalitetrojen kimppuun eikä naaraiden oleskelu samassa 112-litraisessa sujunut ilman kahnauksia.
112L
Kalastosta
Mä kyllä haluisin rihmoja mut en kyl sitte jos ne ei millää sovi... olisko ehdotuksii jollekkin rauhallinen rihma tai sit jos mä otan vaan jonkun rihman ihan yksikseen? ja sen kans se taistelukala haaremi??? Sit ei varmaa voi enää ottaa toista parvee jotai pikkukaloi et sit tarvis vaa kasvattaa tota kiilakylkiparvee vai? mielipiteitä? Ja entä pohjakalasto?
Kuvia
Kuvia
Kalastosta
Sopisiko helmirihma, juovarihma, tai murisijarihmakala... ja nuolimonneja otan lisää 

Kuvia
Kuvia