Jälleen kalastoa 240l

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Annika
Starting Member
Starting Member

Jälleen kalastoa 240l

Viesti Kirjoittaja Annika »

Hei!

Minulle on tulossa ensi viikolla uusi akvaario, 240l.
Nyt pitäisi keksiä siihen hieno kalasto.. Ja apua kaivataan. :)

Minulla on nykyisessä pienessä 65l akvaariossani 1 partamonni, 3 piikkisilmää ja perhoskirjoahven pariskunta. Nämä kaikki olisi tarkoitus siirtää tuohon uuteen akvaan, kunhan se ensin kypsyy.

Vesiarvoista en vielä osaa sanoa mihin ne asettuvat, mutta hanavesi täällä on Oulun veden mukaan: pH 8,5 ja kokonaiskovuus 5,3dH.

Pohjalle olen ajatellut Bilteman hiekkaa ja runsaasti kasveja.

Paljon kiitoksia jo etukäteen!
lafe
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lafe »

Piikkisilmiä voisit ottaa muutaman lisää, pinnalle uskaltaisin ehdottaa veikeitä marmoritapparakaloja 6-8kpl ja lisäksi vaikka joku tetraparvi, esim. lyhty-, punapää- tai mustaneontetroja n. 20kpl. :)

Kannattaa tutkailla eri kalasivuja, suurin osa tetroista menee pehmeässä ja happamassa vedessä (jota oletan akvaariossasi olevan nykyisen kalastosi perusteella). Halutessasi voisit myös ottaa perhoskirjoukolle 1-2 vaimoketta lisää.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

PH-arvosi lienee neutraali tai hiukan emäksisen puolella akvaariossa. Näin ollen valikoisin sen mukaan kalaston. Ja tässä ehdotus:

2 perhoskirjoahventa
10 korutetraa
15 kiilakylkeä
6 piikkisilmää
1 partamonni
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”