Miekkakasvieni kuolemako?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Mannervirta
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Miekkakasvieni kuolemako?

Viesti Kirjoittaja Mannervirta »

Mikä ihme on iskenyt kaikkiin miekkakasveihini, kun niitten lehdet ihan sulavat lehden keskeltä muutamassa päivässä?

Kaikki arvot ovat pysyneet samana paitsi veden lämpötila on kivunnut lähelle 30 astetta helteiden aikana! Vai voiko partikset yhtäkkiä alkaa jyystämään miekkoja, mitä eivät ole ennen tehneet! Olen ihan kauhuissani, kun komeat miekkani kuolevat silmieni edessä kääk!

Olen kyllä lannoittanut juuri uudella JBL:n kuulilla miekkojen juuria - olisiko se mahd. syy...

Kaikki muut kasvit voivat erinomaisesti varsinkin tiikerilumme, joka leviää tosi tehokkaasti!
jupeko
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jupeko »

Itselläni on ihan sama juttu. Miekkakasvien lehdet on sen verran hentoja, että ne menee huonoksi kun siellä kaverit käy jyystämässä.

Partamonnit on varmasti yksi syy...mutta eikös kierteisetkin tee tuhojaan niissä lehdillä ? Varsinkin jos/ kun itsellänikin niitä on tosi paljon, niin saavat paljon aikaan lyhyessäkin ajassa.

Muut kasvit pärjää kyllä tuolla.
Danny
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Danny »

Täytyy myöntää että itselläni on ollut tässä samoja oireita. [}:)]
Olen pannut ne kesän lisääntyneen kuumuuden ja erityisesti valon piikkiin. Mulla kun on aikas valoisaa täällä. Valon lisääntyminen puolestaan olisi johtanut lisääntyneeseen kasvuun... josta lisääntyneeseen ravinteiden kulutukseen. Nimittäin lähes läpinäkyvät laikut lehdissä ovat merkki puutostilasta... ja kun nyt en jaksanut etsiä sen enempää minkä puutosta, niin ei muuta kuin lisälannoitusta pohjaan. Ja pyrkimys lisätä hiilariakin enemmän... ;)

Heikentyneet lehdet saavat kovaa kyytiä partiksilta täälläkin... :(

Eivät ne varmasti kuole kokonaan. Odota vain... :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”