Akvaarioliike Kalajuttu

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jupeko
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Akvaarioliike Kalajuttu

Viesti Kirjoittaja jupeko »

Kerrompa tässä oman kokemukseni akvaarion tilaamisesta rahtina kotiovelle Kalajuttu liikkeestä.
Ensin tiedustelin, että heillä on kyseistä 380L allasta myynnissä. Sovittiin että kuukauden päästä vahvistan tilauksen soittamalle heille, koska jalustan rakentaminen oli vielä kesken.
Sain jalustan tehtyä ja tilasin altaan. Sanoivat ettei heillä ole enää kyseistä allasta, koska lopettivat valmistuksen. Sen takia ettei valaisinvalmistaja tee enää sen mittaisia valaisimia.
Sanoin, että voi vide...ku just sain jalustan tehtyä juuri sen altaan mittojen mukaan.
Sovittiin että he tekee mulle sen akvaarion, kerran aiemmin lupasivat että niitä on. Ja saan sen samaan hintaan.
Kysyin, että no mites sen valaisimen kanssa....että mistäs sen saa jos niitä ei kerran tehdä enää ?! Niin se kaveri sanoi, että kyllä se mulle jostain kaivetaan ihan varmasti. Ja ajattelin tietenkin, että no hyvä...että kaikki on ok.
Aikaa kului, kunnes lähetys saapui. Ja olinhan maksanut koko paketin etukäteen, ei ne sitä muuten ois lähettänyt ennen.
Kotona sitten totesin loisteputkivalaisimen olevan liian lyhyt kyseiseen pakettiin !! Tarkistin netistä, niin se oli pienemmän akvaarion valaisin.....
Soitin sinne liikkeeseen, että tää on pienemmän akvaarion valaisin ! Kaveri vaan sanoi, että niin on,,,koska heillä ei sitä oikeeta kokoa ole, kun ei tehdä enää !!
Jessus, että otti päähän. En viitsinyt alkaa kinaamaan, vaikka yleensä kyllä nostan metelin. Meinasin ettei se kaveri mitää saa aikaseks.
Ja kyllä mä saan ton tohon viriteltyä...se on jotain 10 cm liian lyhyt...en siis saa sitä valaisinta altaan päästä päähän järkevästi laitettua.

Periaatteesta ottaa päähän.....kerran lupaa jotain, niin asia ei kuitenkaan mene niin. Ja aika tekemätön paikka kerran oon etukäteen maksanut koko paketin.

Että varoituksen sanana...ketkä samaan tilanteeseen syystä tai toisesta joutuu.
lehtis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja lehtis »

Tällaisia juttuja olen ennenkin kuullut kalajutun akvaario tilauksista. :twisted: Eli akvaarioita ei välttämättä kannata tilata sieltä. Kyllähän tuossa olis oikeus kait jonkinlaiseen hyvitykseen vääränlaisen valaisimen takia, mutta jos sinulle kelpaa, niin mikäs siinä.
jupeko
Member
Member

lehtis kirjoitti:Kyllähän tuossa olis oikeus kait jonkinlaiseen hyvitykseen vääränlaisen valaisimen takia, mutta jos sinulle kelpaa, niin mikäs siinä.
Niin, nää on näitä juttuja missä toinen taho voi selittää mitä vaan. Eli ihan turha olisi alkaa riitauttamaan asiaa. Eihän mulle kelpaa, mutta pistän kelpaamaan tai rakennan vähän pidemmän valaisinkotelon, johon sovitan sähköroinat.
Kaikki asiat pitäis saada sanasta sanaan paperille mitä sovitaan puhelimessakin, jos kyseessä on kuitenkin iso ostos. Suullisesti kun puhelimessa sovitaan mitä sovitaan, niin toinen voi myöhemmin sitten selittämällä selittää, ettei tarkoittanut sitä mitä asiakas luuli.
Markku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Markku »

Tilasin kalajutusta valutussuodattimen oli kappaleina jo postissa haettaissa
Kovaa muovia joka ei kestä pienintäkää kolhimista
En kyllä olisi uskaltanutkaa ottaa suodatinta käyttöön, liitokset ja koko laite surkea
Palautin suodattimen rahojani sain odottaa todella pitkkää
Jos akvaario harrastuksen aloittaa kalajutun tarvikkeillä niin ei siitä pitkäaikaista harrastusta tule, eikä tarvikkeilla ole käytettynä minkään laista jälleen myyntiarvoa.

T markku
jupeko
Member
Member

Markku kirjoitti:, eikä tarvikkeilla ole käytettynä minkään laista jälleen myyntiarvoa.T markku
Joo...aika peejuttu :D vois sanoo siitä valutussuodattimesta..mutta niitäkin tuntuu olevan kans erilaisia...mistä sit sen kunnollisen saa.

Kyllähän noi Kalajutussa myy Resun suodattimia, otin siihen pakettiin sellaisen.
Nyt sain sovittua oman valaisinasian kanssa, että ne lähettää mulle varastossaan lojuvan "asiakaspalautus valaisimen", joka on oikean mittainen tuohon mun altaaseen. Tosin joudun korjaamaan sen, mutta on se vaivan väärti...ja kun oon aikasemmin väsännyt koko valaisimen toiseen altaaseeni, niin ei tuo paha nakki ole ja täytyy ottaa se harrastusfiiliksellä...kiva väsätä. Laittaa se sieltä kunnolla tulemaan tarviketta mukaan, että saan sen toimivaks. Ja samalla palautan sinne ton lyhkäsen valaisimen.

Että näin kuitenkin päästiin sopimukseen. Ja minkäs sille mahtaa jos valaisinvalmistaja lopettaa tekemisen, niin ei niitä sit saa...mut ei myöskää sillon pitäs luvata.
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

Mulle Juha sanoi, että heillä ei ole aikaa tehdä altaita. :roll:
Kerrompa tässä myös oman kertomukseni. Elikkä ostin Tuurista 40 litraisen altaan ja kotona täyttäessä huomasin, että se vuotaa. Sitten soitettiin Juhalle ja hän käski lähettämään sen suoraan varastolle, Lappajärvelle siis. Kesti aika kauan enenkuin uusi allas tuli. Ja sitten kun se tuli, niin se olikin väärä allas. :frown: Ja ei muutakuin takaisin Matkahuoltoon ja allas kohti Lappajärveä. Sitten tuli oikea allas ja piti vielä vettäkin :) .
96l+38l+20l
MISAKAN
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MISAKAN »

Jupeko, tosi huonoa palvelua myyjältä! Vaikka satkin lopulta sen oikean kokoisen valaisimen, niin miksi maksaa uuden hinta jostain palautetusta kappaleesta jota joudut vielä itse korjailemaan?? Ite en alkais...
jupeko
Member
Member

MISAKAN kirjoitti:Jupeko, tosi huonoa palvelua myyjältä! Vaikka satkin lopulta sen oikean kokoisen valaisimen, niin miksi maksaa uuden hinta jostain palautetusta kappaleesta jota joudut vielä itse korjailemaan?? Ite en alkais...
Noo tässä kävi kaikinpuolin ihan hyvin. Ja toisekseen tykkään korjailla ja duunata ite :) Mä oon niitä, jotka yleensä hajottaa kotona kaupasta ostetun härvelin ja tekee siitä sellaisen kun itse haluaa. SAin pitää sen 130cm pitkän valaisimin, ei tarvinnut palauttaa. VAan he jokatapauksessa lähetti 138cm valaisimin, joka pitää korjata + siihen 2 täysin ehjää uutta valaisinta "varaosiksi" :D

Arvaa vaan purkaanko niitä ehjiä mitä lähettivät...EN :D vaan säästän ne...myyn ne ja korjaan ton valaisimen ilman niitä.

Arvokas kapistus se valaisin jota ei tarvinnut palauttaa....maksaa kaupassa pelkkä kotelo 135 eskoa. Kyllä nyt on siunaantunu valaisimia nurkkiin aika hyvä määrä.
Kalanruoka
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kalanruoka »

Itse ostin aikoinaan ensimmäisen akvaarioni sieltä.. 140-litraisen.. Se kauppa sujui hyvin kyllä.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Minä olen ostanut kaksi akvaariota heidän kauttaan.
Giant merkkisiä, mitään vikaa ei ole ollut. Toinen oli 500 litraa, toisen tilasin 250 litraa ja lupasivat laittaa tulemaan. Seuraavana päivänä soittivat että varastossa ei ole tällä hetkellä sitä kokoa, että jos passaa niin laittavat samaan hintaan tulemaan 300 litraa kun kerran olivat luvanneet toimittaa heti. No, passasihan se... :mrgreen:
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”