Akvaariossani vaikuttaa tällä hetkellä useampi suunnilleen tulitikkuaskin mittainen, piskuinen L-199 pleko. Nyt olen huomannut että yhtäkkiä ovat kaikki kasvini muuttuneet tosi reikäisiksi ja repaileisiksi, anubiaita lukuun ottamatta. Olisiko mahdollista että nämä pikku plekot popsivat kasvini? Vaiko katinkullat? Katinkullat ovat kyllä olleet jo kauemmin eikä ongelmia ole ollut...
Mikäköhän auttaisi?
Pienet orinoconseeprat = reikäiset kasvit?
Valvoja: Moderaattorit
-
kumma_otus
- Junior Member

No joku siellä kuitenkin ilmeisesti kasveja rouskuttelee...sitä en arvaile että kuka.. mitä jos keittäisit vähän ruukku salaatti vaikka parilehteä päivittäin ja laittaisit sitä akaarioon? sen mukaan sitten määrä että miten tuntuu häviävän ja ottaa jäljelle jääneet joka kerta pois kun uutta laittaa. Keitettynä pysyy paremmin upoksissa ja koska se on pehmeää ja helppoa ruokaa, tuntuu maistuvan paremmin. Itse sain joskus ajat sitten kasvit tuolla tapaa pelastettua partamonnin poikasilta, yhden miekkakasvin kyllä kerkesivät tuhota ennen kuin tajusin että niillä on nälkä.. 
-
hypancistrus 77
- Starting Member

-
VesiEläin
- Elite Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Meillä on iso ja pulskea(Keski-ikäinen/vanha) L-66 ja sille kelpaa kasvikset hyvinkin.hypancistrus 77 kirjoitti:Hypancistrukset saattaa nuorena syödä viherruokaa, aikuisiällä eivät enään kasveista välitä.
Akvaariokasveihin se ei ole tuntenut viehätystä, tai en ainakaan ole ollut todistamassa moista.
Kesäkurkussa se roikkuu ainakun silmä välttää.
Meillä on asustellut reilun parin kuukauden ajan kaksi L-199. Samoihin aikoihin altaaseen muutti myös kaksi L-316. Viikko-pari muutosta alkoi kasvien lehdet hapertumaan. Intianvesitähdikit sekä miekkakasvit kokivat todellisen "ilmastuksen", lehdet olivat aivan reikäisiä.
Syyn olen mielessäni vierittänyt joko L-199 ja/tai L-316 niskaan, sillä muita muutoksia altaaseen ei tullut/tehty.
Syyn olen mielessäni vierittänyt joko L-199 ja/tai L-316 niskaan, sillä muita muutoksia altaaseen ei tullut/tehty.