Mitä kiviä akvaarioon?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Mitä kiviä akvaarioon?
täytyykö akvaarioon laitettavien kivien olla oikeita akvaario kiviä vai voiko
kiviä kerätä itse pihalta ja laittaa akvaarioon ?
Tietämätön aloittelija
kiviä kerätä itse pihalta ja laittaa akvaarioon ?
Tietämätön aloittelija
Niin, harvemminpa sinne kiukaalle mitään myrkkyjä nakotaan.
Tosin tuli mieleen nuo kaikki saunatuoksut yms. Eikö ne ole öljyjä? Miten niille oikeasti käy sielä saunassa, kun kaikki ei varmasti höyrysty? Ja itsekin syyllistyn joskus nakkomaan olutta kiukaalle. Siitä tulee ihana vastapaistetun leivän tuoksu. 

En ole laiska, pelkästään mukavuudenhaluinen.
-
- Advanced Member
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Ja kerrostalojen ulkopintaremontin työmaalta saa hiekkapuhallushiekkaajokelamaniac kirjoitti:Minä keräsin naapurin rakennustyömaalta iltaisin kiviä. Salaa - pimeyden turvin...
Ai vitsi että tämä elämä on joskus jännittävää!

Luonnosta tuotuja kiviä ei tarvitse keittää tai muutenkaan hyysätä, itse olen liian laiska harjaamaan joten liotan vedessä kunnes kaikki iltomoska lähtee, noin 1vrk. Mereltä tuodut kivet ovat saaneet kuivaa ja sitten olen huuhdellut irtohiekan yms pois. Jos ei tiedä mitä kiviä saa laittaa akvaarioon niin etsii netistä kuvia syväkivilajeista, mm. graniitti ja gneissi. Niistä ei 100% varmuudella liukene mitään. Ei kaikesta tarvitse tehdä aina niin mystistä, vaikeaa ja tieteellistä hommaa aloittelijalle
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Alkoi askarruttamaan tuo kiiltelevien kivien (katinkultaa? jotain muuta?) sopimattomuus akvaariossa. Aika monihan käyttää käsittääkseni liuskekiveä ja sehän kiiltelee jonkun verran? Vai oliko tässä nyt joku juju jota en tajunnut?
nimim. tulin juuri kotiin rantakivikasan kanssa, joukossa myös niitä "kiilteleviä" kiviä.

nimim. tulin juuri kotiin rantakivikasan kanssa, joukossa myös niitä "kiilteleviä" kiviä.
Life's way too short to stay on topic.
Haluaisin nyt laittaa pari kiveä tuonne altaaseen, mutta en tiedä sopivatko nämä akvaarioon ollenkaan? Koska olen epävarma, kysäisenpä asiaa teiltä. Ja kivissä on myös hieman sellaista sammalta-tai-mitä-lienee joka ei lähde irti, haittaako? Tässä kuva:
http://i70.photobucket.com/albums/i101/ ... /kivet.jpg
http://i70.photobucket.com/albums/i101/ ... /kivet.jpg