Diamond head neontetra

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Muho
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 13:07, 03.02.2002
Paikkakunta: Kotka

Diamond head neontetra

Viesti Kirjoittaja Muho »

Timanttipääneontetra? Tämän näköinen oli ostamani neontetraparven mukana, sininen selkäviiva on siis vain pilkku silmän yllä. Liekö viallinen yksilö, aika piilotteleva kuitenkin.
-->Olen puutarhatonttu<--
Muho
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 13:07, 03.02.2002
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Muho »

Onkos teillä kokemusta kys. otuksesta? Onko yleinen Suomessa? Diamond head neon tetra on nimi suoraan atlaksesta, mikähän olisi Suåmeksi?
-->Olen puutarhatonttu<--
Liisa S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1129
Liittynyt: 11:39, 02.11.2001
Paikkakunta: Espoo HAS, Monniklubi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Tarkoitat luultavasti sitä neontetran jalostusmuotoa, jolta puuttuu sininen raita mutta punainen on tallella. Jotenkin värittömiltä vaikuttavia pikku otuksia vaikka toki se punainen laikku on yhtä kirkas kuin normaaleilla neppiksillä. Onhan noita näkynyt muutamissa kaupoissa jo parin vuoden ajan.

Lajin nimi on neontetra eikä mitään muuta. Värimuunnoksilla ei ole virallisia suomenkielisiä nimityksiä. Korkeintaan joku "neontetra, jalostusmuunnos" voisi olla sopiva myyntinimi. Ei näissä mitään timangia kyllä ole...
Muho
Junior Member
Junior Member
Viestit: 221
Liittynyt: 13:07, 03.02.2002
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Muho »

ookeei...
siellä se polskii muun jengin mukana, eipä näy olevan mittään hätää :D
-->Olen puutarhatonttu<--
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Kerran ihmettelenkin, että mitä nuo tuollaiset kalpeat neontetrat ovat. Ajattelin, että onkohan ne sairaita, kun on noin haaleat värit :mrgreen: No, kyllä tosin vähän ihmettelin, kun sitä sinistä raitaa ei näkynyt lainkaan, mutta enpä nyt niitä sen erikoisemmin tuijotellut..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”