seepraahvenen kutu?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
silahka
Starting Member
Starting Member

seepraahvenen kutu?

Viesti Kirjoittaja silahka »

Mä oon yrittäny kudettaa seepra ahvenii mut ei oo viäl kutenu, ni tietäiskö joku mite ne saa kutemaan?. Sama juttu haarniskamonnien kans =)
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Seeprakirjoahvenet vai jotkut muut? Seeprakirjoahventen kutuun tarvitsee naaraan, koiraan ja märkää vettä. Sen kannattavuus on sitten eri asia, noita pikku petoja kun ei kukaan halua.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
silahka
Starting Member
Starting Member

Ei sen kannattavuuden väliä ole, mutta kun nyt vaa sais niitä lisää...

Mulla on sellane 500-l akvaario ni se näyttää vähä autiolta ilman kaloja, koska siellä on tällä hetkellä vaan 4 sitruunakirjoahventa ja ne 2 seeprakirjoahventa +1 pieni pleko [;)]

Edit: isot alkukirjaimet. -minttu
janma
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja janma »

Käy mielummin ostamas jotain kaloja, onhan seeprat hienoja mutta kun kerran lisääntyy niin ne todellakin alkavat lisääntyä :D
"A day without sunshine is like, you know, night."
gixxer750
Starting Member
Starting Member

seepraahvenien kutu..

Viesti Kirjoittaja gixxer750 »

Mulla on ollut kans sama ongelma, ettei nuoret yksilöt kude vaikka ovat olleet ties miten pitkään kutuhommissa. Kunnes sitten tänään huomasin että silmissä vilisee julmettu määrä poikasia. :mrgreen:
Eli kyllä ne varmasti aikanaan kutee.
silahka
Starting Member
Starting Member

kävisköhän mun akvaariooni vaikkapa kultamalawiahvenii ne ainaski on hianoi ja kaverit on saanu niit lisääntyy ni voisin kai kysäst sitte niitä
silahka
Starting Member
Starting Member

Tuli vielä mielee ku jos hankin niit kultamalawei ni millee ne kutuparit kannattais hoitaa?? Kannattaako ottaa heti 20 nuorta kalaa ja niist sitte jokaine sais valita ite oman puolisonsa??? 8-)
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tytti »

Älä nyt kuitenkaan malawiahvenia sinne laita. Niille on se oma allas ja oma vesi aikamoisen tärkeä juttu.
silahka
Starting Member
Starting Member

meniskö vaikka 180 litrasessa 4 kultamalawii ja 2 seepramalawii
Tytti
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tytti »

silahka kirjoitti:meniskö vaikka 180 litrasessa 4 kultamalawii ja 2 seepramalawii
Ahdasta voi tulla. Ei niinkään kalojen määrän takia vaan egon takia. Jos malawit oikeasti kiinnostaa niin kannattaa lukaista Malawi- ja Tanganjikapalstalta nuo kolmisenkymmentä sivua läpi. ;)
silahka
Starting Member
Starting Member

joo mut taidan sitte pysyy kuitenki vaa näissä perus kirjoahvenissa mutta kyllä mä haluisin ne seeprakirjoahvenet lisääntyy 8-) silti...
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Siis jos kyseessä on uros ja naaras, ne kyllä kutee aikanaan... Sitä paitsi voisi olla parempi ostaa pariskunta jos haluat omaan akvaarioon täytettä, muutoin voipi olla lopputuloksena että pariskunnan poikaset lisääntyvät keskenään t. jopa vanhempiensa kanssa, mikä ei ole ehkä suotavaa.
arasila
Member
Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arasila »

silahka kirjoitti:Mulla on sellane 500-l akvaario ni se näyttää vähä autiolta ilman kaloja, koska siellä on tällä hetkellä vaan 4 sitruunakirjoahventa ja ne 2 seeprakirjoahventa +1 pieni pleko [;)]
500L saattaa olla liian pieni jo neljän sitruunakirjoahvenen egolle. Siis jos kyseessä on Amphilophus citrinellus eli englanniksi Midas Cichlid, ks. kuvat allaolevissa linkeissä:
http://www.midas-cichlid.com/
http://www.aquahobby.com/gallery/e_midasm.php
http://fish.mongabay.com/species/Cichla ... ellus.html
Tästä kalasta voi tulla 30cm mittainen ja se on yksi kiukkuisimmista kirjoahvenista.

Mitään uusia kaloja ei kannata samaan niiden seuraksi hankkia -- joku muu iso kirjoahven tai monni saattaisi luonteensa puolesta selvitä samassa altaassa.
Santte
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Santte »

Mulla ei riittäny yhdelle sitruunalle edes 648litranen akvaario... kuuluu kyllä Top 5 häyjyintä ahventa listalle. Itselläni löytyy Tiikerikirjoahven(amphilophus festae?) ja Jaguaarikirjo(parachromis managuensis) nämä kalat ovat kilttejä sitruunaan verrattuna.
silahka
Starting Member
Starting Member

mun sitikat on ihan poikasii vasta joku 6cm
on tyhmää kun ihmisen täytyy kuolla. Jos kerran ihminen täällä on niin antaa sitten olla vaan. Ei ole mitää järkeä vaihtaa ihmisia koko ajan. c",)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”