Mikä monninen?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Wagner*
Junior Member
Junior Member

Mikä monninen?

Viesti Kirjoittaja Wagner* »

Mikäköhän monninen kuvassa oleva mahtaa olla?
Minulle myytiin kuparimonnisena, mutta mielestäni ei muistuta sitä.

Kuva

Kuva

Kalat vielä karanteenissa, siksi sora pohja.
Pelkkä aloittelija
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Pelkkä aloittelija »

Ylhäältä päin näyttää hieman täplämonniselta? http://www.geocities.com/malaakso/taplamonninen.jpg
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Meillä tuon näkösiä ja on myyty täplämonnisina 8-)
*laa la laa*
Wagner*
Junior Member
Junior Member

Itse olen kanssa mieltänyt nuo täplämonnisiksi, mitä googlen-kuvahaulla olen hakenut. Mutta minulla ovat jotenkin niin hailakoita. Niitä on nyt 5 yksilönparvi, kasvattaa täytyy varmaan yhdellä.

Olen saanut nuo toiselta harrastajalta, joka mielestäni sanoi niiden kuteen ja lisäntyneen. Mukana on kolme huomattavasti pienempää yksilö noihin kahteen verrattanut. Miten nyt siis estän että ne eivät ala tekemään poikasia keskenään? Jos ne siis joskus sellaiseen innostuvat.
Tittis
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Tittis »

Meilläkin oli aluksi hailakampia, nyt kun ovat pari v. olleet, ovat oikein komean värisiä(sikäli kun niitä voi semmoseksi kutsua :D ). joskus kyljet lähes kimaltelee ja täplät näkyvtä tosi selvästi.
*laa la laa*
obu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja obu »

vaikka aloittelija oonkin niin voin sanoo 90% varmuudella et se on pikkiriikkinen täplämonninen kun kuvassa viilettää
Viola
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viola »

Minkä kokoisia kalat ovat? Mikäli ovat noin 2 senttisä tai alle 3: sentin, niin saattasivat olla myös kuparimonnisen poikasia. Niillä on tuonkaltainen poikasväritys.
Mikäli ovat aikuisia 3 - 4 senttiä, niin täplämonnisia.
Viola & eläintarhantynkä
Wagner*
Junior Member
Junior Member

Mittaukseni mukaan nuo kaksi isompaa ovat n.6 cm eli melkein täysikasvuisia, ja nuo kolme pienempää n.3-4 cm.

Kuten aikaisemmin kirjoitin:
Olen saanut nuo toiselta harrastajalta, joka mielestäni sanoi niiden kuteen ja lisäntyneen. Mukana on kolme huomattavasti pienempää yksilöä noihin kahteen verrattanut, niiden poikasia varmaan siis. Miten nyt siis estän että ne eivät ala tekemään poikasia keskenään? Jos ne siis joskus sellaiseen innostuvat. Onko sillä väliä, vai erotanko nuo toisistaan, tai jotain? Ajattelin kun jostain täältä mielestäni olen lukenut että ei ole hyväksi jos kalat sukurutsaavat.

Tästäkin epäilin että ovat täplämonnisia, koska ovat lisäntyneet helposti ja muutenkin sanoi niiden olevan hyvin sopeutuneita.

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”