Hiilidioksidilevittimen kalvon korvaaja
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Hiilidioksidilevittimen kalvon korvaaja
Mulla on Tetran hiilidioksidilevitin käytössä. Joudun vaihtamaan siihen kalvon aika usein, kun se levättyy umpeen. Olisiko jotain halvempaa ratkaisua tuohon kalvoksi?
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
Sen kalvon saa liotettua puhtaaksi asetonissa.
Itse olen antanut olla viikonkin lillumassa, kun on vaihtokalvo ollut apuna. Tukkoon menee alta aikayksikön, tosiaan 
Nyt kun olen kiinnittänyt levittimeen kiljusysteemin, niin se ei olekaan levättynyt - olisiko siitä syystä että kiljupullo pitää levittimen täynnä koko ajan ja kalvon alla tarpeeksi painetta? (Tai sitten vain kuvittelen sen enää mitään läpäisevän...
!!)

Nyt kun olen kiinnittänyt levittimeen kiljusysteemin, niin se ei olekaan levättynyt - olisiko siitä syystä että kiljupullo pitää levittimen täynnä koko ajan ja kalvon alla tarpeeksi painetta? (Tai sitten vain kuvittelen sen enää mitään läpäisevän...

Kysyn samaisesta levittimestä lainaten tätä aikaisempaa keskustelua.
Onko sillä mitään merkitystä loppupeleissä, että kuinka lähellä pintaa levittimen yläosa on? Koska tuo altaani on ainoastaa sen 24cm korkea, niin sain sen nyt niinsyvälle, että veden pintaan on matkaa noin 5cm.
Jostain muistan lukeneeni, että levitimen pitäisi olla 20 cm pinnan alapuolella.
Onko muita hyviä hiilari ehdotuksia pieneen altaaseen? Kiljua en lähde tekemään, kun en saanut sitä onnistumaan viimeeksi vaikka kuinka monet litkut tein. En osaa tehdä kiljua
Onko sillä mitään merkitystä loppupeleissä, että kuinka lähellä pintaa levittimen yläosa on? Koska tuo altaani on ainoastaa sen 24cm korkea, niin sain sen nyt niinsyvälle, että veden pintaan on matkaa noin 5cm.
Jostain muistan lukeneeni, että levitimen pitäisi olla 20 cm pinnan alapuolella.
Onko muita hyviä hiilari ehdotuksia pieneen altaaseen? Kiljua en lähde tekemään, kun en saanut sitä onnistumaan viimeeksi vaikka kuinka monet litkut tein. En osaa tehdä kiljua

Samaa olen miettinyt minäkin kun pikkyu akva on 26cm korkee...appura kirjoitti:Kysyn samaisesta levittimestä lainaten tätä aikaisempaa keskustelua.
:
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Ja tähän lisäyksenä, että muistakaa ja tietäkää, että asetoni haihtuu ilmaan melkoisen nopeasti. Itse kannellista täyttelin aika moneen kertaan, ennenkuin tajusin, että liuotetaan se kalvo umpinaisessa purkissa.Danny kirjoitti:Sen kalvon saa liotettua puhtaaksi asetonissa.Itse olen antanut olla viikonkin lillumassa, kun on vaihtokalvo ollut apuna. Tukkoon menee alta aikayksikön, tosiaan

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Myöskin asetonin käsittely saisi tapahtua hyvin ilmastetussa tilassa, eli pullosta toiseen lorotelu esim. parvekkeella. Erityisesti ei siis huonoilmaisessa huoneessa tarkasti kaataen 10 cm päässä nenänalusesta. Nimim. Liiman sulatus itrti metalliosista, lopun työpäivää oli aika "keveä" oloVeikkonen kirjoitti:Ja tähän lisäyksenä, että muistakaa ja tietäkää, että asetoni haihtuu ilmaan melkoisen nopeasti.Danny kirjoitti:Sen kalvon saa liotettua puhtaaksi asetonissa.Itse olen antanut olla viikonkin lillumassa, kun on vaihtokalvo ollut apuna. Tukkoon menee alta aikayksikön, tosiaan
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet