Punakirjohaaremi vai vain pari?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pullapalleroinen
Starting Member
Starting Member

Punakirjohaaremi vai vain pari?

Viesti Kirjoittaja Pullapalleroinen »

Hei,

Toisaalta olen kuullut tietoa, että Punakirjoja vain pareittain akvaarioon, mutta nyt myös haaremeista. Minulla on kyseinen pariskunta 350 litraisessa purkissa. Tikruja on pohjalla lisäksi 6 kpl. Haluaisin ottaa näitä Punakirjoja lisää, jos mahdollista. Onko, vai tuleeko raatoja? Omia "reviiripaikkoja" kaloille löytyisi karahkojen muodossa viidestä kohtaa, ja kasvillisuus akvassamme on aika sankka.

Suunnitelmissa on hankkia 3 kuukauden päästä isompi akva, koska tässä on pituutta liian vähän. Kokoa
500-600 litrainen.
Siitä vielä kysymys (joka ei kylläkään tälle palstalle ihan kuuluisi):
Meillä on Eheim Proffessonal 2028 ulkosuodatin. Valmistajan mukaan käy 600 litraisen suodattimeksi. Pitääkö käytännössä paikkaansa? Riittääkö tehot noille kyseisille kaloille?

Kiitos vastauksistanne jo etukäteen.
Cichlidsonly
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Cichlidsonly »

Moi!

Vastaan jälkimmäisen kysymykseen suodatuksesta, oli nimittäin hiukan vastaava tilanne itselläni vuosia sitten.

Ei riitä, jos kalat ovat vähänkin isompia tai tonkivat pohjaa.

Ostin alkuun 530 litraisen ja ilmeisesti saman ulkosuodattimen kuin sinulla, mallinumero tuntuu tutulta. Tehot loppuivat kesken ja roskaa lillui siellä sun täällä ruokailun jälkeen.

Tarvitset Eheimin 2252 tehosuodattimen tai vastaavan keräämään roskat ja muutenkin kierrättämään vettä. Silloin vesi suodattuu edes kolme kerta tunnissa.
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen

Re: Punakirjohaaremi vai vain pari?

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

Pullapalleroinen kirjoitti:Toisaalta olen kuullut tietoa, että Punakirjoja vain pareittain akvaarioon, mutta nyt myös haaremeista. Minulla on kyseinen pariskunta 350 litraisessa purkissa. Tikruja on pohjalla lisäksi 6 kpl. Haluaisin ottaa näitä Punakirjoja lisää, jos mahdollista. Onko, vai tuleeko raatoja? Omia "reviiripaikkoja" kaloille löytyisi karahkojen muodossa viidestä kohtaa, ja kasvillisuus akvassamme on aika sankka.
Meillä itsellä ei ole ollut koskaan, kuin kuteva pari (ja niiden x kpl poikasia). Välillä koiras jahtasi naistaan aika kovastikin, jolloin useampi rouva olisi ollut paikallaan. En usko, että ruumiita tulee, etenkin jos hankit naaraita (haaremi = koiras + x kpl naaraita). Altaassasihan on ihan reilusti tilaa mielestäni. Ehkä akvaarioosi voisi mennä myös toinenkin pariskunta. Tai voisit hankkia vaikkapa kaksi koirasta ja molemmille kolme naista, eli naaraita yhteensä kuusi.
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”