Minkä verran monnisia mahtuisi?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Johanna
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 21:17, 06.11.2001
Paikkakunta: Finland

Minkä verran monnisia mahtuisi?

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Vähän aikaa sitten kasvien oston yhteydessä pussista putkahti yksi pieni poikanen, jonka olin suurella asiantuntemuksellani ("alalla" vajaa vuosi) tunnistavinani täplämonniseksi. Tämän lisäksi altaassa, 112 l, on yksi kirjomonninen, jolle olen jo jonku aikaa suunnitellut hankkivani kavereita (paikallisessa liikkeessä niitä vain ei ole näkynyt).

Meinasinkin nyt hommata myös täplämonnisia. Akvaario-opusten kalakaavojen (xcm kalanpituutta, xl vettä) mukaan altaaseeni mahtuisi hyvinkin ainakin neljä kumpaakin monnista. Muita kaloja altaassa on 1 partis ja 9 neontetraa.

Se kysymykseni siis on, että pitäiskö myös altaan pohjan suuruus (35x80 cm) ottaa huomioon siinä, kuinka monta monnista hankin lisää?
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Kyllähän se pinta-ala on hyvä ottaa huomioon, kun pohjakaloja hankkii. Ettei tunge tankkia täyteen pelkillä pohjakaloilla. Silloin voi tila loppua varsinkin, kun kerta on standardimallinen akvaario.
Kyllä tuonne minun mielestäni sopii ihan hyvin nuo neljä kumpaakin lajia. Tietysti aina suositellaan, että kuusi on minimikoko parvelle, mutta jos ei tilaa ole niin mielummin sitten vähemmän, kuin että pitäisi yksinään monnisia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”