Miten isoksi se platy oikein kasvaa?

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
^raizah^
Junior Member
Junior Member

Miten isoksi se platy oikein kasvaa?

Viesti Kirjoittaja ^raizah^ »

Hui, kävin katselemassa tänään eläinkaupassa kaloja ja silmiini osui suurin koskaan näkemäni platy naaras. Se oli melkein yhtä pitkä kuin lihavakin, n. 7 cm! :D Oli kuulemma tullut kotiakvaariosta.

On meidän pienokaisilla vielä venymista noihin mittoihin [;)] Pisimmät jo 2 cm
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
rantatim
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja rantatim »

Osa "platyistä" on miekkapyrstön ja platyn risteymiä.
Koska miekkapyrstö on suurempi, saattaa risteytetty platy olla suurempi kuin puhdas platy.
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Mä näin kerran akvakaupassa plädyn joka oli varmaan yli 10cm pitkä ja ihan älyttömän paksukin.Oli aika hurjan näköinen niitten pienten seassa.
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
janecky
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja janecky »

Ja joku näitä kymmensenttisii sinttejä haluaa väenväkisin 40 litraiseen [}:)] .
"Ostetaan sit rapuja, ja juksataan mummolle ettei meillä ole haavia, niin se ei voi syödä niitä" SANNA 4-v
marjo77
Member
Member

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

Mä kans pidin ihan uskomattomana kun näin jättiplädyn jollaista en koskaan ennen ollut nähnyt että miten parvi niitä mahtuu elämään pienessä altaassa jonne niitä myydään. Mutta eikai ne edes mahdukkaan kasvamaan täyteen mittaan jossain 40-80l akvassa joten ei mikään ihme että niitä ei tollasina mölliköinä näe missään.

Vitsi jos se olisi vielä eläinkaupassa niin kävisin ottaan kuvan siitä. Täytyypä käydä kurkkaan.
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
Kirjoplatynen
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

niin...

Viesti Kirjoittaja Kirjoplatynen »

min näin lahdn faunattaressa musta vihreä punakirjavan kirjoplätynaaraan joka sekin oli jättimäinen, pituutta oli jokunen 10cm... Mun omassa akvaariossa suurimmat kirjoplatyt on vaan n.4-5cm :D
SepiMies
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja SepiMies »

Enpä ole ikinä nähnyt platya, mikä olisi yli 6cm. Omat ovat venyneet n. 4cm pitkiksi (mitta heittää, se on vain karkea arvio). Kirjottakaan tänne jos tiedätte Turussa majailevan jossain ISON platyn niin täytyy käydä katsomassa.
_-.Essi.-_
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja _-.Essi.-_ »

Mulla noi suurimmat platy mammat (punainen ja oranssi) on 7cm. 8-) Nyt syksyllä venähtäneet äitiyslomillaan. Sitten taas toi "vihreän normaali" mikkihiiri naaras on kooltaan n.2cm eikä kasvanu mulla tippaakaan. Syksyllä ostettu. Onkohan ees lisääntymiskykynen vielä... :roll: Ikänsä puolesta kyllä.
Akvaario remonttia...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”