Kuinka kukaan voi?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
Kuinka kukaan voi?
Miten kukaan voi pitää kaloja näin?
Tässä kuvassa on neljän taistelukala uroksen vankila, jokaisella on oma parin desin rasia, jotka on pinottu.
En osaa linkittää kuvaa, joten pahoittelen.
Joudutte varmaan itse laittaan osoitteen jotta pääsette kuvan katsomaan.
http://pbskids.org/backyardjungle/files ... very_f.jpg
Tässä kuvassa on neljän taistelukala uroksen vankila, jokaisella on oma parin desin rasia, jotka on pinottu.
En osaa linkittää kuvaa, joten pahoittelen.
Joudutte varmaan itse laittaan osoitteen jotta pääsette kuvan katsomaan.
http://pbskids.org/backyardjungle/files ... very_f.jpg
Jos mailmassa ei olisi ollenkaan vettä, emme koskaan oppisi uimaan ja hukkuisimme kaikki.
(-lapsen suusta-)
(-lapsen suusta-)
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Njaa, kait näihin tottuu tavallaan ajan myötä. Oikein ei jaksa koskettaa ja hätkähdyttää vaihtolämpöisten huonoissa oloissa pito taivasteluksi asti. Netissä on niin paljon sairasta p*skaa jaossa että siinä ei muutama kala tunnu. Etenkin kun tietää ettei tuohon voi mitenkään vaikuttaa. IMO, mielestäni tälläiset taivasteluketjut voisi kadota bittiavaruuteen, kaikkihan sen tietää että tuo on kamalaa ja voi itse googlella etsiä tai törmätä vahingossa näihin kammotuksiin.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Junior Member
-
- Junior Member
Näinhän se menee...
Itse ostin reilu vuosi sitten 40L (todellisuudessa 36l) akvan pikaisella päätöksellä kun oli tarjolla, jossa uiskenteli yksi pitkälle jalostettu huntupyrstökultakala. Intohimoisesti (aina halunnu akvan -kiljuvana) ostin sen ja omistaja (30v. akvanhoitoa) kokemuksella sanoi että oli hänellä siinä kaks muutakin, mutta ne kuoli. (Hm... sattuneesta syystä). Ja jatkoi että kyllä sinne vielä kaksi mahtuu lisää.
No mun kultakalojeni onneksi etsin tietoa netistä ja päädyin tänne ja arvaatte varmaan oliko huuto suurta kun kysyin että voinko vielä ottaa kolme kultakalaa lisää tänne 40 L akvaan...
Täällä onneksi haave ja kuvitelma kohtasi todellisuuden.
Ja kiitos siitä, en olisi näiden akvojeni kanssa pärjännyt ilman Teidän kaikkien asiantuntevaa ja ASIALLISTA apua.
Itse ostin reilu vuosi sitten 40L (todellisuudessa 36l) akvan pikaisella päätöksellä kun oli tarjolla, jossa uiskenteli yksi pitkälle jalostettu huntupyrstökultakala. Intohimoisesti (aina halunnu akvan -kiljuvana) ostin sen ja omistaja (30v. akvanhoitoa) kokemuksella sanoi että oli hänellä siinä kaks muutakin, mutta ne kuoli. (Hm... sattuneesta syystä). Ja jatkoi että kyllä sinne vielä kaksi mahtuu lisää.
No mun kultakalojeni onneksi etsin tietoa netistä ja päädyin tänne ja arvaatte varmaan oliko huuto suurta kun kysyin että voinko vielä ottaa kolme kultakalaa lisää tänne 40 L akvaan...
Täällä onneksi haave ja kuvitelma kohtasi todellisuuden.
Ja kiitos siitä, en olisi näiden akvojeni kanssa pärjännyt ilman Teidän kaikkien asiantuntevaa ja ASIALLISTA apua.
*Maalla on mukavaa*
-
- Junior Member
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Adrianna vei sanat suustani!Adrianna kirjoitti:Njaa, kait näihin tottuu tavallaan ajan myötä. Oikein ei jaksa koskettaa ja hätkähdyttää vaihtolämpöisten huonoissa oloissa pito taivasteluksi asti. Netissä on niin paljon sairasta p*skaa jaossa että siinä ei muutama kala tunnu. Etenkin kun tietää ettei tuohon voi mitenkään vaikuttaa. IMO, mielestäni tälläiset taivasteluketjut voisi kadota bittiavaruuteen, kaikkihan sen tietää että tuo on kamalaa ja voi itse googlella etsiä tai törmätä vahingossa näihin kammotuksiin.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
-
- Elite Member
- Viesti:
Puhutaanhan me yhä mielipiteestä?Kill kirjoitti:Yhdyn mielelläni Adriannan kanssa
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Olen nyt käynyt ihmettelemässä akvaariokaloja ympäri uuttamaata.
Leppävaariossa noilla jumalattoman isoilla kaloilla ei myöskään ole kovin montaa litraa kääntyillä lasilaatikoissaan ...
Ehkä nillä oli riittävasti tilaa, minun silmään vaan ne näytti luonnottoman suurilta niissä astioissa.
Leppävaariossa noilla jumalattoman isoilla kaloilla ei myöskään ole kovin montaa litraa kääntyillä lasilaatikoissaan ...
Ehkä nillä oli riittävasti tilaa, minun silmään vaan ne näytti luonnottoman suurilta niissä astioissa.
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
No onhan ne liian pienissä altaissa, mutta onneksi (toivoakseni) vain lyhyen ajan, kunnes ostopäätöksen jälkeen päätyvät riittävän suuriin altaisiin elelemään.Vesihiisi kirjoitti:Olen nyt käynyt ihmettelemässä akvaariokaloja ympäri uuttamaata.
-
- Elite Member
- Viesti:
Ei siihen kukaan totu eikä kenenkään pidäkään, mutta mitä tällä kauhistelulla ja noiden rääkkäyskuvien levittelyllä saadaan aikaan? Kaikki tietävät että se on väärin ja että niin tehdään silti, ei kai sitä tarvitse mieltään pahoittaa vielä katselemalla kuvia siitä? Jos asialle voisi jotain tehdä kyseisten yksilöiden kohdalta niin ok, sitten juttua eteenpäin ja kuvat kehiin mutta jos kyseessä on pelkkä "musta on kamalaa, eiks sustakin" ketju niin mitä hyötyä siitä on?jjantti kirjoitti:Ikävää, jos ihmiset tottuu eläinten huonoon kohteluun, oli sitten kyse "vain" kalojen huonosta kohtelusta. Toivottavasti tuo ei ole kovin yleistä.
Eläinrääkkäys on jokaisen eläimen kohdalla asia johon tulee puuttua ottamalla yhteys viranomaisiin ja mielestäni jos todistaa tilannetta paikan päällä on siihen puututtava heti. En todellakaan ole ihminen joka jättää kultakalamaljan tai potkitun kissan huomioimatta ja ajattelee että "ei ole mun ongelma", mutta energian tuhlaaminen turhanpäiväiseen kauhisteluun on hieman naurettavaa

Olisiko ollut noin puoli vuotta sitten kun joku laittoi topicin eräästä ulkomaalaisesta foorumista jossa joku näytti kuvia omista taistelukaloistaan ja kehuskeli kuinka hienoja ne oli.
Hyllyittäin taistelukaloja, naaraita ja uroksia, sellaisissa parin desin kipoissa joiden kansissa oli muutama reikä.
Itse yhdyn myöskin tavallaan Adrianna:an.
Ei noita kaikkia kuvia kannata jaksaa kauhistella koska vain pienen pienelle murto-osalle noista kaloista voi antaa paremmat oltavat. Kaikkia ei vaan yksinkertaisesti voi pelastaa.
Hyllyittäin taistelukaloja, naaraita ja uroksia, sellaisissa parin desin kipoissa joiden kansissa oli muutama reikä.
Itse yhdyn myöskin tavallaan Adrianna:an.
Ei noita kaikkia kuvia kannata jaksaa kauhistella koska vain pienen pienelle murto-osalle noista kaloista voi antaa paremmat oltavat. Kaikkia ei vaan yksinkertaisesti voi pelastaa.
Täältä löytyy aika isoja ja hienosti sisustettuja akvaarioita.
http://www.tetra-fish.com/Registration/ ... riums.aspx

-
- Elite Member
- Viesti:
Kyllä, etenkin nuo karpit ja arowana kruunasivat kokonaisuudenlehtis kirjoitti:Täältä löytyy aika isoja ja hienosti sisustettuja akvaarioita.http://www.tetra-fish.com/Registration/ ... riums.aspx

-
- Elite Member
- Viesti:
Neonvärinen hiekka, ah, hivelee silmääFakkenoo kirjoitti:Sisustuselementeistä puhumattakaan.