Riittävä suodatus 350l akvaarioon

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lare
Starting Member
Starting Member

Riittävä suodatus 350l akvaarioon

Viesti Kirjoittaja Lare »

Olen ostamassa 350l kulma-akvaarion. Akvaariopaketin mukana tulee joku Juwelin oma suodatin (1000 l / h), mikä ei liene kummoinen härrävärkki(?).

Millainen olisi riittävä suodatin tähän akvaarioon? Se voisi olla ulkoinen ja voisin pitää myös tuon Juwelin suodattimen pyörittämässä vettä sisällä, mikäli siitä on hyötyä. Eheim professionel II 2028 taitaa olla hyvä, mutta myös kallis, joten jos edullisempaan hintaan saa laatua, ostaisin toki mieluummin sen. :)
toivo
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toivo »

Eheim 2224 tai 2026.
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Re: Riittävä suodatus 350l akvaarioon

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

Lare kirjoitti:Olen ostamassa 350l kulma-akvaarion. Akvaariopaketin mukana tulee joku Juwelin oma suodatin (1000 l / h), mikä ei liene kummoinen härrävärkki(?).
Minusta tuo Juwelin suodatin on tosi hyvä, itse en sitä ottaisi pois. Laita vaikka kaveriksi joku ulkosuodatin. [;)]
96l+38l+20l
Jokilaakso
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Jokilaakso »

Moi
Minulla kanssa tuo Juwelin 600L/t jäi altaaseen ja kaveriksi ostin
Tetran EX700 sarjan ulkopöntön ja hyvä kokonaisuus on näin väitti myös liikkeen myyjäkin. Sinulle kävisi varmasti vastaavanlainena ratkaisu (Tetra EX1200) vaikka. Mutta riippuu paljolti minkälaisia kaloja ostelet sillä kaikki kalat eivät tykkää liian suurista virtauksista.
Teemu Salonen

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Ei kannata hassata rahoja ylimääräiseen suodattimeen. Akvaarion oma suodatin riittää kyllä komeasti pitämään veden puhtaana.

Jos haluat lisää pumppaustehoa, voit vaihtaa siihen juwelin suodattimeen isomman roottorin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”