Makkarakala

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
UIS
Junior Member
Junior Member

Makkarakala

Viesti Kirjoittaja UIS »

Sopisiko sinirihmakalan, leväbarbin, ja kääpiörihmakalojen kanssa 1 makkarakala? Miten makkarakaloja syötetään? Entä millaisia ne on luonteeltaan? Olen hankkimassa pian n. 200 litraisen akvaarion.
Pete28
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete28 »

96l+38l+20l
Tiizi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tiizi »

Ei kannata laitaa leväbarbeja 200 litraiseen, vähän turhan pieni.
"Pioneerien voimin sillanruodosta helpompi kulkuväylä."
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Pieni on isolle sinirihmallekkin, tilalle vaikka huuli- tai murisijarihmoja?
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ap79
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ap79 »

Itse olen pitänyt makkarakaloja ihan ikiomassa kodissa, koska ovat todellakin sen sortin haaveilijoita, että muut lajit vievät sapuskat parempiin suihin, enne kuin makkarat ovat edes huomanneet ruokaa olevan tarjolla. Ja syövät tosiaan vain pakasteruokaa, lähinnä survaria. Olen myös pakastettua artemiaa ja sulkasääsken toukkia syöttänyt, mutta niille vähän irvistellään.

Makkarakalat rakastavat rauhaa, joten en niitä kyllä seura-akvaarioon laittaisi. Ei niistä tosin haittaakaan muille kaloille ole, mutta tuo ruokinta tulisi olemaan hankalaa.

Makkarakaloja kannattaa pitää pariskunnittain, ja jo 70 litran akvaario riittää pariskunnalle. Seuraksi sopivat esimerkiksi piikkisilmät, jos muita kaloja väkisin haluaa pitää. Vedenlaadulla ei ole niin suurta merkitystä, kunhan se on puhdasta.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Miksi vain yksi kappale? Makkarakalat on parikaloja.
Minulla ne viihtyvät mainiosti muiden pienten herkkusuiden kanssa, ja ovat ehkä ensimmäisinä ruoan kimpussa, kun niillä on tilaa omalle reviirille ja turvallinen suojapaikka ison kannon ja kasvien varjossa.
Seurana parvi kääpiöpallokaloja, murisijarihmakalapariskunta ja iso sinineontetraparvi.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
UIS
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja UIS »

Entä nuo crystal red katkaravut, sopisko ne mun akvaarioon, rihmakalan, leväbarbin,kääpiörihmojen, ja partamonnin seuraan? lämpötila on 26 astetta ja ph 6-7. 200 l.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

UIS kirjoitti:Entä nuo crystal red katkaravut, sopisko ne mun akvaarioon, rihmakalan, leväbarbin,kääpiörihmojen, ja partamonnin seuraan? lämpötila on 26 astetta ja ph 6-7. 200 l.
Vain yhden leväbarbin? Hanki ennemmin parvikaloja koko parvi.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
ap79
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ap79 »

Pallokala kirjoitti:Vain yhden leväbarbin? Hanki ennemmin parvikaloja koko parvi.
Mutta älä tuohon parisataseen!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”