Kauanko taistelukala elää?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Berdie
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Kauanko taistelukala elää?

Viesti Kirjoittaja Berdie »

Etsin haulla ja googlesta. En löytänyt. Ehkä olen sitten sokea.

Mutta jokatapauksessa, haluaisin tietää että kauanko taistot elävät? Jossain olen kuulut puhuttavan, että taistot ovat lyhytikäisiä. Olen nimittäin ajatellut tuonne akvaarioon rihmisten jälkeen taistoja. Mutta jos ne ovat kovin lyhytikäisiä, en luultavasti ota.
129 litran tankki + kissa + kanit + marsut + akaattikotilot + lehtokotilot + sagriinikotilot + omenakotilo + jättiläistuhatjalkaiset
Emmuh
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Emmuh »

Itse olen lukenut/kuullut niiden elävän pari vuotta.
:: 360l ::
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami »

Kaikenkaikkiaan taistelukalat saattavat elää 3 vuotiaiksi - jopa 4 vuotiaita yksilöitä on tavattu.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että akvaariokaupoissa myytävät taistelukalat ovat jo noin vuoden vanhoja, joten niiden odotettavissa oleva elinikä on 1-2 vuotta optimaalisissa oloissa.
-Sami-
Berdie
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Berdie »

Kiitos tiedosta. Täytyypä miettiä taistelukalaa uudestaan.
129 litran tankki + kissa + kanit + marsut + akaattikotilot + lehtokotilot + sagriinikotilot + omenakotilo + jättiläistuhatjalkaiset
Viola
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viola »

Mikäli sattuu omistamaan 2 akvaariota, siis sen normaalin ja ns. karanteeni- tai poikasakvaarion lisäksi, niin taistelukaloissa todennäköisesti pysyy omatoimisesti. Ovat suhteellisen helppoja kudettaa ja kasvattaa.
Kaupasta ostetut emotaistoni olivat varmaan yli vuoden ikäisiä ja kaikkien ikä minulla ollessani jäi noin vuoteen.

Omat kasvatit porskuttelevat nyt kahdessa altaassa ja kaverilla yhdessä. Seura-akvaariossa aikuiset ja pari aikuistuvaa, poikasakvaariossa uusi sukupolvi.

Kasvattamisessa tulisi välttää sisäsiittoisuutta, mikä saattaa heikentää kantaa ja lyhentää elinikää. Olisi hyvä välillä saada joukkoon uutta verta.
[;)]
Viola & eläintarhantynkä
kaesa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kaesa »

Meidän taistomme "Tare" eli melko tarkasti 2 vuotta. Ja uutta taistoa jo haluan...
dm-g
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja dm-g »

Meidän Heikki-kala polskutti kans 2v(+kaupastaosto ikä)

Jostain muistelen lukeneeni, että taisto-tytöt eläisi pidempään kuin pojat, tiedä sitten, itselläni ei ole kokemusta tyttöjen elinijistä.
hanna:o)
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja hanna:o) »

mun taisto on elossa edelleen ja ostosta on kulutun yli kaks vuotta :mrgreen:
Mynnika
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Mynnika »

Oon lukenu, että ne elää noin 2 v, mutta jos ne jo ostettaessa on noin vuoden ikäsiä, niin meijän Elvishän on kohta jo 3 v!
Elvis taisto: Ostettu 8.7.2004 ja kuoli 18.2.1006 =( Tulossa miljoonakalaviljelmä Elviksen vanhaan akvaarioon. Olkkarissa "iso" akvaario (102 l)
Viola
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Viola »

Taistot eivät välttämättä ostettaessa ole vuoden ikäisiä. Hyvissä olosuhteissa kasvaneet taistot ovat jo alle 4 kuukauden iässä myyntikokoisia ja sukukypsiä. [;)]
Viola & eläintarhantynkä
Mynnika
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Mynnika »

Viola kirjoitti:Taistot eivät välttämättä ostettaessa ole vuoden ikäisiä. Hyvissä olosuhteissa kasvaneet taistot ovat jo alle 4 kuukauden iässä myyntikokoisia ja sukukypsiä. [;)]
No, mutta 2-3 v sitten.
Elvis taisto: Ostettu 8.7.2004 ja kuoli 18.2.1006 =( Tulossa miljoonakalaviljelmä Elviksen vanhaan akvaarioon. Olkkarissa "iso" akvaario (102 l)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”