Kiekoille kavereita?

Kiekkokalojen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
korpa82
Junior Member
Junior Member

Kiekoille kavereita?

Viesti Kirjoittaja korpa82 »

Mitä kaloja voisin laittaa kiekoille kavereiksi?
Mitä kaikkea teillä on kiekkojen kavereina?

t: Jukka
aquasol
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja aquasol »

Meillä on helmimonnisia sekä muutama pleko
Tigeri
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Tigeri »

Helmimonnisia, purjesampimonneja, kuparitetroja ja kuvioplekoja L-129 minulla altaassa kiekkojen kavereina. Purjesampimonneista olen tosin kuullut että saattavat käydä kiekkojen kyljille. Ainakaan toistaiseksi mitään merkkejä siitä ei ole kuitenkaan ollut.
jip2
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jip2 »

Rubiinitetroja, mustatetroja, helmiripsimonni ja platyjä.
Misu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Misu »

Appelsiiniplekoja, selkäuimareita, sampimonneja, piikkisilmiä, kardinaalitetroja sekä leväbarbeja.
kantarelli
Member
Member

Viesti Kirjoittaja kantarelli »

Minulta löytyy kongontetroja, helmimonnisia, perhoskirjoahvenia, kardinaalitetroja ja piikkisilmiä. Joskus on myös ollut pallokaloja, mutta niitä en suosittelisi. Leväbarbeja, verkkonuoliaisia ja partamonneja myös on ollut.
sadie
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja sadie »

jip2 kirjoitti:Rubiinitetroja, mustatetroja, helmiripsimonni ja platyjä.
No platyt ei kyllä itse asiassa kuulu samaan altaaseen kiekkojen kanssa. Ovat kovan veden kaloja toisin kuin kiekot.
korpa82 kirjoitti:Mitä kaloja voisin laittaa kiekoille kavereiksi?
Mikä on tilanne tällä hetkellä? Onko kiekkojesi edelliset "kaverit" jo sijoitettu muualle vai pitääkö ottaa huomioon allaskavereita mietittäessä?
Täällä olen sinulle jo esittänyt yhden ehdotuksen kalojesi sijoittelusta: http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... 9&start=15
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
korpa82
Junior Member
Junior Member

sadie kirjoitti:Mikä on tilanne tällä hetkellä? Onko kiekkojesi edelliset "kaverit" jo sijoitettu muualle vai pitääkö ottaa huomioon allaskavereita mietittäessä?
Täällä olen sinulle jo esittänyt yhden ehdotuksen kalojesi sijoittelusta: http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic ... 9&start=15
Oon yrittäny siirrellä kaloja toiseen altaaseen pikkuhiljaa. Mut kaikkia en oo viel saanu siirrettyä sieltä pois. Nyt viel Platy meni ja poiki sinne 15 poikasta. Nii ei oo viel vihtiny siirrellä niitä minnekkään. Mut neontetrat ja kiilakyljet asustelee toisessa altaassa ja siel asustaa 7 intiaanisulkia ja 5 toisessa altaassa, niitä ois se 12 yhteensä ku vaan sais ne kiinni ja samaan altaaseen kaikki. Eli pyydystys jatkuu viel.

Tässä laitoin kysymyksen sen takia, et tulis vaihtoehtoja et pääsee miettiin kavereita niille. :) Tutkiskeleen et mitkä omaa silmää mielyttäis ja ois sopivimpia.
sadie
Member
Member

Viesti Kirjoittaja sadie »

Hyvä, että tilanne paranee koko ajan (kunhan vaan ne platytykin saat jonnekin sitten mahdutettua). Toivottavasti silmää mielyttävät ja akvaarioosi sopivat kalat löytyvät. :)
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
korpa82
Junior Member
Junior Member

Nyt sit tulee uus akvaario itelle. Paremmin kiekoille sopiva, 720 litrainen (200*60*60). Siihen kaks ulkosuodatinta 1200:l/h ja yks sisä 1200:l/h.

Sen pystytys kiinostais saaha onnistuun, ettei mikään mee pieleen.?? Se tulee laitettua aivan alusta. (eli hiekat uudet, suodattimet on ollu pois käytöstä lokakuusta asti). Miten sen hiekkapuhallushiekka pohjan huolto hoidetaan? Lapotaanko sitä? Laitetaanko sen hiekan alle jotain? Kaikessa saa neuvoa? ja pitääki antaa hyviä neuvoja. :) Et saan sen kypsytettyä oikeen hyvin.

Nii ja kalastoa oon aatellu. Ainaki 8 kiekkoa, vai laitanko enemmän? Nyt kerta on toillainen parvi jo jonku aikaa uiskennellu mulla.
Sit pohjakaloiksi aattelin Isopurjeplekoa ja tummaleväplekoa. Sopiiko noi?
Sit miten punapäätetrat? (rommipäät). Entä Kongotetrat? pärjääkö noi kiekkojen kans. Rommipäitä oon jossain kuvissa nähny kiekkojen kans.

Et neuvokaa mua.
T: Jukka
marttis
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja marttis »

Kannnattaisiko ottaa 2 appelsiiniplekoa 8 kiekon seurax ja parvi monnisia?Akvaario 484-litraa. Tahtois jonkun plekon ja näyttäis juuri tuo appelsiinipleko monella olevan.
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005

Viesti Kirjoittaja Inia »

Marttis:

Nuo sopivat hyvin kiekkojen kanssa. Monniset vaativat hiekkapohjan, jota tonkivat ahkerasti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kiekkokalat”