Kuopion Kolmisopen markettien yhteydessä oleva akvaarioliike
Valvoja: Moderaattorit
Kuopion Kolmisopen markettien yhteydessä oleva akvaarioliike
Tietääkö joku miksi hintataso niin alhainen?
Olen kuullut kaksi eri versiota (toinen eräästä toisesta akvaarioliikkeestä ja toinen harrastajalta):
1. Maahantuovat Tetran ruokia ja muita aineita Suomeen Venäjän kautta, koska se on edullisempaa. Suomen "ainoa oikea" Tetran maahantuojahan on Safari, mutta voiko siis toimia niin että joku muukin voi tuoda muiden maiden kautta. Vai
2. Ovat tehneet ruuat Venäjällä, eivätkä ne oikeasti siis ole Tetran ruokia.
Eli, että saako tosiaan noin edullisesti aitoja Tetran tuotteita, jotka ovat laadukkaita ja luotettavia.
Olen kuullut kaksi eri versiota (toinen eräästä toisesta akvaarioliikkeestä ja toinen harrastajalta):
1. Maahantuovat Tetran ruokia ja muita aineita Suomeen Venäjän kautta, koska se on edullisempaa. Suomen "ainoa oikea" Tetran maahantuojahan on Safari, mutta voiko siis toimia niin että joku muukin voi tuoda muiden maiden kautta. Vai
2. Ovat tehneet ruuat Venäjällä, eivätkä ne oikeasti siis ole Tetran ruokia.
Eli, että saako tosiaan noin edullisesti aitoja Tetran tuotteita, jotka ovat laadukkaita ja luotettavia.
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Ehkä varmimman vastauksen saat kysymällä suoraan liikkeestä?
Ai, mä kun luulin että tetran maahantuoja on Amazon? Mikäs tämä Safari sitten on?Tosina kirjoitti: Suomen "ainoa oikea" Tetran maahantuojahan on Safari
Nimen muutos? Safarista akvaarioliikkeen myyjä puhui. Anteeksi pyyntöni esitän, olisihan tuo tieto pitänyt löytyä joltain aivolohkoltani
Eivät kai nyt liikkeen myyjät sano, etteivät tuotteet ole aitoja jos tuollaista menisi kysymään.
Mutta jos olisi siis että eivät ole aitoja, niin eikö joku taho olisi jo sulkenut liikkeen?!

Mutta jos olisi siis että eivät ole aitoja, niin eikö joku taho olisi jo sulkenut liikkeen?!
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Amazon tuo edelleen Tetran tuotteita, eivätkä ainakaan maininneet mistään nimenvaihdoksesta kun asioin siihen suuntaan. Ja tetran sivuillakin mainitaan ainoana suomen maahantuojana nimenomaan amazon.
Safarista tulee ainoastaan mieleen Tampeereelta löytyvä (vai vieläkö olemassa?) akvaario- ja lemmikkieläinliike safari. Olisikohan sillä omaa maahantuontia?
Safarista tulee ainoastaan mieleen Tampeereelta löytyvä (vai vieläkö olemassa?) akvaario- ja lemmikkieläinliike safari. Olisikohan sillä omaa maahantuontia?
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Oman paikkakuntani hintatasoon nähden ainakin todella halpoja.
Tässä muutama esimerkki: hyytelöruuat 4,40€, Aqua Safe for Goldfish 100ml 3,20€, pH/KH Minus 250ml 7,90€, tippatesti GH/KH 6,80€, Colour-ruoka 7,90€, AniMin Colour & Energy 250ml 7,80€/kpl, haavit ja lämpömittarit 0,80€, .
Tämmöisiä sieltä ostin ja nyt huhuja kuultuani olen tässä pohtinut, että onko nuo laadultaan hyviä.
Vai onko nuo sitten jossain päin ihan normaaleja hintoja, meillä päin ainakin nuo hinnat saa kevyesti kertoa kahdella tai kolmella...
Tässä muutama esimerkki: hyytelöruuat 4,40€, Aqua Safe for Goldfish 100ml 3,20€, pH/KH Minus 250ml 7,90€, tippatesti GH/KH 6,80€, Colour-ruoka 7,90€, AniMin Colour & Energy 250ml 7,80€/kpl, haavit ja lämpömittarit 0,80€, .
Tämmöisiä sieltä ostin ja nyt huhuja kuultuani olen tässä pohtinut, että onko nuo laadultaan hyviä.
Vai onko nuo sitten jossain päin ihan normaaleja hintoja, meillä päin ainakin nuo hinnat saa kevyesti kertoa kahdella tai kolmella...
-
- Advanced Member
- Viesti:
Joillain liikkeillä on nykyään oma maahantuonti joka mahdollistaa paremmin tuon "minimi" hinnoittelun kun välissä ei ole montaa välikättä nostamassa hintaa tuotteen valmistaja ja kauppiaan välissä.
Itse olen nyt tässä lähiaikoina tutustunut lähemmin nimenomaan maahantuontia/tukkureita ja hinnoittelua koskeviin kysymyksiin ja vaikka hyvin tiedostankin kauppiaiden menot joita liikkeen pyörittämisestä koituu ja ja että se leipä on jostain tultava niin myös se on selvinnyt hyvin kirkkaasti, miten jotkut tuotteet ovat selkeästi ylihinnoiteltu, tuomaan huomattavasti enemmän kauppiaan pussiin kuin tuotteen kustannuksilta ja tuottoprosentilta voisi asiakkaan silmin edellyttää.
Olen myös kiertänyt useita alan liikkeitä ja on ollut mukava laittaa merkille että jotkut ovat oikeasti tiedostaneet että asiakkaat ovat myös fiksuja, osaavat nykyään hankkia sen tarvikkeensa muualta jos hinta ei miellytä ja tekevät vertailuja.
Taas tälläistä toisarvoista pohdintaa...
PS. Nykyään ovat jo päivittäis,-/ sekatavarakaupatkin huomanneet markkinaraon akvaario tarvikkeiden saralla. Eräässä myytiin viime viikolla Tetran ruokia samaan hintaan kuin saksasta tilaten, esim. Tabimin 200tbl maksoi 2,95€...
Itse olen nyt tässä lähiaikoina tutustunut lähemmin nimenomaan maahantuontia/tukkureita ja hinnoittelua koskeviin kysymyksiin ja vaikka hyvin tiedostankin kauppiaiden menot joita liikkeen pyörittämisestä koituu ja ja että se leipä on jostain tultava niin myös se on selvinnyt hyvin kirkkaasti, miten jotkut tuotteet ovat selkeästi ylihinnoiteltu, tuomaan huomattavasti enemmän kauppiaan pussiin kuin tuotteen kustannuksilta ja tuottoprosentilta voisi asiakkaan silmin edellyttää.
Olen myös kiertänyt useita alan liikkeitä ja on ollut mukava laittaa merkille että jotkut ovat oikeasti tiedostaneet että asiakkaat ovat myös fiksuja, osaavat nykyään hankkia sen tarvikkeensa muualta jos hinta ei miellytä ja tekevät vertailuja.
Taas tälläistä toisarvoista pohdintaa...
PS. Nykyään ovat jo päivittäis,-/ sekatavarakaupatkin huomanneet markkinaraon akvaario tarvikkeiden saralla. Eräässä myytiin viime viikolla Tetran ruokia samaan hintaan kuin saksasta tilaten, esim. Tabimin 200tbl maksoi 2,95€...
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Sepä se olisikin metka keskustelunaihe, mikä olisi asiakkaan sanelema katetuotto tavaroille, yhtään sen enenpää liikkeen menoja ja katetarvetta tietämättä ja laskematta.crisse_83 kirjoitti: se on selvinnyt hyvin kirkkaasti, miten jotkut tuotteet ovat selkeästi ylihinnoiteltu, tuomaan huomattavasti enemmän kauppiaan pussiin kuin tuotteen kustannuksilta ja tuottoprosentilta voisi asiakkaan silmin edellyttää.

Itse tuolta kolmisopen lemmikkiliikkeestä olen jonkun ruokapurkin ostanut ja ei tuossa nyt mitään erikoista ole ollut. Hintahan on hiukan kalliimpi kuin saksassa, joten tuskin noissa nyt mitään outoa tuonkaa osalta on Esim: Tetra rubin pikkupurkki aquaristikshopissa 2.49 EUR ja tuolla kolmisopen liikkeessä 3,30e (eli hiukan suurempi kate + suomen ALV). Ehkäpä kyseessä on paremminkin hintakilpailu, ja oma suoratuonti saksasta/muusta EU maasta.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Tapsa kirjoitti:
.
Itsekin tulen todennäköisesti hinnoittelemaan ei niin asiakkaita miellyttävällä tavalla osan tuotteista. Minkäs sille tekee, kun ne juoksevat kulut on hoidettava ja perhe elätettävä.
Ymmärrän hyvin nuo keskustelua aiheuttaneet suodatinten korkeat hinnat.
Itseasiassa henkilökohtainen mielipiteeni on että harrastuksen aloituksen vaatiman välineistön hinta voisi olla hinnakkaampaakin kuin tarvikkeet( ruoka, hoitoaineet, lääkkeet, etc), tällä tavoin nousisi kynnys ja harkittaisiin tarkemmin harrastuksen aloittamista, todennäököisestri hankittaisiin enemmän tietoakin.
Koska vielä olen asiakas ja äänestän siis jaloillani ja kukkarollani missä liikkeessä asioin, vaikuttaa niin minuun kuin varmasti moneen muuhunkin tässä ketjussa kertomani esimerkki. Mikä on mielestäni sitä ylihinnoittelua, pienen tarjonnan alueella.
Tai toisena esimerkkinä voitaneen mainita erään ruuan maksavan täällä lähiseudun liikkeissä n. 20€ litran purkki kun taas kauemmaksi lähtiessä samalla purkilla on hintaa 30-40euroa!! Toki on otettava huomioon että eri kaupungeissa on esim. kiinteistöjen vuokrataso aivan eri luokkaa kuin esim. pääkaupunkiseudulla.
Älä muuta sanoSepä se olisikin metka keskustelunaihe, mikä olisi asiakkaan sanelema katetuotto tavaroille, yhtään sen enenpää liikkeen menoja ja katetarvetta tietämättä ja laskematta.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Itsekin tulen todennäköisesti hinnoittelemaan ei niin asiakkaita miellyttävällä tavalla osan tuotteista. Minkäs sille tekee, kun ne juoksevat kulut on hoidettava ja perhe elätettävä.
Ymmärrän hyvin nuo keskustelua aiheuttaneet suodatinten korkeat hinnat.
Itseasiassa henkilökohtainen mielipiteeni on että harrastuksen aloituksen vaatiman välineistön hinta voisi olla hinnakkaampaakin kuin tarvikkeet( ruoka, hoitoaineet, lääkkeet, etc), tällä tavoin nousisi kynnys ja harkittaisiin tarkemmin harrastuksen aloittamista, todennäököisestri hankittaisiin enemmän tietoakin.
Koska vielä olen asiakas ja äänestän siis jaloillani ja kukkarollani missä liikkeessä asioin, vaikuttaa niin minuun kuin varmasti moneen muuhunkin tässä ketjussa kertomani esimerkki. Mikä on mielestäni sitä ylihinnoittelua, pienen tarjonnan alueella.
Tai toisena esimerkkinä voitaneen mainita erään ruuan maksavan täällä lähiseudun liikkeissä n. 20€ litran purkki kun taas kauemmaksi lähtiessä samalla purkilla on hintaa 30-40euroa!! Toki on otettava huomioon että eri kaupungeissa on esim. kiinteistöjen vuokrataso aivan eri luokkaa kuin esim. pääkaupunkiseudulla.
Tetran ruokia bongattu myös paikallisesta Musti&Mirri liikkeestä tänään.
" Silikonirinnat ovat kuin jalopuuratti Ladassa: Kiva hivellä mutta kyyti ei parane"
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://koiruuksiajakissankujeita.kotisivukone.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä vastaus menee nyt vähän ohi mun lupauksen olla kommentoimatta työasioita, mutta teen sen helpottaakseni oloanne:)
Tetran ja mahdollisesti paikka paikoin eheimin tuotteita löytyy hyvinkin halpaan hintaan. Tämä siitä syystä että vpg:n (eräs lemmikkitukkuri) göteborgin varasto lopetettiin ja toiminta siirtyi kokonaan suomeen. Göteborgin tavarat myytiin "uloskantohintaan". Poikkeavuutena näihin amazonin maahantuomiin tetran ja eheimin tuotteisiin ovat ainoastaan pakkaustekstit. Niissä ei ole suomenkielisiä ohjeita.
Voin siis 99%:n todennäköisyydellä luvata että ko. tuotteet ovat ihan aitoa kamaa:)
Tetran ja mahdollisesti paikka paikoin eheimin tuotteita löytyy hyvinkin halpaan hintaan. Tämä siitä syystä että vpg:n (eräs lemmikkitukkuri) göteborgin varasto lopetettiin ja toiminta siirtyi kokonaan suomeen. Göteborgin tavarat myytiin "uloskantohintaan". Poikkeavuutena näihin amazonin maahantuomiin tetran ja eheimin tuotteisiin ovat ainoastaan pakkaustekstit. Niissä ei ole suomenkielisiä ohjeita.
Voin siis 99%:n todennäköisyydellä luvata että ko. tuotteet ovat ihan aitoa kamaa:)
kolmisopen akvaariokauppa
Olen ostanut itsekkin kyseisestä liikkeestä ja sieltä voi tilata myös akvaariotarvikkeita. Sen kyllä siitä liikkeestä tiedän, että tuovat Tetraa itse maahan keski-Euroopasta ja tottakaihan sen ymmärtää, että jos välikädet jää pois, niin pystyy kilpailemaan hinnoilla aika pitkälle. Huomasin myös, että siellä on muutkin eläintarvikkeet todella edullisia, kun itselle on tätä eläin"katrasta" kertynyt. Itse olen ainakin tyytyväinen kyseiseen liikkeeseen, mutta tottakai tämä on henkilökohtainen mielipide.
Ihana se kultakala-allas. Tänään kävin siinä, olivat ostaneet 3 oskaria kultiksien seuraan
Muutenkin...ovessa lappu "palaan 5min. kuluttua", myyjä suvaitsi tulle puolen tunnin päästä, eikä edes pahoitellut.

Muutenkin...ovessa lappu "palaan 5min. kuluttua", myyjä suvaitsi tulle puolen tunnin päästä, eikä edes pahoitellut.
Ford Taunus Coupe -74 2.0
Ford Taunus -76 2D "Pinkki" 2.8 V6
Kesää odotellessa
http://www.taunusfinland.com/galleria/i ... ?cat=10070
Kesää odotellessa
-
- Advanced Member
Re: kolmisopen akvaariokauppa
Minä myös olen ostanut paljon ruokia tuolta, sekä tilannut jotain akvaariokamaa. Ihan tyytyväinen ole, ainoa ongelma joillekin voi olla, ettei esim. kemikaaleissa ole suomenkielisiä ohjeita.kimble70 kirjoitti:Olen ostanut itsekkin kyseisestä liikkeestä ja sieltä voi tilata myös akvaariotarvikkeita. Sen kyllä siitä liikkeestä tiedän, että tuovat Tetraa itse maahan keski-Euroopasta ja tottakaihan sen ymmärtää, että jos välikädet jää pois, niin pystyy kilpailemaan hinnoilla aika pitkälle. Huomasin myös, että siellä on muutkin eläintarvikkeet todella edullisia, kun itselle on tätä eläin"katrasta" kertynyt. Itse olen ainakin tyytyväinen kyseiseen liikkeeseen, mutta tottakai tämä on henkilökohtainen mielipide.
Kyllä minäkin ostan ruoat sieltä ja tarvikkeet. Muuten ihan ok.
Ford Taunus Coupe -74 2.0
Kesää odotellessa
Kesää odotellessa