Pääsen pitkästä aikaa käymään sivistyksen parissa ja ostamaan akvaan lämmittimen, pelkkä huoneenlämpö kun ei näköjään jaksa pitää vettä tarpeeksi lämpöisenä.
Mutta kuinkas tehokas tulisi lämmittimen olla 140-litraseen akvaarioon? Ja mikä olisi paras merkki? Ja jos vielä osaisitte valottaa hintahaitaria niin olisin hyvin kiitollinen.
Lämmitin: kuinka tehokas ja paras merkki?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
-
- Senior Member
- Viesti:
Minun lämppäri suosikkini on Sera. Mukavan kompakteja watteihinsa nähden ja ei rajoituksia missä pitää olla vesirajan. Voi laittaa umpisukkeluksiin.
Jägereitä dissailen, koska ostettuani ns. maanantai kappaleen jonka termostaatti petti takuuaikana, se "keitti" hengiltä altaallisen kaloja. Maahantuoja ei korvannut lämppäriä eikä kaloja koska olin laittanut liian suuritehoisen liian pieneen altaaseen. Minusta taas termostaatin pitäisi toimia oli se sitten 75l tai 200l altaassa. Ei se lämppäri tiedä paljonko sitä vettä on
. Asiasta on jo yli 10v aikaa, mutta vaikutti mielipiteeseeni ko merkistä pysyvästi
.
Yanna
Jägereitä dissailen, koska ostettuani ns. maanantai kappaleen jonka termostaatti petti takuuaikana, se "keitti" hengiltä altaallisen kaloja. Maahantuoja ei korvannut lämppäriä eikä kaloja koska olin laittanut liian suuritehoisen liian pieneen altaaseen. Minusta taas termostaatin pitäisi toimia oli se sitten 75l tai 200l altaassa. Ei se lämppäri tiedä paljonko sitä vettä on

![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Yanna
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Mulla kans oli aiemmin iso jägeri altaassa, oli siis myös teholtaan suurempi kuin mitä altaaseen vaadittiin ja lämpeni kanssa aivan liikaa, joten se jouti meillä roskikseen aika äkkiä. Resunissa ei ole tuntunut olevan sitä ongelmaa, vaikka allas on pienempi ja lämmitin tehokas, se lämmittää juuri sen mitä on säädetty. Ja tuo on meillä kans aika syvään upotettuna, sen verran pidän vedenpinnan yläpuolella että on helppo säätää sormia kastelematta.Yanna kirjoitti: Jägereitä dissailen, koska ostettuani ns. maanantai kappaleen jonka termostaatti petti takuuaikana, se "keitti" hengiltä altaallisen kaloja. Maahantuoja ei korvannut lämppäriä eikä kaloja koska olin laittanut liian suuritehoisen liian pieneen altaaseen. Minusta taas termostaatin pitäisi toimia oli se sitten 75l tai 200l altaassa. Ei se lämppäri tiedä paljonko sitä vettä on. Asiasta on jo yli 10v aikaa, mutta vaikutti mielipiteeseeni ko merkistä pysyvästi
.
Yanna
-Aivot ovat ihmeellinen elin. Ne alkavat toimia kun nouset aamulla eivätkä lakkaa ennen kuin pääset työpaikalle..-